Saturday, May 8, 2010

ေက်ာက္ခဲပူစီေပါင္း (ျမင့္သန္း)

ေနရပ္ေဟာင္းကို အလြန္ေအာက္ေမ့တာ၊ ေလးဘံုအပါယ္၊ ေလးဘံု အပါယ္ရြာထဲမွာ၊ ေနျမဲသာ၊ မ်ားသည္သတၱဝါ ။    ။
က်ဳိက္လတ္ ဦးျပဳံးခ်ဳိ
“ေတးဘုမၼာ”။

ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေလွ်ာက္လာတဲ့ ေအာင္ထြန္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လွမ္းျမင္ေနရတယ္။ ခင္ေမာင္က သူ႕လက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ပခံုးကို လွမ္းျပီး တို႔လိုက္ရင္း ဘာစကားမွ် မေျပာဘဲ ေအာင္ထြန္းလာေနတဲ့ဘက္ကို အသာ ေမးေငါ့ျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေခါင္းအသာညိတ္ျပလိုက္တယ္။ ေအာင္ထြန္းက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေရွ႕ဆီမွာရပ္ျပီး ဟိုဟုိသည္သည္ ၾကည့္ေနေပမယ့္ ဆိုင္ထဲက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေတြ႕ပံုမရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ဆိုင္ရဲ႕ အတြင္းထဲက ေထာင့္နားကေလးဆီမွာ ထုိင္ေနတာ။ ေအာင္ထြန္းမွာ လြယ္အိတ္အနီ ဘယ္ႏွစ္လံုး ရွိသလဲ မသိဘူးလုိ႔ ခင္ေမာင္က ေျပာတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ေအာင္ထြန္း လြယ္အိတ္အနီ လြယ္ထားေလ့ရွိတာ သတိထားမိေပတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနန႔ဲေတာ့ သူ႕ဘာသာ အနီ လြယ္လြယ္ အစိမ္း လြယ္လြယ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ ဆုိင္တယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူ႕ဘာသာ ဘာအေရာင္ လြယ္အိတ္လြယ္လြယ္၊ ဘယ္ႏွစ္လံုးရွိရွိ မင့္အပူလား။ အဲဒါမ်ဳိးေတြကို လိုက္ပူေနျပီး အေျဖရွာေနလုိ႔ကေတာ့ မင့္မွာ ေလကိုရွဴဖုိ႔ အခ်ိန္ေတာင္ရွိမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ခင္ေမာင္ကို ေျပာလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ ေသေသခ်ာခ်ာ သူၾကား မၾကားေတာ့ မသိဘူး။ ခင္ေမာင္က လက္ဖက္ရည္ လုိက္ခ်ေပးတဲ့ ေကာင္ကေလးကိုေခၚျပီး ေအာင္ထြန္းရွိရာကို လက္ညွိဳးထိုးျပရင္း ဟိုလြယ္အိတ္အနီနဲ႔ လူကို သြားေခၚေပးစမ္းပါလို႔ ေျပာေနတယ္။ မၾကာခင္ ေအာင္ထြန္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုိင္ေနတဲ့ စားပြဲဆီကို ေရာက္လာတယ္။



သူ႕ေဘးနားက ကုလားထုိင္အလြတ္ေပၚကို သူ႕လြယ္အိတ္အနီကို အလ်င္ တင္လိုက္ျပီးမွ အနားမွာ ရပ္ေနတဲ့ ေကာင္ကေလးကို ေကာ္ဖီခ်ဳိခ်ဳိ ျပင္းျပင္းတစ္ခြက္လို႔ ေျပာျပီးမွာရင္း ထုိင္လိုက္တယ္။ ခင္ေမာင္က ကၽြန္ေတာ့္ကို လွည့္ၾကည့္ရင္း ေတြ႕လား ေအာင္ထြန္းက လြယ္အိတ္တင္ နီေနေသးတာမဟုတ္ဘူး၊ ေကာ္ဖီေတာင္ ခ်ဳိတံုး ျပင္းတံုးပဲလို႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ျပံဳးျပလိုက္တယ္။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခုနက သူ႕ကိုေျပာတဲ့ စကားပဲ ထပ္ေျပာေနရမွာ။ ေအာင္ထြန္းက မင္းတို႔ ေစာေရာက္ေနသလားလို႔ ေမးတယ္။ လူဆိုတာ ေစာခ်င္ေစာမယ္၊ မေစာရင္ ေနာက္က်တတ္တာပဲ။ ေစာတာနဲ႔ ေနာက္က်တာ အၾကားမွာ လူေတြ အသက္ရွင္ေနတာ မဟုတ္လားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက ေခါင္းညိတ္ျပရင္း ဒီေန႔ မင္းတို႔မွာ ဘာအစီအစဥ္ ရွိသလဲလို႔ ထပ္ေမးတယ္။ ခင္ေမာင္က တို႔ဘဝမွာ အစီအစဥ္မရွိဘဲ ေနလာၾကာတာ ၾကာေပါ့လို႔ ဝင္ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က စားပြဲေပၚက ဘာမုန္႔ေတြမွန္းမသိတဲ့ မုန္႔ပန္းကန္ကို ေအာင္ထြန္းဘက္ တိုးေပးလိုက္တယ္။ ေအာင္ထြန္းက စားပြဲအလယ္ကို ျပန္တြန္းလိုက္ရင္း ဟို သံုးေကာင္ ပါသြားျပန္ျပီလို႔ ေျပာတယ္။ ခင္ေမာင္က လန္႔သြားပံုရတယ္။ ဘာ သြားလုပ္ၾကျပန္သတုန္းလို႔ ေမးတယ္။ ထံုးစံအတုိင္းေပါ့လို႔ ေအာင္ထြန္းကေျဖရင္း ေကာ္ဖီခြက္ လာခ်တဲ့ ေကာင္ကေလးလက္ထဲက ေကာ္ဖီခြက္ကို လွမ္းယူလိုက္တယ္။ ဒီေကာင္ေတြ ေသာက္မွတ္ကို မရွိဘူးလို႔ ခင္ေမာင္က ေကာက္ခ်က္ခ်တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေနႏုိင္ေတာ့လို႔ ဝင္ျပီးေျပာလုိက္မိတယ္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ျပန္ေပၚလာျပီး ဒံုရင္း ေရာက္သြားၾကဦးမွာပဲ။ မုန္႔လံုး စကၠဴကပ္၊ ၾကာကလပ္မွာ ဆြမ္းေတာ္တင္ပဲ ျပန္ျဖစ္ျပီး ခ်ာလည္လိုက္ေနတာကလြဲလို႔ ကမာၻၾကီးကေတာ့ ဒီအတုိင္း ေနေနမွာပဲ။ ခင္ေမာင္ေရာ ေအာင္ထြန္းကပါ ေခါင္းညိတ္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ ထပ္ျပီး ေျပာလိုက္မိတယ္။ ခုနကတင္ ငါ ခင္ေမာင့္ကို ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ ေလာကမွာ ပူစရာ မွန္သမွ်ကို လုိက္ပူျပီး အေျဖရွာေနရရင္ေတာ့ တို႔မွာ ေလရွဴဖို႔ အခ်ိန္ေတာင္ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ခဏၾကာေအာင္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဘာမွ် ျပန္မေျပာၾကလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စားပြဲက အသံတိတ္ေနတယ္။ တျခား စားပြဲက စကားသံတစ္ခ်ဳိ႕ ၾကားေနရတယ္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက စက္သံျပင္းျပင္းနဲ႔ ကားတခ်ဳိ႕ ေမာင္းသြားတာကို ၾကာေနရတယ္။

