Saturday, January 9, 2010

လိုအပ္ခ်က္

ကၽြန္မခင္ပြန္း ဒန္နီယယ္ နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး သိခဲ့တဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ သူ႔နာမည္က ဂ်က္ဖရီ ပါ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာဆိုရင္ ေက်ာင္းမွာလဲ အတူစား အတူလာ၊ အျပင္မွာေရာ ပူးပူးတဲြတဲြနဲ႔ ေနထိုင္ၾကသူေတြပါ။ ဒန္နီရယ္ ႏိုင္ငံျခားမွာ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္း သြားတက္ေတာ့ ဂ်က္ဖရီ က မေလးရွားမွာပဲ တကၠသိုလ္တက္ျပီး က်န္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီမွာစျပီး ဂ်က္ဖရီ ပ်က္စီးတာပါပဲ။ သူ မူးယစ္ေဆးေတြ သံုးလာတယ္။ စာေတြမက်က္ဘူး။ ေနာက္ဆံုး သူ႔အေဖက သူ႔ကို အိမ္က ႏွင္ခ်တဲ့အထိေတာင္ ဆိုးရြားလာပါတယ္။ ဂ်က္ဖရီ ဟာ ကြာလာလမ္ပူ ျမိဳ႕ရဲ့ လမ္းမေတြမွာ ေနထိုင္က်က္စားျပီး ဘ၀ရဲ့အခ်ိန္ေတြကို ပိုက္ဆံ တျပားတခ်ပ္မွမရွိဘဲ မူးယစ္ေဆးနဲ႔ ကုန္လြန္ေစခဲ့ပါတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဂ်က္ဖရီ ရဲ့ ေက်ာင္းတုန္းက သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းတစ္ေယာက္ သူ႔ကိုေတြ႕သြားျပီး သနားတာနဲ႔ သူ႔ကို အကၤ်ီအသစ္ေတြ၀ယ္ေပး၊ ထမင္းေကၽြး၊ ပိုက္ဆံနည္းနည္းေပးျပီး အိမ္အထိ ျပန္လိုက္ပို႔ေပးခဲ့ပါတယ္။


သူ႔မိသားစုအကူအညီနဲ႔ ဂ်က္ဖရီ ဟာ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာပဲ ပံုမွန္အတိုင္း ျပန္ျဖစ္လာပါတယ္။ မူးယစ္ေဆးလည္း ျပတ္သြားျပီး အလုပ္လုပ္ကာ အိမ္ေထာင္ရက္သားက်လာပါျပီ။ သူ႔ဘ၀ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကံၾကမၼာဆိုးက အေရွ႕မွာ ေစာင့္ၾကိဳေနပါတယ္။ သူ႕မွာ HIV ေရာဂါပိုး စဲြကပ္ေနပါျပီ။ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုးကေတာ့ မသန္႔ရွင္းတဲ့ ေဆးထိုးအပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ကၽြန္မနဲ႔ ဂ်က္ဖရီ ျပန္ေတြ႕တာ အထက္တန္းေက်ာင္းျပီးေနာက္ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္မွပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူဟာ နည္းနည္းေလးမွ ေရာဂါသည္ပံုမေပါက္ပါဘူး။ သူ႔မွာ ေႏြးေထြးတဲ့အျပံဳးကို ပိုင္ဆိုင္ထားျပီး အရင္ကထက္ေတာင္ စကားမ်ားလာပါေသးတယ္။ကၽြန္မ သူေဆးစဲြျပီး လမ္းေပၚေရာက္တာကို မသိခဲ့ပါဘူး။ ဒန္နီယယ္ နဲ႔ ဂ်က္ဖရီ တို႔က ေက်ာင္းက သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းေတြ ေတြ႕ဆံုပဲြမွာ ျပန္ေတြ႕ၾကတာပါ။ ကၽြန္မနဲ႔ ဒန္နီယယ္ တို႔ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ ဂ်က္ဖရီ ရဲ့အိမ္ကို သြားၾကပါတယ္။ သူ႔ဇနီး ဆစ္တီ နဲ႔ ေလးႏွစ္သမီးေလး အာယု တို႔ဟာ အင္မတန္ေဖာ္ေရြၾကပါတယ္။

ဂ်က္ဖရီ နဲ႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ အေတာ္ေလးကို အဆင္ေျပခဲ့ၾ႕ပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ငါးမွ်ားတာ ၀ါသနာပါတဲ့အတြက္ သူ႔အိမ္နားမွာရွိတဲ့ ငါးမွ်ားကန္ေလးကို ေခၚသြားတတ္ပါတယ္။ ဂ်က္ဖရီ က ကၽြန္မကို ငါးမွ်ားနည္းအသစ္ေတြနဲ႔ ဘယ္ငါးမွ်ားတံကို ဘယ္လိုသံုးရမလဲဆိုတာ သင္ေပးပါတယ္။ ဆစ္တီ ကေတာ့ သာမန္ေက်းေတာသူတစ္ေယာက္ပါ။ သူက ရွက္တတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ သူက ကၽြန္မထက္ငယ္ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္က သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ သူတို႔သမီးေလး အာယု ကေတာ့ အရမ္းခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ ငါးမွ်ားေနရင္လည္း ၀င္မေႏွာက္ယွက္ပါဘူး။ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ ကေလးမပါ။

