Monday, September 6, 2010

အမွန္တရား၊ အမွားတစ္ရံ

တကယ္ေတာ့ အမွန္တရားဟာ အမွားတစ္ရံ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အမွန္တရားဆိုတာဘာလဲ။ အမွန္တရားရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိေတြကဘာလဲ။ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမွ အမွန္တရားလို႔ ေခၚဆိုႏုိင္တာလဲ။ အမွန္တရားဟာေရာ တကယ့္အစစ္အမွန္တရား ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမင္ေနရသမွ်၊ ၾကားေနရသမွ် အားလံုးဟာ အမွန္တရားပဲလား။ ဘယ္ဆင္ေျခေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အာရံုငါးပါးကို ယံုၾကည္ၾကရမွာလဲ။ ဒါေတြကို အေတြးအေခၚပညာရွင္တုိင္း သိခ်င္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆိုပါရေစ၊ အမွန္တရားဆိုတာ တကယ္ေတာ့ အမွားတစ္ရံပါ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာႏုိင္တာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္မႈ (experiment) တစ္ခု လုပ္ၾကည့္ၾကပါမယ္။ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္မႈလုပ္ဖို႔ တြဲဘက္အျဖစ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ခ်စ္ခင္လွစြာေသာ ဦးေလးေတဇာ(လေရာင္လမ္း) ကို ဖိတ္ေခၚပါတယ္။


“ကၽြန္ေတာ့္ ဓာတ္ပံုေလး ၾကည့္စမ္းပါ.. မေခ်ာဘူးလား”

“မေခ်ာဘူး”

“ဘာလို႔လဲဗ်”

“ႏွာေခါင္းက ၾကီးေနတယ္”

(မေက်မနပ္ျဖင့္) “ဘာလို႔ အဲ့လို ေျပာႏိုင္ရတာလဲ”

“မင္းႏွာေခါင္းက အမ်ားစုထက္ ပိုၾကီးေနတာကိုး”

“ဦးေလးက ႏွာေခါင္းအမ်ားစုကို ျမင္ဖူးလို႔လား”

“ဘာ..?”

“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လူဦးေရ သန္း ၄၀ ေက်ာ္ရွိတယ္ဗ်ာ၊ သူတို႔ ႏွာေခါင္းအားလံုးကို ျမင္ဖူးလို႔လား၊ ကမာၻေပၚမွာရွိတဲ့ လူအမ်ားစုရဲ႕ ႏွာေခါင္းေတြကို ျမင္ဖူးလို႔လား”

“ေဟ့ေအး”

“ဒါဆို ဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွာေခါင္းမွ ၾကီးတယ္လို႔ ေျပာရတာတုန္း”

(စိတ္မရွည္သံျဖင့္) “မသိဘူးကြာ”

“ဦးေလး မသိတာမွန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွာေခါင္းကို ၾကီးတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဦးေလးရဲ႕ အသိဥာဏ္ထဲမွာသာ ရွိတ့ဲ ႏွာေခါင္း အမ်ားစုနဲ႔ပဲ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီး ေျပာလိုက္တာျဖစ္တယ္။ မင္းႏွာေခါင္းက ၾကီးေနတယ္လို႔ ဆိုလိုက္ျခင္းက "ငါျမင္ဖူးသမွ်ထဲမွာ" မင္းႏွာေခါင္းက ၾကီးေနတယ္လို႔ ဆိုလိုျခင္းပဲ မဟုတ္လား”

“ေအ ေအ”

ဒီစမ္းသပ္ခ်က္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထားတဲ့ အသိဥာဏ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အသိဥာဏ္ စစ္စစ္ေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ေကာက္ခ်က္ဆြဲလို႔ ရႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထားတဲ့ အမွန္တရားဆိုတာက အျခားအရာေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီးမွ ရလာတဲ့ အမွန္တရား ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳကို အေျခခံျပီးရရွိလာတဲ့ အသိပညာဟာ သမုတိသေဘာ (relative) မွာရွိေနပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ အရာဝတၳဳတစ္ခုရဲ႕ ဂုဏ္အရည္အခ်င္း (quality) ကို စကားေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပလို႔မရႏုိင္ပါဘူး။ တစ္နည္း၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ “တိတိက်က်” မသိႏုိင္ပါဘူး။ တစ္ခါက စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာမက ေရာင္စံုေဘာလံုးေတြထုတ္ျပျပီး ဘာအေရာင္လဲလို႔ ေမးပါတယ္။ ဆရာမက အစိမ္းေရာင္ေဘာလံုးေလးကို ထုတ္ျပျပီး ဒါဘာအေရာင္လဲလို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမေျဖႏုိင္လို႔ ဆရာမက “ဒါအစိမ္းေရာင္” လို႔ အေျဖေပးလုိက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္က “ဆရာမ အဲ့ဒါအစိမ္းေရာင္မွန္း ဘယ္လိုလုပ္သိတာလဲ” လို႔ ေမးလိုက္ရင္ အဲ့ဒီဆရာမမွာ ေျဖစရာ စကားရွိမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႕ရဲ႕ အသိဥာဏ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ ဂုဏ္အရည္အခ်င္းနဲ႔ဆုိင္တဲ့ စကားလံုးေတြဟာ တကယ္ေတာ့ သူ ငယ္စဥ္က ပတ္ဝန္းက်င္က သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ စကားလံုးေတြသာ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ အဲ့ဒီ စကားလံုးေတြရဲ႕ “တကယ့္” အဓိပၸာယ္ အစစ္အမွန္တရားကို သူမသိပါဘူး။ သူ မသိႏိုင္ပါဘူး။

ေနာက္ထပ္ ဥပမာေပးရရင္ ကၽြန္ေတာ့္ အခုေရးေနတဲ့ စာၾကည့္စားပဲြဟာ အညိဳေရာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုသ႑ာန္က ေျခေလးေခ်ာင္းနဲ႔ ေလးေထာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါက္ၾကည့္ရင္ ေဒါက္၊ ေဒါက္၊ ေဒါက္ လို႔ သစ္သားသံ ျမည္ပါတယ္။ စားပြဲဟာ အညိဳေရာင္ျဖစ္ေပမယ့္ ျပတင္းေပါက္က အလင္းေရာင္ ဝင္ေနတဲ့အတြက္ အလင္းျပန္ေနတဲ့ အခ်ဳိ႕ေနရာေတြက ပိုျပီး အညိဳေရာင္ ေတာက္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သာ ေနရာေရြ႕ၾကည့္ရင္ အလင္းျပန္တဲ့ ေနရာေတြက တူမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အကယ္၍ လူအမ်ားၾကီးက ဒီစားပြဲတစ္လံုးတည္းကိုပဲ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စားပြဲကို ျမင္ပံုခ်င္း တစ္ေယာက္မွ တူမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ၾကည့္တဲ့ ရႈေထာင့္ နည္းနည္းေလး မတူတာနဲ႔ စားပြဲရဲ႕ အေရာင္ (အလင္းျပန္ေနသျဖင့္) တူညီမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ပံုသ႑ာန္ကို ေျပာရင္လည္း ဒီအတုိင္းပဲ ျဖစ္မွာပါပဲ။ စားပြဲကို ေရျပင္ညီမ်ဥ္းအတုိင္း ၾကည့္တဲ့သူ၊ ေထာင့္မွန္အေနအထားန႔ဲ အေပၚတည့္တည့္က ၾကည့္တဲ့သူ၊ ေလးဆယ့္ငါး ဒီဂရီေထာင့္ခ်ဳိးကေန ၾကည့္တဲ့သူ တို႔ဟာ စားပြဲရဲ႕ ပံုသ႑ာန္ကို အမ်ဳိးမ်ဳိး ျမင္ေနရပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆို ဒီစားပြဲရဲ႕ “တကယ့္” ပံုသ႑ာန္ဟာ ဘယ္လိုလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ေနရတဲ့ ပံုသ႑ာန္ဟာ ရႈေထာင့္တစ္ခုေျပာင္းတာနဲ႔ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲ့ဒါဟာ တကယ့္ပံုသ႑ာန္အစစ္လို႔ ယံုလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ အထိအေတြ႕၊ အသံ၊ အၾကား စတဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း ဒီလိုစမ္းသပ္ၾကည့္ရင္ ဘယ္ဟာက အစစ္အမွန္လဲလို႔ သင္ သံသယ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

ဒါဆို အမွန္တရားက ဘယ္မွာလဲ။ စားပြဲရဲ႕ တကယ့္ပံုသ႑ာန္အစစ္က ဘယ္မွာလဲ။ ပေလတိုရဲ႕ ေယဘုယ်ေလာက ထဲမွာလား။ ေဟဂယ္ရဲ႕ အနႏၱဝိဥာဏ္ေတာ္ၾကီး မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ယန္းေပါဆတ္ေျပာသလို မိမိျမင္ေနရတဲ့ဟာက အမွန္တရားပဲလား။ ဘယ္သူက တိတိက်က် အေျဖကို ေပးႏုိင္မွာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏုိင္တာ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထားတဲ့ အမွန္တရားဟာ အမွားတစ္ရံပါ။ အၾကား၊ အျမင္၊ အသံ၊ အထိအေတြ႕၊ အနံ႔ ဆိုတဲ့ အာရံုငါးပါး လို႔ေခၚတဲ့ အာရံုခံအေတြ႕အၾကံဳ တစ္စံုက လာတဲ့ အမွားတစ္ရံ သက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

3 comments:

Anonymous said...

ပညတ္ေတြမွာ အမွန္တရားမရိွပါ။ အမွန္တရားက ပရမတ္မွာပဲရိွတယ္။ သိသေလာက္၀င္ရႊီးသည္။

Anonymous said...

သိပ္ၾကိဳက္သည္။

ျမေသြးနီ said...

အမွန္တရားရဲ႕ အမွားတစ္ရံ...ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ ဟိုး...ဟိုး..တုန္းက ေရးၿပီး သိမ္းထားခဲ့ ဘူးတယ္။ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ ဖတ္သြားပါတယ္။