မင္း ကဗ်ာေရးျဖစ္ေသးလားလို႔ ေအာင္ထြန္းကို ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္မိတယ္။ ေအာင္ထြန္းက ခ်က္ခ်င္း မေျဖေသးဘဲ ေကာ္ဖီကို အရသာခံ ေသာက္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေရွ႕နားဆီက စီးကရက္ဘူးနဲ႔ မီးျခစ္ကို သူ႕ဘက္ တိုးေပးလိုက္ေတာ့ သူက စီးကရက္တစ္လိပ္ထုတ္ျပီး မီးျငိတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ေရးေတာ့ ေရးတာပဲ။ ကိုယ္ကလည္း ဒါကေလးပဲ လုပ္ခ်င္တာ မဟုတ္လားလို႔ေျပာျပီး စကားကို ရပ္လိုက္တယ္။ စီးကရက္ကို ထပ္ဖြာလိုက္ျပီးမွ အရင္ကလိုေတာ့ ေရးလို႔သိပ္မေကာင္းဘူးလို႔ အေျဖေပးသလုိလိုနဲ႔ ေျပာတယ္။ ဘာလို႔လဲလို႔ ခင္ေမာင္က ျဖတ္ေမးလိုက္တယ္။ ငါ့ကိုငါ ရွာမရသလုိပဲလို႔ သူက ေျဖတယ္။ ငါေတာ့ မင္းေျပာတာကို သိပ္သေဘာမေပါက္ဘူးလို႔ ခင္ေမာင္က ျပန္ေျပာတယ္။ ငါလည္း သိပ္ေတာ့ ရွင္းမျပတတ္ဘူးလို႔ ေအာင္ထြန္းကေျပာျပီး ေကာ္ဖီခြက္ လွမ္းယူလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ မင္း နည္းနည္း ရွင္းျပလိုက္စမ္းပါလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိၾကည့္ရင္း သူကေျပာတယ္။ ဘာမွန္းေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္မိတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ငါ ၾကားဖူးတာကေတာ့ ကဗ်ာေရးတဲ့လူ၊ စာေရးတဲ့လူ၊ ပန္းခ်ီဆြဲတဲ့လူေတြဟာ ေရးဖို႔၊ ဆြဲဖို႔အေၾကာင္းေတြမွာ သိပ္ျပီး နစ္ျမဳပ္လာတဲ့အခါ သူတို႔ဘာသာ ဘာကိုလုပ္ခ်င္မွန္း မသိတဲ့အေနအထားကို ေရာက္သြားတတ္တယ္တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ကိုသူတို႔ ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူးတဲ့။ ငါ သိသေလာက္ေတာ့ ဒါပဲလို႔ ေျပာျပလိုက္တယ္။ ေအလို႔ ခင္ေမာင္ကေျပာေတာ့ ေအာင္ထြန္းက မင္းလိုေကာင္မ်ဳိးမွာက ဒါမ်ဳိး ျဖစ္စရာ မရွိပါဘူးလို႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ခင္ေမာင္က ဝန္ခံတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ငါ့မွာ အဲဒီျပႆနာမရွိဘူး။ ငါက ဘာသာျပန္တာ။ ငါက ဖန္တီးတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပတဲ့ မင္းကိုမင္း ရွာမရတဲ့အခါ မင္း ကဗ်ာေရးတာကုိ ဘယ္လုိ ထိခိုက္သလဲလို႔ ထပ္ေမးတယ္။ ေအာင္ထြန္းက ပခံုးတြန္႔ျပရင္း ေသခ်ာေတာ့ မသိဘူးကြာ။ အဲဒီလို အခါမ်ဳိးက်ရင္ ကဗ်ာေရးလို႔ မထြက္ေတာ့ဘူးလို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ ကဗ်ာေရးလို႔ မထြက္ရင္ မင္းဘာလုပ္သလဲလို႔ ခင္ေမာင္က ထပ္ေမးတယ္။ ေရးမရတဲ့အခါ မေရးဘူးေပါ့ကြာလို႔ သူက သိပ္စိတ္မရွည္တဲ့အသံမ်ဳိးန႔ဲ ျပန္ေျဖေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ရယ္လိုက္မိတယ္။ ခင္ေမာင္က ကၽြန္ေတာ့္ကို လွည့္ၾကည့္ရင္း မင္းက ဘာရယ္တာလဲလို႔ ေမးတယ္။ ေရးလို႔မရတဲ့အခါ မေရးဘူးဆိုတာ ရွင္းေနတာပဲ။ မင္းက ဘာလို႔ ထပ္ရႈပ္ခ်င္တာလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေမးလုိက္ေတာ့ သူလည္း ဘာမွ်မေျပာေတာ့ဘူး။

အဲဒီတုန္းမွာပဲ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထဲကို ဖိုးခ်ဳိ ဝင္လာတယ္။ ဖိုးခ်ဳိက ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ငယ္တယ္။ သံုးဆယ္သာသာကေလးပဲ ရွိဦးမယ္။ ဒါေပတဲ့ ဖိုးခ်ဳိနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၾကားမွာ ေျပာစမွတ္တစ္ခု ရွိတယ္။ ဖိုးခ်ဳိလုိျဖင့္ေတာ့ အေကာင္းသားဆိုတဲ့ စကားပဲ။ ဖိုးခ်ဳိက တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရတယ္။ မရခင္ကလည္း ဘာမွ်မလုပ္ဘူး၊ ရေတာ့လည္း ဘာမွ်မလုပ္ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ မိန္းမရတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဘာမွ်မလုပ္ဘူး။ မိန္းမကိုလည္း သူက ရွာေဖြေကၽြးေနစရာ မလိုဘူး။ ေနာက္ေတာ့ မိန္းမနဲ႔ ကြဲတယ္။ ကြဲလည္း ကြဲကြဲပဲ။ သူ႕ ေယာကၡမေတြက သူတို႔သမီးကို အျပစ္တင္တယ္။ ဖိုးခ်ဳိနဲ႔ ကြဲရပါ့မလားဆုိျပီး အိမ္အလာမခံဘူး။ ဖိုးခ်ဳိအတြက္ကေတာ့ တံခါးမရွိ ဓားမရွိပဲ။ ခုခ်ိန္ထိ ေယာကၡမေတြက ဖိုးခ်ဳိကို သား၊ သားနဲ႔ရယ္။ ဖိုးခ်ဳိလုပ္တာကေတာ့ စာေရးသလုိလို၊ ကဗ်ာေရးသလုိလုိ၊ အရုပ္ဆြဲသလိုလိုပဲ။ သလိုလိုဆိုတာကိုေတာ့ ထပ္မရွင္းေတာ့ဘူး။ သလုိလိုပဲ။ စာေရးတဲ့ လူေတြအၾကား၊ ကဗ်ာေရးတဲ့ လူေတြအၾကား၊ အရုပ္ေရးတဲ့ လူေတြအၾကားမွာ အဲဒီ သလိုလိုေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ေမြ႕ေလ်ာ္လို႔ ေနေတာ့တယ္။ ေခတ္ကာလၾကီး ေျပာင္းလဲတာနဲ႔အတူ ကဗ်ာေရး တဲ့လူေတြက ေဟာသလိုမ်ဳိး ေရးၾကတယ္ ဆိုရင္လည္း အဲဒီအထဲ နည္းနည္းေတာ့ ပါလိုက္တာပဲ။ ပန္းခ်ီဆရာေတြက ဒီလို ဒီလိုဆြဲျပီး ျပခန္းေလးဘာေလး တင္ၾကတယ္ဆိုရင္လည္း ဖိုးခ်ဳိက တစ္ကားေလာက္ေတာ့ ပါလိုက္ေသးတာပဲ။ သလိုလုိ ဂုဏ္ရည္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ဖိုးခ်ဳိရဲ႕ အေျပာင္ေျမာက္ဆံုး အရည္အခ်င္းကေတာ့ မေန႔က ဒီေန႔နဲ႔ မနက္ျဖန္ကို တစ္မ်ဳိးတည္းလို႔ သေဘာထားျပီး ေနႏုိင္တာပဲ။ အဲဒီ ဖိုးခ်ဳိတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုိင္ေနရာဆီ ေရာက္လာတယ္။ ထုိင္ ဟေကာင္လို႔ ေအာင္ထြန္းက ေျပာလုိက္တာနဲ႔ လြတ္ေနတဲ့ ကုလားထုိင္မွာ ဝင္ထိုင္လိုက္ေတာ့ အနားမွာလာရပ္ေနတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္က ေကာင္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္က ၾကည့္လိုက္ရင္း ဖိုးခ်ဳိကို လက္ညွိဳးထိုးျပလုိက္တယ္။ ဖိုးခ်ဳိက လက္ညွိဳးေထာင္ျပလုိက္တယ္။ အဲဒီတုန္းမွာေတာ့ ဘာသာစကားဆိုတာ အသံထဲမွာ မရွိသလုိ ျဖစ္သြားတယ္။