ကၽြန္မနဲ႔ ဂ်က္ဖရီ နဲ႔က ငါးမွ်ားကန္မွာပဲ အခ်ိန္ကုန္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ အဲဒီေနရာဟာဆိုရင္ လွပျပီး သီးသန္႔ဆန္တဲံ ေနရာေလးပါ။ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ ေတာင္ေပၚကက်တဲ့ ေရေတြဟာ ကန္ထဲမွာ ၾကည္လင္ေအးျမေနပါတယ္။ ျမင့္မားျပီး အရိပ္ရတဲ့ အပင္ေတြဟာလည္း အနီးအနားမွာ ရွိေနၾကျပီး ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာရွိတဲ့ ေတာအုပ္ထဲမွာေတာ့ ေမ်ာက္ေအာ္သံေတြနဲ႔ ငွက္ေအာ္သံေတြ ၾကားရတတ္ပါတယ္။

ေနာက္လေတြမွာဆိုရင္ ကၽြန္မသားနဲ႔သမီး၊ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္မမိဘ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အဲဒီကို ငါးမွ်ားသြားတတ္လာပါျပီ။

အဲဒီကာလေတာအတြင္းမွာပဲ ဂ်က္ဖရီ မွာ AIDS ျဖစ္ေနျပီဆိုတဲ့ သတင္းကို ဒန္နီယယ္ ရဲ့ သူငယ္ခ်င္း ဆရာ၀န္ဆီက ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ ဒန္နီယယ္ အရမ္းစိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေလးဟာ ေသဆံုးရေတာ့မယ္ေလ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မတို႔ဟာ ဂ်က္ဖရီ နဲ႔ အဆက္အဆံမျပတ္ရွိေနမွာပါ။ သူက ကၽြန္မတို႔ရဲ့ အားေပးကူညီမႈလိုတယ္ေလ။

ဂ်က္ဖရီ နဲ႔ ျပန္ေတြ႕တဲ့ ပထမႏွစ္မွာ သူဟာ က်န္းက်န္းမာမာပဲ ရွိေနပါတယ္။ ဒုတိယႏွစ္ေရာက္ေတာ့ သူက ေဆးရံုကို ပံုမွန္သြားေနရတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မက ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ေတာ့ တစ္ခါမွ မေမးၾကည့္မိပါဘူး။ ဆစ္တီ ကေတာ့ ဂ်က္ဖရီ မွာ သြားေရာဂါရွိတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

တတိယႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ဂ်က္ဖရီ ေနမေကာင္းတာ ပိုျပီးသိသာလာပါျပီ။ သူခဏေလးနဲ႔ ေမာပန္းလာျပီးေတာ့ ခဏခဏ အိပ္ေနပါတယ္။ လမ္းကိုလဲ ျဖည္းျဖည္းပဲ ေလွ်ာက္ျပီး အစားနည္းလာပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ က်န္းမာေရးအေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါတိုင္း အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ပဲ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ သူဟာ အရင္က ဂ်က္ဖရီ ပါပဲ။ ခင္ဖို႔ေကာင္းျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ငါးမွ်ားေနစဥ္မွာ သူဟာ ဟာသေတြအမ်ားၾကီး ေျပာပါတယ္။ တစ္ခါတေလ သူက ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြေတာင္ ေဆြးေႏြးတတ္ပါေသးတယ္။

ဒါေပမယ့္ ရုတ္တရပ္ အေျခအေနေတြ ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ ဂ်က္ဖရီ တို႔မိသားစု ေနထိုင္ဟာ ဂ်က္ဖရီ ရဲ့ အစ္ကိုအိမ္ပါ။ ဂ်က္ဖရီ နဲ႔ ဆစ္တီ တို႔ဟာ အိမ္ကိုေစာင့္ေရွာက္ၾကျပီး ေက်ာင္းအားလပ္ရက္နဲ႔ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာေတာ့ ေပ်ာ္ပဲြစားထြက္တ့ဲလူေတြကို ငွားပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဂ်က္ဖရီ နဲ႔ သူ႔အစ္ကိုတို႔ စကားမ်ားၾကျပီး သူတို႔ေတြ အိမ္ယာမဲ့ဘ၀ ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။

