Wednesday, September 29, 2010

ရံုးေတာ္မွတစ္ဆင့္ ကာ(ဖ)ကာကို ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း

ဗ်ဳိ႕ ဦးေတဇာ,

ဦးေလး ဘာသာျပန္တဲ့ ကာ(ဖ)ကာရဲ႕ ဝတၳဳကို ဖတ္ရတယ္။ သေဘာလည္းက်တယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ အေရးအသားကို ဖတ္ဖူးတာ ပထမဦးဆံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တျခားသူေတြ ဘာသာျပန္တာ ဖတ္ဖူးေသးတယ္။ မူရင္းလည္း ဖတ္ဖူးတယ္။ အဲ့ဒီ အေရးအသားဟာ သီးသန္႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မွတ္မွတ္ရရ The Trial ဝတၳဳထဲမွာ ပါတယ္။ အဲ့ဒီထဲက ပံုျပင္ေလးကို ျပန္ျပီး ေကာက္ႏုတ္ထားတာလို႔ေတာ့ ထင္တယ္။ ထားပါေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက အဲ့ဒါ မဟုတ္ဘူး။

ကာ(ဖ)ကာ ဆိုတာက စာေရးဆရာေတြထဲမွာ အလြန္သိမ္ေမြ႕ျပီး နားလည္ရခက္တဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ပဲ။ သူ႕အေရးအသားေတြကို တစ္ေခါက္ဖတ္ရံုနဲ႔ နားမလည္ဘူး။ သံုးေလးငါးေခါက္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ရတယ္။ ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ ဆက္ေတြးရတယ္။ ကာ(ဖ)ကာကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့တဲ့ ေဝဖန္ေရးဆရာေတြလည္း အမ်ားၾကီးပဲ။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိးနဲ႔ ကာ(ဖ)ကာကို ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာလည္း ကာ(ဖ)ကာရဲ႕ အနီးအနားကို ေရာက္လာႏုိင္စြမ္း မရွိခဲ့ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဥာဏ္စြမ္းသေလာက္ ကာ(ဖ)ကာရဲ႕ တရားခြင္ကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္မယ္။


ဒီပံုျပင္ကို ရုတ္တရပ္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ တံခါးမွဴးၾကီးက အဘိုးၾကီးကို လွည့္စားထားတယ္လို႔ ထင္ခ်င္စရာပဲ။ ဒီလိုေကာက္ခ်က္ဆြဲဖုိ႔လည္း ဆင္ေျခေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ တံခါးမွဴးရဲ႕ တာဝန္ဆိုတာ လူစိမ္းသူစိမ္းေတြ မဝင္ေအာင္ ေစာင့္ၾကပ္ရမယ့္ တာဝန္ပဲ ျဖစ္ရမွာေပါ့။ တံခါးက အဘုိးၾကီးအတြက္ ရည္ရြယ္ထားတဲ့အတြက္ အဘုိးၾကီးကို ဝင္ခြင့္ေပးသင့္တာေပါ့။ အခုေတာ့ သူက ကူညီလို႔မရတဲ့အခ်ိန္က်မွ လြတ္ေျမာက္မယ့္စကားကို ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါက တံခါးမွဴးၾကီးရဲ႕ မရုိးသားမႈပဲ။ တာဝန္ကို ဘန္းျပျပီး နားလွည့္ပါးရိုက္ လုပ္ခဲ့တာပဲ။

ဒါေပမယ့္ တံခါးမွဴးၾကီးဘက္ကေန ျပန္လည္ေခ်ပမယ္ ဆိုရင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ေသးတာကို ေတြ႕ရတယ္။ တံခါးမွဴးၾကီးဟာ သူ႕တာဝန္ကို သူေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တယ္။ သူ႕မွာ လက္ကိုင္ထားစရာ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိတယ္။ တစ္ခ်က္က အခုအခ်ိန္မွာ အဘုိးၾကီးကို ဝင္ခြင့္မေပးႏုိင္ဘူးဆိုတာနဲ႔ ဒီတံခါးဟာ လူတစ္ေယာက္တည္းအတြက္ ရည္ရြယ္ထားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။ အဘိုးၾကီးကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဝင္ခြင့္ရႏုိင္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ သူ႕တာဝန္ရဲ႕ လိုတာထက္ေတာင္ ပုိသြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရေသးတယ္။ ေလာေလာဆယ္ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႕တာဝန္က ဝင္ခြင့္မျပဳဖို႔ပဲ။ သူဟာ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး သူ႕တာဝန္က အနားမယူခဲ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ တံခါးကို မပိတ္ခဲ့ဘူး။

သူ႕ ေခါင္းထဲမွာ ရံုးေတာ္ဆိုတာပဲ ရွိတယ္။ သူ႕အထက္က တံခါးမွဴးေတြကိုလည္း ေလးစားတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်ဳပ္က အနိမ့္ဆံုးတံခါးမွဴးတစ္ေယာက္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အဘိုးၾကီးေပးတဲ့ ပစၥည္းေတြအားလံုး သူယူေပမယ့္ ဒါဟာ လာဘ္စားတာ မဟုတ္ဘူး။ မလုပ္လုိက္ရတဲ့ကိစၥ မရွိရေလေအာင္ အဘိုးၾကီးအတြက္ ယူေပးရတာပဲ။ တာဝန္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ တံခါးမွဴးၾကီးကုိ ျခိမ္းေျခာက္လုိ႔လည္း မရဘူး။ အသနားခံလို႔လည္း မရဘူး။ သူက သစၥာရွိတဲ့ တံခါးမွဴး တစ္ေယာက္ပဲ။

တရားရံုးေတာ္ဝင္ခြင့္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ပိတ္ပင္ထားေပမယ့္ အဘိုးၾကီးကို ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ အထဲဝင္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚခဲ့သလို တံခါးေဘးမွာ ထုိင္ေစာင့္ဖို႔လည္း ေခြးေျခတစ္လံုး ေပးခဲ့တယ္။ နားပူနားဆာ လုပ္ေနတဲ့ အဘိုးၾကီးကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သည္းခံေပးခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို ၾကည့္ရင္ တံခါးမွဴးၾကီးမွာ ကရုဏာတရား အျပည့္ရွိတယ္ဆိုတာ သိသာႏုိင္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ အဘိုးၾကီးေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းကို သူကုိယ္တုိင္ အနားမွာ ခါးကုန္းျပီး နားေထာင္ေပးခ့ဲတယ္။ ဒီေမးခြန္းဟာ အဆံုးသတ္ဆိုတာလည္း သူသိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားဟာ လိုဘမျပည့္ႏိုင္ဘူး ဆုိတဲ့ စကားက ကရုဏာေဒါသနဲ႔ ေျပာလိုက္တဲ့စကားကလြဲျပီး ဘာမွမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပံုျပင္မွာ တံခါးမွဴးၾကီးဟာ အျပစ္ရွိသူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပဘူး။ ဗီလိန္တစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး။ ဇာတ္ပို႔ေနရာမွာပဲရွိတယ္။

စင္စစ္ ဆက္ေတြးၾကည့္လိုက္ရင္ တံခါးမွဴးၾကီး ကိုယ္တုိင္ေတာင္ လွည့္စားခံေနရတယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ေသးတယ္။ သူရဲ႕ အသိဥာဏ္ဟာ ေသးငယ္လြန္းလွတယ္။ သူဟာ ရံုးေတာ္အေၾကာင္းကိုေတာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိတဲ့သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး။ တတိယေျမာက္အေစာင့္ကို ၾကည့္ေတာင္ မၾကည့္ရဲဘူးဆိုတဲ့ အတြက္ သူရဲ႕ ရံုးေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသိဟာ တတိယအဆင့္ အထိပဲရွိတယ္လို႔ သိရတယ္။ အေပၚယံၾကည့္ရင္ေတာ့ တံခါးမွဴးၾကီးဟာ အဘိုးၾကီးကို တားဆီးထားတဲ့ အာဏာရွိတယ္လို႔ ထင္ရတယ္။ အဘိုးၾကီးဟာ သနားစရာေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ေကာင္လို႔ ထင္ေနရတယ္။ တကယ္တန္းေတာ့ ဒီပံုျပင္မွာ တံခါးမွဴးၾကီးဟာ သနားစရာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ သူဟာ အဘိုးၾကီးကို တားဆီးထားေနရတဲ့ တာဝန္နဲ႔ သူအခ်ဳပ္က်ေနတယ္။ ခ်ဳပ္တဲ့သူနဲ႔ အခ်ဳပ္ခံရသူ ႏွစ္ေယာက္မွာ ႏွစ္ေယာက္စလံုး လြတ္လပ္ခြင့္ကို ဆံုးရံႈးၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ တံခါးမွဴးၾကီးရဲ႕ ဘဝဟာ သနားစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံထားရတယ္။ သူ႕ရဲ႕ အသိဥာဏ္ဟာလည္း ႏုံနဲ႔လွတယ္။ သူ႕ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈဟာ ဒႆနိက စကားနဲ႔ေျပာရရင္ inauthentic existence ပဲ။

တံခါးမွဴးၾကီးနဲ႔ ယွဥ္ရင္ အဘိုးၾကီးမွာ အမ်ားၾကီး လြတ္လပ္ခြင့္ရွိတယ္။ သူ႕မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြ ရွိတယ္။ သူနဲ႔ကပ္လ်က္မွာ ရံုးေတာ္တစ္ခုပဲ ရွိသလို ရံုးေတာ္နဲ႔သူ႕အၾကားက အဟန္႔အတားဟာလည္း တံခါးမွဴးဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္။ သူသြားခ်င္တဲ့ေနရာ သြားႏုိင္တယ္။ ရံုးေတာ္တံခါးေဘးမွာထုိင္ျပီး ဘဝႏွစ္ကာလေတြကို ျဖဳန္းတီးလိုက္တာ သူ႕ရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ စိတ္ဆႏၵနဲ႔ ေရြးခ်ယ္တဲ့ကိစၥပဲ။ သူ မလုပ္ခ်င္ရင္လည္း ျဖစ္တယ္။

အေပၚယံၾကည့္ရင္ အဘိုးၾကီးဟာ တံခါးမွဴးၾကီးရဲ႕ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ကို ခံထားရသလိုရွိတယ္။ တကယ္တန္းေတာ့ ေျပာင္းျပန္ပဲ။ တံခါးမွဴးၾကီးကသာ အဘိုးၾကီးရဲ႕ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းကို ခံေနရတာပဲ။ တံခါးမွဴးၾကီးဟာ သူသြားခ်င္တဲ့ေနရာ မသြားႏုိင္ဘူး။ တရားရံုးတာဝန္ေတြနဲ႔ပဲ ခ်ည္ေႏွာင္ခံထားရတယ္။ ဒီကေန သူထြက္မသြားႏုိင္သလို တရားရံုးေတာ္ထဲကိုလည္း မဝင္ႏုိင္ျပန္ဘူး။ သူ႕တာဝန္ဟာ အေပါက္ဝတစ္ခုတည္းမွာပဲ အကန္႔အသတ္ခံေနရတယ္။ သူ႕တာဝန္ေက်ပြန္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေစာင့္ေနရသလို၊ သူ႕တာဝန္ ျပီးဆံုးမႈကလည္း အဘိုးၾကီးရဲ႕ ဘဝသက္တမ္းအေပၚ မွီခုိေနရတယ္။ တံခါးမွဴးၾကီးဟာ စင္စစ္ လွည့္စားခံထားရတဲ့ သနားစရာ ဇာတ္ေကာင္ပဲ။

ေဟာ.. ေတြးရင္းေရးရင္းနဲ႔ အေတာ္ေတာင္ ရွည္သြားျပီ။ ဒီအေရးအသားဟာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျပီး လွ်ဳိ႕ဝွက္နက္နဲတယ္။ ဆက္စဥ္းစားမိတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြေကာ ဒီလို ဝင္ခြင့္မရႏုိင္တဲ့ တံခါးေပါက္ကို ဝင္ခြင့္ရလိုရျငား ေခြးေျခကေလးနဲ႔ ထုိင္ေစာင့္ေနခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာခဲ့ျပီလဲ။ ကုိယ္ပိုင္ ပစၥည္းေတြကို အဆံုးအရံႈးခံျပီး ဘယ္ေတာ့မွ မရႏုိင္မယ့္ ဝင္ခြင့္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနရင္းနဲ႔ ေသသြားေတာ့မွာလား။ ေရြးစရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိရက္နဲ႔ ေခြးေျခကေလးမွာ ထုိင္ေစာင့္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ဆင္ေျခအလံုအေလာက္ ရွိရဲ႕လား။ စဥ္းစားစရာပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကာ(ဖ)ကာ လို႔ နာမည္ၾကီးေပတာကိုး။

ရည္ညႊန္း
1. ရံုးေတာ္၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္, လေရာင္လမ္း
2. Before The Law, Franz Kafka

2 comments:

အေမွာင္ထုထဲက အလင္းစက္မ်ား said...

တစ္ခုခု ေျပာခဲ့ပါဆိုလို ့ေျပာခ်င္ေပမယ့္... ဆီပံုးက မပြင့္တာနဲ ့ မန္ ့ လုိက္ရအိ...

ေၾကာင္ကေလး ဆိုတာ ဘာကိုရည္ညႊန္းမွန္း မသိေပမယ့္လုိ ့ ေၾကာင္ေလးေတြ နဲ ့ ေလာေလာဆယ္ နပန္းလံုးေနရတာမို ့ စိတ္၀င္တစားဖတ္မိတယ္...

တစ္ခုခု ရည္ညႊန္းတာ မွန္းသိေပမယ့္ ဘာမွန္း မသိ..

ဘေလာ့ေလးက သူမ်ားနဲ ့ မတူ... သပ္ရပ္ေနတဲ့ အခန္းေလး တစ္ခန္းကို (ရွင္းလင္းထားတဲ့) ၀င္လုိက္ရသလိုပဲ.....

ထူးျခားတယ္လို ့ ခံစားရတယ္... ေနာင္လဲ လာဖတ္ပါဦးမယ္...

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) said...

ခင္ဗ်ား ျပန္ၾကည့္တဲ့ ရႈေထာင့္လည္း ေကာင္းတယ္။ အဲဒီ ရႈေထာင့္အရ ဆြဲေရးသြားတာက ပိုေတာင္ ေကာင္းေသးတယ္။

၀တၳဳမွာက ခင္ဗ်ားေျပာသလို တျခားေရြးခ်ယ္စရာေတြ မ်ားမ်ား မပါဘူးဗ်။ ဇြတ္၀င္ဖို႔ရယ္ လွည့္ျပန္သြားဖို႔ရယ္ ႏွစ္လမ္းေလာက္ပဲ ရွိတယ္။

ဆက္ေစာင့္ေနမယ္ဗ်ာ။ ေစာင့္ၿပီးရင္ ေသမယ္။ ေသခါနီးမွာ ရံုးေတာ္က အလင္းေရာင္ျဖာထြက္ေနတာဟာ ၿငိမ္းသတ္မရႏိုင္ေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။ ေသရံုကလြဲလို႔ တျခား ဘာတတ္ႏိုင္ေသးလို႔လဲ..။