Friday, January 22, 2010

အထီးက်န္လူအုပ္ၾကီး

ျမိဳ႕ျပဝါဒရဲ႕ ရိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ျမိဳ႕ျပလူဦးေရဟာ တစ္ဟုန္ထိုး မ်ားျပားလာခဲ့တယ္။ လူဦးေရမ်ားလာတာနဲ႔အမွ် အလုပ္သမားေတြ မ်ားျပားလာခဲ့တယ္။ အေပၚဆံုးအလႊာနဲ႔ ေအာက္ေျခအလႊာရဲ႕ ကြာဟမႈကလည္း ပိုမိုၾကီးထြားခဲ့ရျပန္တယ္။ ျမိဳ႕ျပရဲ႕ အဆင္တန္ဆာျဖစ္တဲ့ တိုက္ခန္းတြဲေတြကလည္း မႈိလုိေပါက္ခဲ့ေပါ့။ ျမိဳ႕ျပလူ႕အဖြဲ႕အစည္းဟာ ေက်းလက္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ မတူေခ်ဘူး။ ျမိဳ႕ျပက လူေတြဟာ တိုက္ခန္းတြဲတစ္ခုထဲ အတူေနတာေတာင္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မသိၾကဘူး။ လမ္းေပၚမွာ ခင္ဗ်ားေတြ႕ရတဲ့ လူေတြဟာ မ်က္ႏွာစိမ္းေတြခ်ည္းပဲ။ ယံုၾကည္လို႔ မရတဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုယ့္ကို ၾကည့္ေနၾကတဲ့ မ်က္ႏွာေတြက စိတၱဇလူသတ္ကားေတြထဲကလို ေအးစက္တဲ့ မ်က္ႏွာေသၾကီးေတြ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။



တစ္ခန္းတည္းေန ဝဋ္ဒုကၡမ်ား
အခန္းတံခါးနဲ႔ ေလွကား
အျမဲတမ္း ေသာ့ခတ္ထားတယ္။

နံရံမွာ တစ္ေရာင္ထဲ စိတ္ေလစိတ္လြင့္
လမ္းက အသံမႈန္ အသံစလြင့္
တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အသင့္ျပင္ထားတဲ့
တြဲေလာင္းက် လူေခၚေခါင္းေလာင္းၾကိဳးမ်ား
မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အခန္းတြဲမ်ားမွာလည္း
ကိုယ့္အေတြးအေခၚလို လမ္းမေမွ်ာ္မ်ား
အေခါင္းတည္း အေလာင္းမရွိသလို
အျမဲတမ္း အဝတ္အထည္မ်ား။ ။

(စိုင္းဝင္းျမင့္၏ ျမိဳ႕တြင္းေျပာ အေဝးေျပာ)

စိုင္းဝင္းျမင့္ရဲ႕ ကဗ်ာကို ၾကည့္ရင္ ျမိဳ႕ျပရဲ႕ မလံုျခံဳမႈ (sense of insecurity) ျမိဳ႕ျပလူသားရဲ႕ အျမဲတေစ ျခိမ္းေျခာက္ခံေနရမႈ (sense of threat) စတာေတြအျပင္ ျမိဳ႕ျပလူလတ္တန္းစား ဘဝရဲ႕ ျငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္းမႈ၊ အထီးက်န္မႈနဲ႔ အႏွစ္သာရကင္းမဲ့မႈတို႔ကို ေတြ႕ႏုိင္တယ္။ ျမိဳ႕ျပလူသားေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ေနတာကို ေတြ႕ႏုိင္တယ္။

ျမိဳ႕ျပႏွင့္ စိတ္ဖိစီးမႈ
. . . . . . . . . . . . . . .
သူငယ္ခ်င္းက သက္ျပင္းခ်တယ္
ငါက ေဆးလိပ္မီးထပ္ညွိတယ္။
(မိုးေဝး၏ ညမ်ား)

ျမိဳ႕ျပမွာ တစ္ေန႔တာ အသက္ရွင္သန္မႈဟာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ လူသားဟာ စက္ရုပ္တစ္ရုပ္လို အလုပ္လုပ္ေနရတယ္။ ေနဝင္ျပီး မိုးၾကီးခ်ဳပ္မွ အင္မတန္ ႏြမ္းနယ္ေနတဲ့ ေက်ာက္ရုပ္ၾကီးေတြ အိမ္ထဲကို ေလးေလးကန္ကန္ လွမ္းဝင္သြားတာ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ ရုပ္ဝတၳဳလိုအပ္ခ်က္ေတြက ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ၾကီးမားလာခဲ့တယ္။ စိတ္ေဝဒနာေတြ ပိုမိုမ်ားျပားလာခဲ့တယ္။ ျမိဳ႕ျပလူသားဟာ စိတ္ျငိမ္ေဆးကို မွီဝဲေနရတဲ့ ယဥ္ယဥ္ကေလး ရူးေနတဲ့သူျဖစ္တယ္။ ေလထဲမွာ သက္ျပင္းခ်သံေတြနဲ႔ ေဆးလိပ္ေငြ႕ေတြ ပုိမိုမ်ားျပားလာခဲ့တယ္။

ကိုယ္အိပ္လို႔မရတဲ့ည
မင္းလည္း အိပ္မရတဲ့ည
ႏွစ္ေယာက္လံုး အိပ္မရညၾကီးရဲ႕ အလယ္တည့္တည့္။
စတီးလ္ လက္ေဆးကန္ထဲ
ေရတေပါက္ေပါက္ယုိက်
“တိတ္စမ္း
ပါးစပ္ပိတ္ထားစမ္း၊
ငါလည္ပင္းကို လိမ္ခ်ဳိးမိေတာ့မယ္”
“ဘာျဖစ္လဲ၊ ေအာက္တန္းက်တယ္
ေအာက္တန္းက်တယ္ကြာ
ကဲ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ”
ျပတင္းေပါက္က ပါးစပ္အေဟာင္းသားေငးလို႔၊
မ်က္ေတာင္တခတ္ခတ္ မီးေခ်ာင္းတဲ့
လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ေတြ ဆူပြက္လို႔။
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(ေမာင္ျပည့္မင္း၏ “တကယ္ဆိုျဖစ္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္း” မွ)

အဲဒီကဗ်ာကိုၾကည့္ရင္ ျပႆနာတက္ေနတဲ့ ျမိဳ႕ျပရဲ႕ညတစ္ညကို ေတြ႕ရမယ္။ အခန္းထဲမွာ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႏွစ္ခုရွိတယ္။ စတီးလ္ လက္ေဆးကန္ထဲ ေရတစ္ေပါက္ေပါက္က်ေနတဲ့ အသံဟာ တိတ္ဆိတ္တဲ့ညထဲမွာ (ကဗ်ာထဲက ဇာတ္လိုက္ရဲ႕ ရင္ထဲက စကားသံေတြလိုပဲ) ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ က်ယ္ေလာင္ေနတယ္။ သူ႕ရင္ထဲက ျပႆနာဟာ (မ်က္ေတာင္ခတ္ေနတဲ့ မီးေခ်ာင္းထဲက လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ေတြလို) တအံုေႏြးေႏြး ဆူပြက္ေနခဲ့တယ္။ လက္ေဆးကန္ထဲ တစ္ေပါက္ေပါက္က်ေနတဲ့ ေရသံနဲ႔ ညၾကီးအခ်ိန္မေတာ္ လင္းေနတဲ့ (မ်က္ေတာင္ခတ္ေနတဲ့) မီးေခ်ာင္းဟာ ကဗ်ာရဲ႕ မျငိမ္သက္တဲ့ စိတၱဇအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို ပိုမိုေပၚလြင္ေစခဲ့တယ္။

>>ေအာင္ခင္ျမင့္၏ “တိမ္လႊာမို႔မိုလြင္မွသည္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အႏုပညာဆီသို႔” မွ<<

1 comment:

Notes on Web of My Pieces said...

အပုိင္းပုိင္း ရုိက္တင္တာလားဗ်...။ အဲလုိၾကီးဆုိ ဖတ္ရတဲ႔ သူေတြ ဆတ္တငင္ငင္ ျဖစ္ကုန္မယ္ ထင္တယ္...အဲဒီ စာစု တပုဒ္လုံးက အျပန္႔က်ယ္ေတာ့ အားလုံး ဆဝါးနုိင္ဖုိ႔ တပုဒ္လုံးေလာက္ မရွိမျဖစ္ လုိမယ္ထင္တယ္...း)
(ေျမွာက္ေပးတာ...အကုန္ ရုိက္ေအာင္လုိ႔..း)