လမ္းမွာ ဟုိေကာင္ေတြနဲ႔ ေတြ႕လို႔ ဒီဆုိင္ထဲမွာ ျမစ္ဆံုတံုးၾကီးေတြ ရွိတယ္လို႔ ေျပာသြားတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဝင္လာတာလို႔ ဖိုးခ်ဳိက ေျပာတယ္။ တခ်ဳိ႕ လူငယ္စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္သိုက္ကို ျမစ္ဆံုတံုးၾကီးေတြလို႔ေခၚတာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၾကားဖူးတယ္။ သိပ္အသံုးမတည့္ေတာ့ဘူး။ ထင္းဆိုက္ပစ္ရင္ေတာင္ လြယ္လြယ္နဲ႔ မီးမစြဲဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္ၾကတာပဲ ထင္တယ္။ ေရွ႕လူကို ေနာက္လူက ဒီလုိျမင္တာဟာ တရားပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ျမင္တယ္။ ေအာင္ထြန္းက ျပံဳးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ျပံဳးလိုက္မိတယ္။ ခင္ေမာင္ကေတာ့ မျပံဳးဘူး။ သူက အဲဒီလို အေခၚခံရတာကို သိပ္မၾကိဳက္လွဘူး။ ဒါေတာင္ သူက ဘာသာျပန္ေလး ဘာေလးေလာက္ လုပ္တာ။ ေအာင္ထြန္းစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ျဖင့္ မင္းက ဘာသာျပန္တာပဲ။ စာေရးဆရာမွ မဟုတ္ဘဲ။ စာေရးဆရာဆိုတာက ဖန္တီးစာကို ေရးတာ။ ဘာသာျပန္တာက တျခားဘာသာစကားကို တျခား ဘာသာစကားတစ္ခုနဲ႔ ျပန္ေရးတာ။ ဖန္တီးစာ ေရးသလုိ ဦးေႏွာက္အျပည့္သံုးျပီး ေရးရတာမွ မဟုတ္ဘဲလို႔ ေျပာတယ္။ မင္းက စာေရးဖို႔ ဦးေႏွာက္သံုးပံု တစ္ပံုပဲ သံုးရတဲ့အေကာင္လို႔လည္း ေျပာတတ္ေသးတယ္။ ေနာက္တဲ့အေနနဲ႔ တစ္ခါတစ္ေလ ခင္ေမာင့္ကို သူမ်ား နင္းလာတဲ့ ဘုိင္စကယ္ေနာက္ျမီးေပၚ အသာတက္လိုက္လာတဲ့ေကာင္လို႔လည္း ေအာင္ထြန္းက ေခၚေသးတယ္။ အဲဒီလိုဆိုျပန္ရင္လည္း ခင္ေမာင္က မၾကိဳက္ျပန္ဘူး။ ခုလို ျမစ္ဆံုတံုးၾကီး စာရင္းထဲ ပါသြားတာလည္း သူ မၾကိဳက္လွဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ခင္ေမာင္နဲ႔ ေအာင္ထြန္းအၾကားမွာ မတူတာ တစ္ခုပဲ ျမင္တယ္။ ခင္ေမာင္က အတိတ္အေၾကာင္းေျပာဖို႔ အနာဂတ္ထဲမွာ သြားေနတာ။ ေအာင္ထြန္းက အနာဂတ္အေၾကာင္းေျပာဖို႔ အနာဂတ္ထဲမွာ သြားေနေနတာပဲ။ အဲဒီတုန္းမွာ ဖိုးခ်ဳိက အစ္ကို ဘာေတြေရးေနသလဲလို႔ ေအာင္ထြန္းအနားကို တိုးလိုက္ရင္း ေမးတယ္။ ခုတင္ပဲ ငါတို႔ ဒီအေၾကာင္း ေျပာေနၾကတာ။ ခုတေလာ ငါလည္း သိပ္မေရးႏုိင္ဘူးလုိ႔ ျပန္ေျဖေတာ့ ဖိုးခ်ဳိက ေအာင္ထြန္းကို အၾကံေပးတယ္။ အစ္ကိုတို႔က သိပ္စဥ္းစားတာကိုး။ ခု ေခတ္စားေနတဲ့ဟာမ်ဳိးကေလးေတြ လက္တန္းခ်ေရးလိုက္လည္း ျပီးတာပဲဟာတဲ့။ ဟေကာင္ မင္းေျပာတဲ့ဟာမ်ဳိးေတြက မင္းေျပာသလို လြယ္ပါ့မလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဝင္ျပီး ေမးလိုက္မိတယ္။ ဖိုးခ်ဳိက ဘာမွ်ျပန္မေျပာခင္ ေအာင္ထြန္းက ကဗ်ာဆုိတာ မင္းေျပာသလို လက္တန္းခ်ေရးလိုက္လို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ငါေတာ့ မထင္ဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာေပါ့။ အစ္ကိုတို႔က သိပ္ေတြးလြန္းတယ္။ ခုေခတ္က အဲဒီလိုမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဖိုးခ်ဳိက ေျပာေနရင္း လက္ဖက္ရည္ခြက္ကို လွမ္းယူလုိက္တယ္။ သူ ဘာမ်ား ဆက္ေျပာဦးမလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမွ်ာ္ေနမိတယ္။ ဖိုးခ်ဳိက လက္ဖက္ရည္တစ္ၾကိဳက္ေလာက္ ေသာက္ျပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုေျပာမယ္။ အစ္ကို စမ္းခ်င္ရင္ စမ္းၾကည့္။ စာရြက္တစ္ရြက္ေပၚမွာ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္တစ္ခု အစ္ကိုေရး။ ေအာက္ဆံုးမွာ အစ္ကို႔နာမည္ေရး။ ဒိျပင္ စာရြက္ထဲမွာ ဘာမွ်ေရးစရာ မလုိဘုး။ ျပီးေတာ့ မဂၢဇင္းတိုက္ တစ္ခုခုကို သြားေပး။ ဘာလဲလို႔ အယ္ဒီတာကေမးရင္ အေရးဘာသာစကားမဲ့ ကဗ်ာလို႔ ေျပာ။ ေျပာခ်င္ရင္ No Language Poetry ေပါ့ အစ္ကိုရာ။ အစ္ကို႔နာမည္နဲ႔ဆိုရင္ ေကာင္းေကာင္းသံုးတယ္။ ပိုေတာင္ နာမည္ၾကီးသြားဦးမယ္လို႔ေျပာျပီး ျပံဳးေစ့ေစ့ လုပ္ေနတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အားရပါးရ ရယ္လုိက္မိတယ္။ ေအာင္ထြန္းကေတာ့ ရယ္ရင္း ေသျခင္းဆိုးေလး မင္းဆီမွာ အဲဒီလို အၾကံဥာဏ္မ်ဳိး ရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ခင္ေမာင္ကေတာ့ သိပ္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ မရွိလွဘူး။ ဖိုးခ်ဳိက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေထာက္ခံစာေတာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာမ်ဳိးနဲ႔ ၾကည့္ရင္းမဟုတ္ဘူးလား အစ္ကိုလို႔ ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္မွာေတာ့ ဖိုးခ်ဳိဟာ ေနစရာ ေနရာေပ်ာက္ေနတဲ့ လူလိုပဲ။ ေအာင္ထြန္းတို႔ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ တစ္ခုခုေတာ့ ေျပာမွ။ လူဆိုတာက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူၾကဘူး။ မတူႏုိင္ၾကဘူးဆိုတာေတာ့ မင္းလက္ခံရဲ႕ မဟုတ္လားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဖိုးခ်ဳိကုိ ေမးလိုက္တယ္။ ေမးသာ ေမးလိုက္တယ္ ဖိုးခ်ဳိက လက္ခံမယ္ဆိုတာေတာ့ သိျပီးသား။ ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဆက္ေျပာလုိက္တယ္။ မတူတာက ဒီေလာက္ အေရးမၾကီးေသးဘူး။ လူတုိင္း လူတိုင္းဟာ ထီးထီးမားမား သီးသီးျခားျခားစီပဲလို႔ သိဖို႔က ပိုအေရးၾကီးတယ္။ ဒါမွ လူရဲ႕ ျဖစ္၊ ရွိ ေနျခင္းကို နားလည္ပံု မတူဘူးဆုိတာ ပိုျပီးသေဘာေပါက္မယ္။ အဲဒီလို ေပါက္မွ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီဟာ သူ႕ဘဝကို ဘယ္လိုလမ္းေၾကာင္းျပီး ဘယ္လိုေလွ်ာက္တယ္ဆုိတာ မင္း ပိုသိမယ္။ ဖန္တီးတာဟာ အဲဒီလူေလွ်ာက္တဲ့ လမ္းပဲ။ ဘယ္သြားမယ္ဆိုတာ မသိရင္ ဘယ္မွမေရာက္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပဲ။ အရင္က အႏုပညာသည္ေတြမွာ ဦးတည္ခ်က္ မရွိဘူးလို႔ ထင္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဦးတည္ခ်က္မရွိတဲ့ အႏုပညာသည္ မရွိဘူး။ သူ႕အသိထဲက ဦးတည္ခ်က္ကို ဘာသာစကားနဲ႔ ထုတ္မျပတတ္တဲ့ အႏုပညာသည္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ရွင္းလိုက္ေတာ့ ဖိုးခ်ဳိက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လုပ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ေတြးၾကည့္ရတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာကို ဖိုးခ်ဳိတစ္ေယာက္ သံုးပံုတစ္ပံုေလာက္ နားလည္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပရက်ဳိး နပ္တယ္လို႔ ေခၚရမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီထက္ပိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ မရွင္းေတာ့ဘူး။ ခင္ေမာင္ကေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးေတြ သိပ္နားေထာင္ခ်င္ပံု မရဘူး။ သူ႕စိတ္ထဲမွာ မတင္မက်ျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုကို မဆီမဆုိင္ ေမးလိုက္တယ္။ ေအာင္ထြန္း မင္းမွာ အနီေရာင္ကလြဲလို႔ တျခားအေရာင္ လြယ္အိတ္ရွိေသးသလားတဲ့။ ဘာလုပ္မယ္လို႔လဲလို႔ ေအာင္ထြန္းက ျပန္ေမးတယ္။ မင္းတျခားအေရာင္ လြယ္အိတ္ လြယ္တာ မေတြ႕လို႔လို႔ ခင္ေမာင္က ထပ္ေျပာတယ္။ ေအာင္ထြန္းက အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားပံုရတယ္။ ဟုတ္လား။ ငါ လြယ္တဲ့ လြယ္အိတ္တုိင္းဟာ အနီေရာင္ပဲလားလို႔ ျပန္ေမးေတာ့ ခင္ေမာင္က ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ငါေတာ့ သတိမထားမိဘူး။ အိမ္မွာ အသင့္ေတြ႕တဲ့ လြယ္အိတ္ကို ေကာက္လြယ္လိုက္တာပဲ။ အိမ္ျပန္ေရာက္မွ ငါ့လြယ္အိတ္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ရဦးမယ္လို႔ ေအာင္ထြန္းက ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မေနႏုိင္လို႔ ေအာင္ထြန္းကို မင္းက ဘာလုပ္ရေအာင္ ၾကည့္ခ်င္ရတာလဲလို႔ ေမးၾကည့္လုိက္မိတယ္။ တကယ္ပဲ ငါလြယ္တဲ့ လြယ္အိတ္ေတြဟာ အနီေရာင္ခ်ည္းပဲလားဆလုိ႔ သိခ်င္လို႔ သူက ျပန္ေျဖတယ္။ သိေတာ့ မင္းအတြက္ တစ္ခုခု ထူးျခားသြားမွာလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္မိျပန္တယ္။ ေအာင္ထြန္းက ျပန္မေျဖဘဲ ေနာက္ထပ္ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္စီ ေသာက္ၾကရေအာင္လို႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ၾကတယ္။ ဖိုးခ်ဳိကေတာ့ ေတာ္ျပီအစ္ကို၊ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဒီေန႔အတြက္ မ်ားေနျပီထင္တယ္။ ထမင္းေတာင္ မစားရေသးဘူးလို႔ေျပာျပီး ထုိင္ရာက ထမယ္လို႔ ျပင္တယ္။

မင္း မဂၢဇင္းတိုက္ေတြဘက္ ေရာက္ဦးမလားလို႔ ေအာင္ထြန္းက ဖိုးခ်ဳိကို ေမးလိုက္တယ္။ ဖိုးခ်ဳိက ေရာက္မယ္လို႔ေျဖေတာ့ ေအာင္ထြန္းက သူ႕လြယ္အိတ္ထဲက စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုထုတ္ျပီး စာရြက္အလြတ္ေလးငါးရြက္ ဆုတ္ျဖဲလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဖိုးခ်ဳိကို ေပးလိုက္ရင္း မင္းပဲ ကဗ်ာနာမည္ တစ္ခုခုတပ္ျပီး ၾကံဳရာ မဂၢဇင္းတိုက္ေတြမွာ ေပးလိုက္။ စာမူခရရင္ေတာ့ ငါ့ကိုေပးလို႔ေျပာေတာ့ ဖိုးခ်ဳိက အ့ံအားသင့္တဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုၾကည့္ရင္း ၾကံၾကီးစည္ရာလို႔ဆုိရင္း ထိုင္ရာက ထတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးလည္း အားရပါးရ ရယ္လိုက္မိၾကတယ္။ ဖိုးခ်ဳိလည္း ထုိင္ရာကထ၊ ပုဆိုးျပင္ဝတ္ျပီး သြားေတာ့မယ္ဗ်ာလုိ႔ေျပာျပီး လူေတြမ်ား အသက္ၾကီးလာရင္ ေျပာရ ဆိုရ ခက္တယ္လို႔ေျပာရင္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထဲက ထြက္သြားေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ေနာက္ထပ္ လာခ်ေပးတဲ့ ေကာ္ဖီေသာက္ၾကရင္း ေအာင္ထြန္းလုပ္လုိက္ပံုကို စားျမံဳ႕ျပန္ျပီး ရယ္ေနမိၾကတယ္။ ခင္ေမာင္က ေကာ္ဖီေသာက္ေနရင္း ဖိုးခ်ဳိလုိျဖင့္ေတာ့ အေကာင္းသားဆိုတာ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္သကြလို႔ အဆက္အစပ္မရွိဘဲ ေျပာခ်လုိက္တယ္။ ေအာင္ထြန္းက ဘာမွ်မေျပာဘူး။ ျဖစ္ေနျခင္းအတြင္မွာ ေနတယ္ဆိုတာ အဲဒါမ်ဳိးပဲလို႔ ငါထင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္တယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ တို႔က ျဖစ္ေနျခင္းရဲ႕ အျပင္မွာေနေနတာလားလို႔ ခင္ေမာင္က ေမးတယ္။ မဟုတ္ဘူး။ တို႔က ျဖစ္ေနျခင္းအတြင္းမွာ ေနေပတဲ့ သူ႕လို ျဖစ္ေနျခင္းနဲ႔ အတူလိုက္ပါ မသြားၾကဘူး။ တစ္ေနရာရာမွာရပ္ျပီး ေနတတ္တယ္။ သူကေတာ့ ေတာက္ေလွ်ာက္ လုိက္ပါသြားေနတာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႕မွာ တို႔လိုေတြးေနစရာ အေၾကာင္းလည္း မရွိဘူး။ အခ်ိန္လည္း မရွိဘူး၊ လုိလည္း မလုိအပ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ သူ႕ဘာသာ ဘယ္ေရာက္လုိ႔ ဘယ္ေပါက္မွန္းလည္း မသိဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလုိက္တယ္။ ေအလို႔ ေအာင္ထြန္းက ေျပာတယ္။ မင္းက ဘာေအတာလဲလို႔ ခင္ေမာင္က ေမးတယ္။ ဘာမွန္းေတာ့ မသိဘူး။ ငါ့မွာ ေရးစရာတစ္ခုေတာ့ ရျပီလို႔ ေအာင္ထြန္းကေျပာရင္း သူ႕အိတ္ထဲက မွတ္စုစာအုပ္ကေလးကုိထုတ္ျပီး တစ္ခုခု ခ်ေရးေနတယ္။ ခင္ေမာင္က ျပီးရင္ သြားၾကစို႔လို႔ ေျပာတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီဖိုး ရွင္းလိုက္တယ္။ ဘယ္ႏွစ္ေထာင္ဆိုလားပဲ။ ေအာင္ထြန္းက မွတ္စုစာအုပ္ကို လြယ္အိတ္ထဲ ျပန္ထည့္ေနတုန္း ခင္ေမာင္က ေအာင္ရင့္ဆိုင္မွာ ေကာ္ဖီသံုးခြက္ဆိုရင္ က်ပ္တန္တစ္ရြက္ ေပးလိုက္ရင္ ျပီးေရာလို႔ ေျပာတယ္။ ေအာင္ထြန္းက လာျပန္ျပီလားလို႔ ေျပာတယ္။ ဘာကို ရည္ရြယ္လို႔ လာျပန္ျပီလားလို႔ ေျပာတယ္ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္မေသခ်ာဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ေတာ့ ကာလတရားရဲ႕ ရွိေနျခင္းကို ခင္ေမာင္က ေမ့ေလ်ာ့ေနတာကို ေျပာခ်င္လို႔ပဲ ျဖစ္မယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ဝေရာက္ေတာ့ ခင္ေမာင္က မင္းတို႔ ဘယ္သြားၾကမွာလဲ၊ ငါေတာ့ ျမိဳ႕ျပင္နားဆီ သြားစရာရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ေအာင္ထြန္းက ငါ့ကိုျမိဳ႕ထဲသြားတဲ့ ကားဂိတ္မွာ ခ်ေပးခဲ့လို႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ေနရာရာကို သြားခ်င္တယ္။ ဘယ္သြားရမွန္း မသိဘူး။ ေအာင္ထြန္းကို ျမိဳ႕ထဲသြားတဲ့ ကားဂိတ္မွာ ခ်ေပးလိုက္ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ခင္ေမာင္ ျမိဳ႕ျပင္ဘက္ဆီ ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ခင္ေမာင္က သူ႕ကားကို သူကိုယ္တိုင္ ေမာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ေဘးကထိုင္လုိက္ရင္း ဟိုတစ္ခြန္း ဒီတစ္ခြန္း ၾကံဳရာေတြ ေျပာျဖစ္ေနၾကတယ္။ မဆီမဆိုင္ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲကို အေတြးတစ္ခု ဝင္လာတာနဲ႔ပဲ ခင္ေမာင္ ငါ့ကို အေဝးေျပးကားဂိတ္ တစ္ခုခုမွာ ရပ္ေပးစမ္းပါလို႔ ေျပာလိုက္မိတယ္။ ေလယာဥ္ကြင္းရဲ႕ ဟိုးဘက္ ကုန္းဆင္းဆီမွာ အေဝးေျပးကားဂိတ္ရွိတယ္။ မင္းက ဘယ္သြားမလို႔လဲလို႔ သူက ျပန္ေမးတယ္။ မင္းအလုပ္လား ငါ့ဟာငါ ဘယ္သြားသြားလို႔ သူ႕ကို ျပန္ေျပာလုိက္ေတာ့မွ သူလည္း ဆက္မေမးေတာ့ဘူး။ ခင္ေမာင္က အဲဒီလိုလူမ်ဳိး။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အရွည္ၾကီး စဥ္းစားတတ္တယ္။ ဘာမွ်မေျပာေတာ့ဘူးဆိုေပတဲ့ သူက ေျပာေသးတယ္။ ငါ ဒီလမ္းကပဲ ျပန္မွာ။ အျပန္မွာ ငါ ဝင္ၾကိဳေပးရမလားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာမွ် ျပန္မေျဖေတာ့ဘူး။ ခင္ေမာင္ဟာ ေအာင္ထြန္းလို ဖန္တီးစာ မေရးႏိုင္တာဟာ ဘူတာမွာ ဆင္းမိတဲ့လူလိုမ်ား ျဖစ္ေနလို႔လားလို႔ တစ္ခ်က္ေတာ့ စဥ္းစားလိုက္မိတယ္။ ဒါေပတဲ့ အရွည္ၾကီး ဆက္မေတြးေနမိဘူး။

အေဝးေျပးကားဂိတ္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆင္းေနရစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီကားဂိတ္ကုိ တစ္ခါမွ်လည္း မေရာက္ဘူးေတာ့ ဘယ္ကိုသြားလို႔ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘူး။ ကားလက္မွတ္ ဘယ္မွာဝယ္ရသလဲလို႔ လူတစ္ေယာက္ကို ေမးၾကည့္လိုက္မိတယ္။ သူက အဲဟို အေဆာက္အဦကေလးဆီ သြားပါလုိ႔ ညႊန္လိုက္တာနဲ႔ အဲဒီအေဆာက္အဦကေလးဆီ  သြားလိုက္တယ္။ အေဆာက္အဦကေလးထဲမွာ လက္မွတ္ေရာင္းတဲ့ အေပါက္ကေလးတစ္ခု ေတြ႕တယ္။ အဲဒီမွာ ေကာင္မေလး ခပ္ငယ္ငယ္တစ္ေယာက္ ထုိင္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီဆီသြားျပီး အေဝးေျပးကားလက္မွတ္ ဒီမွာ ဝယ္ရသလားလို႔ ေမးေတာ့ သူက မြန္မြန္ရည္ရည္နဲ႔ ဟုတ္ပါတယ္လို႔ေျဖျပီး အန္ကယ္က ဘယ္သြားခ်င္လို႔လဲလို႔ တစ္ဆက္တည္း ေမးလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လားလို႔ သူ႕အေမးကို အေမးနဲ႔ေျဖရင္း ကၽြန္ေတာ္ အတိတ္ဆီကို ျပန္သြားခ်င္လို႔ပါလို႔ ေျဖလုိက္တယ္။ ပထမေတာ့ ေကာင္မေလးခမ်ာ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားသလုိပဲ။ ျပီးမွ  အန္ကယ္ အတိတ္ကိုသြားဖို႔အတြက္ ကားလက္မွတ္ ဝယ္စရာမလိုဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အတိတ္ဆီကိုသြားမယ့္ ကားမရွိဘူးလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျဖတ္ျပီး ေမးလိုက္မိတယ္။ အတိတ္ဆီကိုသြားဖို႔ လူေစာင့္ေနတဲ့ ကားတစ္စီး ရွိပါတယ္လို႔ သူကေျဖတယ္။ ျပီးေတာ့ ထုိင္ေနရာကထလာျပီး သမီးျပေပးမယ္လို႔ ေျပာတာနဲ႔ သူ႕ေနာက္က ကၽြန္ေတာ္ လိုက္သြားလိုက္တယ္။ အေဆာက္အဦ အျပင္ဘက္ေရာက္ေတာ့ ေကာင္မေလးက အေဝးေျပးကားေတြ တန္းစီရပ္ထားတဲ့ အဆံုးဆီကို လက္ညွိဳးထုိးျပရင္း အန္ကယ္ အဲဒီကားေတြအဆံုးကို ေလွ်ာက္သြားရင္ ကားတစ္စီး ေတြ႕လိမ့္မယ္။ ကားက ကားၾကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မဟုတ္ဆို အတိတ္ကို သြားမယ့္လူဆိုတာ မ်ားမ်ားစားစား မရွိလို႔လို႔ သမီးထင္တယ္။ အဲဒီမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားကေတာ့ အတိတ္ကို သြားမယ္လို႔ လူေစာင့္ေနတယ္လို႔ သမီးၾကားဖူးပါတယ္။ အဲဒီကိုသာ တန္းသြားျပီး ေမးၾကည့္ပါလုိ႔ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႕ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာျပီး အဲဒီကားရွိတယ္ဆိုတဲ့ဆီ ေလွ်ာက္လာခဲ့ေတာ့တယ္။

အေဝးေျပးကားေတြ တန္းစီရပ္ထားတဲ့ အဆံုးဆီမွာ ကားတစ္စီး ေတြ႕ရတယ္။ ကားက အၾကီးၾကီး မဟုတ္ဘူး။ ေျခာက္ေယာက္စီး၊ ရွစ္ေယာက္စီးအရြယ္မ်ဳိး။ ကားထဲမွာ လူတစ္ေယာက္ ထုိင္ေနတယ္။ ကားေမာင္းတဲ့လူ ထုိင္တဲ့ေနရာမွာ ကားစတီယာရင္းဝွီးေပၚမွာ သတင္းစာျဖန္႔ျပီး ဖတ္ေနပံုရတယ္။ သူနဲ႔တည့္တည့္ တျခားတစ္ဘက္မွာ အဝင္အထြက္ တံခါးေပါက္ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီအေပါက္ကေန ကားထဲကို ကုိယ္တစ္ဝက္ေလာက္ ဝင္လိုက္ျပီး ဒီကားက အတိတ္ကိုမ်ား သြားမွာလား ခင္ဗ်ာလို႔ ရိုရိုေသေသနဲ႔ ေမးလိုက္မိတယ္။ အဲဒီလူ ဘာမွ်ျပန္မေျပာေသးဘဲ သတင္းစာဖတ္ေနရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွည့္ၾကည့္လုိက္ျပီး ျပံဳးျပတယ္။ ျပီးေတာ့မွ ကားတံခါးနားက ထိုင္ခံုကို လက္ညွဳိးထုိးျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကားထဲဝင္ျပီး ထုိင္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ ငထြန္းလို႔ ေခၚပါတယ္လို႔ေျပာျပီး သူက သူ႕ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဦးထြန္း၊ ဆရာထြန္းလို႔ေတာ့ မေခၚနဲ႔ဗ်ာ၊ ငထြန္းလို႔သာ ေခၚပါလို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထုိင္ရာက ထလိုက္ျပီး သူ႕လက္ကို ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူဘယ္ဝါဆိုတာေျပာျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကို မိတ္ဆက္လိုက္ရင္း ငထြန္းလို႔ေတာ့လည္း မေခၚပါရေစနဲ႔ဗ်ာ၊ ကိုတစ္လံုး တပ္ပါရေစလုိ႔ေျပာေတာ့ သူက ျပံဳးျပီး ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူကေမးတယ္။ ခင္ဗ်ား တကယ္ပဲ အတိတ္ကို သြားခ်င္တာလားတဲ့။ သြားခ်င္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေျဖေတာ့ သူက ဘာလို႔လဲလို႔ ထပ္ေမးတယ္။ အတိတ္ဆိုတာ အေသခ်ာဆံုး ရပ္ဝန္းတစ္ခုပဲ။ အနာဂတ္ဆိုတာ ဘယ္လိုေနမွန္း မသိဘူး။ ပစၥဳပၸန္ဆုိတာက ေျပာေနရင္းနဲ႔ ေပ်ာက္သြားတာ၊ ရွိသလုိလိုမ်ဳိးေပတဲ့ ဘယ္လုိမွန္းမွ မသိလိုက္ရပဲ။ ဒီေတာ့ ေသခ်ာတဲ့ဆီကိုပဲ သြားခ်င္ပါတယ္။ ရွိခဲ့ဖူးတာ၊ သိခဲ့ဖူးတာ ကိုယ္နဲ႔ရင္းႏွီးတာဟာ အတိတ္ပဲလို႔ ေျဖလုိက္တယ္။ သူက နားေထာင္ေနေပတဲ့ ခ်က္ခ်င္း ဘာမွ် ျပန္မေျပာဘူး။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားကေရာ ဘာျဖစ္လို႔ အတိတ္ကို သြားမယ့္ကား လုပ္ထားရတာလဲလို႔ ေမးလိုက္မိတယ္။ သူက အေတာ္ၾကာေအာင္ ျပံဳးေနတယ္။ ျပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အရင္တုန္းက ေက်ာင္းဆရာ လုပ္ပါတယ္လို႔ေျပာရင္း စကားစလုိက္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ တပည့္ခံသင့္တဲ့လူေတြဆီမွာ တပည့္ခံ၊ ကိုယ္က သင္ေပးႏုိင္တာ ျပန္သင္ေပးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝရဲ႕ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ေလာက္ကို သံုးစြဲခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေန႔ညေနေတာ့ ပ်င္းပ်င္းနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲစားရံုကေလးတစ္ခုထဲမွာ ဘီယာထုိင္ေသာက္ေနရင္း လူတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားလက္ဆံုက်သြားတယ္။ ဘာအေၾကာင္း ညာအေၾကာင္းရယ္ေတာ့ ထူးထူးျခားျခား မဟုတ္ဘူး။ အေတာ္ကေလး ၾကာသြားလို႔ ထျပန္ၾကမယ္လုပ္ေတာ့ သူက ေမးတယ္။ ခင္ဗ်ား ဘယ္ကိုသြားေနသလဲဆိုေတာေရာ ခင္ဗ်ားသိရဲ႕လားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကုိျပန္မွာလို႔ေျပာေတာ့ သူက ခင္ဗ်ားအိမ္ကို ခင္ဗ်ားျပန္တဲ့အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ မသိခ်င္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ား ဘယ္သြားေနတယ္ဆိုတာကိုသာ သိခ်င္တာပါလို႔ သူက ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာေျဖရမွန္း မသိဘူး။ ေနာက္ေတာ့ သူက ထပ္ေျပာတယ္။ လူဆိုတာ တစ္ေနရာရာကို သြားေနတဲ့လူခ်ည္းပဲ။ သြားခ်င္ရာကို ေရာက္တဲ့လူလည္း ရွိမယ္။ မေရာက္တဲ့လူလည္း ရွိမယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ သြားေတာ့ သြားေနၾကတာခ်ည္းပဲတဲ့။ သူ႕စကားက ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲမွာ စြဲေနခဲ့တယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို အရင္က တစ္ခါမွ် မစဥ္းစားခဲ့ဖူးဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘယ္သြားလို႔ သြားေနမွန္းမွ မသိဘဲ။ တစ္ေန႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သြားခ်င္တဲ့ဆီကို စဥ္းစားမိတယ္။ အလုပ္ကထြက္၊ အိမ္ကိုေရာင္း၊ စုေဆာင္းထားတဲ့ ေငြကေလးထုတ္ျပီး ဒီကားကေလးကို ခပ္ေပါေပါနဲ႔ ဝယ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္လုိမ်ား စိတ္ကူးရလို႔ အတိတ္ကို သြားခ်င္တဲ့လူမ်ား ရွိခဲ့ရင္ လမ္းၾကံဳတင္သြားရေအာင္လို႔ပါ။ ပထမေတာ့ ဟိုလူဒီလူ စတဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို အတိတ္ကို သြားၾကမလားလို႔ ေသြးတိုးစမ္းရင္း ေမးတယ္။ သံုးႏွစ္ေလာက္ ၾကာသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရူးေၾကာင္ေၾကာင္လို႔ေတာင္ ထင္လာၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမွ် မေမးေတာ့ဘူး။ ဒီနားမွာ အေဝးေျပးကားဂိတ္ၾကီးဖြင့္ေတာ့ ဂိတ္မွဴးၾကီးကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာျပျပီး ကၽြန္ေတာ့္ကားကေလးကို ဒီနားဆီမွာ လာထိုးထားတာပဲ။ အဲဒီတုန္းက ဂိတ္မွဴးၾကီးကေတာင္ ေမးေသးတယ္။ အတိတ္ဆိုတဲ့ဆီ သြားခ်င္တဲ့လူ ရွိေကာရွိပါ့မလားဗ်တဲ့။ ခုဆို ငါးႏွစ္ေလာက္ေတာင္ ရွိသြားျပီ။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ တစ္ေန႔ အတိတ္ကိုသြားခ်င္တဲ့လူတစ္ေယာက္ေတာ့ ေပၚလာမွာပဲလုိ႔ ယံုၾကည္ေနခဲ့တာ။ ေဟာ ခုဆုိ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ခရီးသြားဖို႔ အေဖာ္ရျပီ။ ခင္ဗ်ားကေကာ တကယ္ပဲ အတိတ္ကို သြားခ်င္တာလားတဲ့။

ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္မိတယ္။ ျပီးမွ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ အတိတ္ကို သြားမယ့္ ခရီးသြားေဖာ္ေတြကို ေစာင့္ဦးမွာလဲလို႔ ေမးလိုက္တယ္။ သူက အေတာ္ကေလးၾကာေအာင္ စဥ္းစားေနတယ္။ ခုဆို အေဖာ္ရျပီပဲဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားခ်င္ရင္ သြားလို႔ျဖစ္တာပဲလို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ ခင္ဗ်ားသေဘာကေရာလို႔ သူက ျပန္ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆံုးျဖတ္ျပီးသားပဲ။ ခင္ဗ်ား ၾကိဳက္တဲ့အခ်ိန္ သြားႏုိင္တယ္လို႔ ေျဖလုိက္တယ္။ သူက ေကာင္းျပီလို႔ ေျပာျပီး သြားစို႔လို႔ ဆက္ေျပာတယ္။ သူဖတ္ေနတဲ့ သတင္းစာကို ေဘးနားဆီခ်လိုက္ျပီး ကားစက္ကို ႏႈိးလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သတင္းစာကို အမွတ္မထင္ ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ရက္စြဲက လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္က ရက္စြဲ။ စိတ္ထဲမွာ ခင္ေမာင္နဲ႔ ေအာင္ထြန္းကို သတိရလိုက္မိတယ္။ ဒီေကာင္ေတြပါလာရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေတြးမိတယ္။ ဒါေပတဲ့ ခ်က္ခ်င္းလိုပဲ အျမင္ေျပာင္းသြားတယ္။ ဒီေကာင္ေတြက အတိတ္ဆိုတာ ဘယ္ဆီရွိမွန္း မသိရံုမကဘူး သူတို႔ဘာသာ ဘယ္သြားလို႔ သြားေနမွန္းမွ မသိဘဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ သူတို႔အတြက္ ေတြးပူေနရမွာလဲ၊ သြားမယ့္ဆီကုိသိဖို႔ လိုတယ္ဆိုရင္ေတာင္ သူတို႔က ရွိ၊ မရွိ မေသခ်ာတဲ့ အနာဂတ္ကိုပဲ သြားခ်င္မွာ။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ပစၥဳပၸန္မွာတင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ လူေတြပဲ။ ရွိမေနတဲ့ ပစၥဳပၸန္ကို အဟုတ္ၾကီးထင္ျပီး ေနေနၾကတာ။ ရွိမေနတဲ့ ပစၥဳပၸန္ထဲကေန အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ကို သြားေနၾကတာပဲ။ ေလွစီးသြားေနတာလား၊ လွည္းစီးသြား ေနတာလားဆိုတာကို မကြဲတဲ့ေကာင္ေတြပဲ။ ဒါေပတဲ့လည္း ဒါက သူတို႔ကိစၥ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားကေလး ထြက္လာတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာလို႔ ဘယ္ေလာက္ ေရာက္လာမွန္း မသိဘူး။ ကားထဲမွာ အေတာ္ကေလး ေႏြးလာတယ္။ နည္းနည္း ေအးသြားေအာင္ ရွပ္အကၤ်ီရဲ႕ အေပၚဘက္က ၾကယ္သီးႏွစ္လံုးကို ျဖဳတ္လုိက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကားေမာင္းေနတဲ့ ကိုငထြန္းကို အတိတ္ဆိုတာက ငရဲနဲ႔မ်ား နီးသလား မသိဘူး။ ကားထဲမွာ နည္းနည္းပူလာတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ ကိုငထြန္းက မေျပာတတ္ဘူး။ အတိတ္ဆိုတာကိုက ငရဲျပည္လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာလို႔ ျပန္ေျပာရင္း ရယ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရယ္လိုက္မိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေအးဗ်ာ ကၽြန္ေတာ့္ကားမွာ ေလေအးစက္မပါဘူးလို႔ ေတာင္းပန္သံမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာတယ္။ အတိတ္ဆီကို သြားတာပဲဗ်ာ ဇိမ္ခံရေအာင္ သြားတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ေလေအးစက္ မလိုပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျပာလိုက္မိတယ္။
ျမင့္သန္း

(ရွင္းလင္းဝန္ခံခ်က္ ။    ။ ေက်ာက္ခဲပူစီေဖာင္းဟူေသာ စာလံုး၊ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ တီထြင္ထားေသာ စာလံုး၊ စကားလံုး မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘၾကီး ဦးသုခ သံုးစြဲေလ့ရွိေသာ အသံုးအႏႈန္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သူရွိစဥ္က အနက္အဓိပၸာယ္ကို ေမးမၾကည့္ခဲ့ဘူးပါ။ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာမွ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားႏွင့္ စာကို အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးမ်ားကဲ့သို႔ တတ္ကၽြမ္းၾကေသာ အေဖ၏ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္သည့္ အတြင္းဝန္ကေလး ဦးပု၊ ျမန္ေအာင္ဦးတင္ႏွင့္ ပုဂံ ဦးခင္ေမာင္ၾကီးတို႔အား စကားစပ္မိသျဖင့္ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားတြင္ရွိေသာ Lead balloon ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းကုိ ျမန္မာမႈျပဳကာ ျမန္မာတို႔၏နား၌ေခ်ာေအာင္ သံုးစြဲျခင္းျဖစ္မည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ဤတြင္ ဤသေဘာကိုယူပါသည္။)

>>ခ်င္းတြင္း မဂၢဇင္း၊ ေမလ၊ ၂၀၁၀<<

2 comments:

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) said...

ပူစီေလးကို ေရမွန္မွန္ခ်ဳိးေပးႏိုင္ပါေစ ေမာင္အာကာေက်ာ္။ ေမွ်ာ္ေနပါ့မယ္။ :D

Notes on Web of My Pieces said...

လေရာင္လမ္းက ေမာင္ေတဇာက အေျမွာက္အပင့္ အလြန္ ေတာ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...း)