ဂ်က္ဖရီ နဲ႔ ဆစ္တီ တို႔ဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အေျခခ်ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၾကပါတယ္။ ဆစ္တီ က အလုပ္လုပ္ျပီးေတာ့ ဂ်က္ဖရီ ကို အိမ္မွာပဲ သက္သက္သာသာ ေနခိုင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ထိုင္းမွာ အဆင္မေျပၾကပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဂ်က္ဖရီ လိုအပ္တဲ့ ေဆး၀ါးအကူအညီေတြ မရႏိုင္လို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ လအနည္းငယ္ၾကာျပီးေတာ့ မေလးရွားကို ျပန္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဂ်က္ဖရီ ကေတာ့ အေထြေထြ ေဆးရံုၾကီးမွာ တက္ေရာက္ကုသခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ ဂ်က္ဖရီ ကိုသြားၾကည့္ေတာ့ အရင္ကထက္ အေျခအေနဆိုးေနပါျပီ။ သူ႔အသားအေရနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းေတြဟာ အရမ္းကို ေျခာက္ေသြ႕အက္ကဲြေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔အမူအရာကေတာ့ အရင္ကအတိုင္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ပါပဲ။ သူက ေဆးရံုအေၾကာင္း၊ ဆရာ၀န္ေတြ သူနာျပဳေတြ၊ တျခားလူနာေတြ သူ႔သမီးအေၾကာင္းေတြ ေျပာျပေနပါေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေဆးရံုနားမွာရွိတဲ့ အိမ္ကို ဂ်က္ဖရီ နဲ႔ ဆစ္တီ တို႔ ငွားျပီး ေျပာင္းေနၾကပါတယ္။

ဂ်က္ဖရီ ရဲ့ က်န္းမာေရးအေျခအေနဟာ အဆိုးရြားဆံုး အခ်ိန္မွာ ေရာက္ေနပါျပီ။ သူ႔အသားအေရဟာ အမည္းေရာင္ျဖစ္ေနျပီးေတာ့ အရမ္းကို ေျခာက္ေသြ႕ေနပါတယ္။ သူ႔ ရင္ထဲမွာ မီးေလာင္ေနသလိုပဲလို႔ ကၽြန္မတို႔ကုိ ေျပာပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ သူ႔အိမ္ကိုသြားတဲ့ ေနာက္ဆံုးအေခါက္ဟာ တစ္သက္တာမွာ ေၾကြကဲြဖြယ္ရာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဂ်က္ဖရီ ဟာ အရမ္းကို အားနည္းေနျပီးေတာ့ မလႈပ္ရွားႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မသူ႔ကို မၾကည့္ရက္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ သူ႔ကိုေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္ခ့ဲပါတယ္။

ေမလ 2004 မွာပါ။ ကၽြန္မတို႔ ကၽြန္မေမာင္ရဲ့ မဂၤလာေဆာင္မွာ ေရာက္ေနတုန္း ဆစ္တီ က ဒန္နီယယ္ ကို ဖုန္းဆက္ျပီး ေျပာပါတယ္။ “သူဆံုးသြားျပီ… ဂ်က္ဖရီ ေလ… သူဆံုးသြားျပီ” ကၽြန္မ ဖုန္းကုိင္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဆစ္တီ စိတ္မထိန္းႏုိင္ေတာ့ပဲ ငိုခ်လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ခဏၾကာအတူ ငုိေနၾကပါတယ္။ ကၽြန္မသူတို႔ အားေပးခဲ့ပါတယ္။ သူ႔မွာ ေစာင့္ေရွာက္စရာ သမီးတစ္ေယာက္ က်န္ေသးတယ္ေလ။

ဖုန္းခ်ျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္မနဲ႔ ဒန္နီယယ္ တို႔ဟာအရမ္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းအတြက္ ငိုေၾကြးရံုမွတပါး မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ။

ဂ်က္ဖရီ ဟာ ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ ေသဆံုးသြားခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔အသုဘကို အားလံုးလာၾကတယ္။ ဆရာ၀န္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ၊ စာရင္ကိုင္ေတြအားလံုး သူတို႔ရဲ့ AIDS နဲ႔ ေသဆံုးသြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို လာႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။

ကၽြန္မ ဂ်က္ဖရီ ကို မၾကာခဏ သတိရမိပါတယ္။ သူဟာ ဘ၀ကိုသတၱိရွိရွိနဲ႔ ရင္ဆိုင္သြားတာပါ။ ခင္ပြန္းေကာင္းတစ္ေယာက္၊ ဖခင္ေကာင္းတစ္ေယာက္နဲ႔ သူုငယ္ခ်င္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သူ႔နာက်င္မႈကို တခါမွ ထုတ္မေျပာေပမဲ့ သူအရမ္းကို ခံစားေနရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။

ဂ်က္ဖရီ က ကၽြန္မကို ခင္မင္မႈနဲ႔ မိသားစုအေၾကာင္းသင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အရာရာကို အေကာင္းျမင္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဂ်က္ဖရီ ရဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ AIDS ေရာဂါသည္ေတြဟာ ေၾကာက္စရာမရွိဘူးဆုိေတာ့ သိခဲ့ရပါတယ္။ ေရာဂါသည္ေတြ လိုအပ္ေနတာ အားေပးမႈနဲ႔ ကူညီမႈ။ ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ပါပဲ…။

>>Kawan Setia ၏ Standing By အား ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္<<

No comments: