Wednesday, February 24, 2010

အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့အက္ေဆး

ဒုတိယအၾကိမ္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ရွင္ျပန္ထေျမာက္လာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ရွင္လာေသာအခါ ဘယ္ေရာက္ေနမွန္း မသိရပါ။ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူ ကမာၻၾကီး ေသဆံုးသြားျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းစာျဖတ္ပုိင္းေလးတစ္ခုမွ သိရပါသည္။ ကမာၻၾကီးအတြက္ အလြန္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါသည္။ ကမာၻၾကီး မည္သည့္ေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးသြားမွန္း ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္ရန္ ေျခလွမ္းလိုက္သည္။ ကမာၻၾကီးမရွိေတာ့သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ လမ္းေလွ်ာက္၍မရပါ။ အင္မတန္ခက္ေတာ့သည္။ ကမာၻၾကီးမရွိေသာ္လည္း ကမာၻၾကီးရွိေနခဲ့တာကိုေတာ့ သိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သိေသာ္လည္း ကမာၻၾကီး မရွိေတာ့ပါ။ သိျခင္းႏွင့္ ရွိျခင္းသည္ ညီအစ္ကိုမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း မနီးစပ္လွပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိပါ။ ထုိေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွမလုပ္ပါ။


ကၽြန္ေတာ္ ေသဆံုးရျခင္းသည္ အသတ္ခံရျခင္းျဖစ္သည္ သို႔မဟုတ္ အသတ္ခံရသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေသဆံုးရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘဝေဟာင္းဟူေသာ ေနရာသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခရီးထြက္လိုက္ပါသည္။ တရားရံုးတစ္ခုအတြင္းရွိ တရားခံမ်ားထားေသာေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ရွိေနပါသည္။ တရားသူၾကီးကို ဘာမႈလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ တိုးတုိးေလး ကပ္ေမးလိုက္၏။ ဟစ္တလာ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးႏွင့္ တရားသူၾကီးက သူလဲမသိေၾကာင္း ျပန္ေျဖပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ တရားရံုးတစ္ခုလံုးကို လိုက္ေမးၾကည့္ေသာ္လည္း အေျဖမသိရပါ။ မင္းက အျပစ္ရွိလုိ႔ေနမွာေပါ့ ဟူ၍သာ တုံ႔ျပန္ၾကသည္။ ဘာမွန္းမသိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို အဆံုးတြင္ ေသဒဏ္ေပးလုိက္ၾက၏။ ပန္းႏုေရာင္ ၾကိဳးစင္က အျပံဳးခပ္ပါးပါးတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ့္ထံပို႔လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တက္သြားေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေသနတ္မ်ားျဖင့္ ဝိုင္းပစ္ၾက၏။ အသက္ရႈၾကပ္၍ ကၽြန္ေတာ္ေသဆံုးသြားပါသည္။ ဘာမွန္းမသိပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေသဆံုးသြားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေသဆံုးသြားပါသည္။ ေသဆံုးသြားပါသည္။

အတိတ္ဆုိသည္မွာ သိေနေသာ္လည္း တကယ္ရွိမေနပါ။ အတိတ္ဆုိသည္မွာ ပစၥဳပၸန္ကာလ၏ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ အတိတ္ဆိုသည္မွာ မွတ္ဥာဏ္၏ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို မွတ္ဥာဏ္ကို ကၽြန္ေတာ္အယံုအၾကည္မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္မယံုပါ။ သို႔ေသာ္ လက္ခံပါသည္။ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ လက္ခံျခင္းသည္ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ဗုဒၶဝါဒကို လက္ခံေသာ္လည္း မယံုၾကည္ပါ။ မာ့စ္ဝါဒကို လက္ခံေသာ္လည္း မယံုၾကည္ပါ။ အာရံုငါးပါးကို ကၽြန္ေတာ္ မယံုၾကည္ပါ။ ဤေလာကရွိ အရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္မယံုၾကည္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေႏွာက္၏ ယံုၾကည္ႏိုင္ေသာ အဂၤါရပ္အခ်ဳိ႕ ပ်က္စီးေန၍ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ထိုအတိတ္မွ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ အနည္းငယ္ ေမာပန္း၍ေနပါသည္။ ထုိသို႔ အခ်ိန္ခရီးသြားေနသျဖင့္ ကာလႏွင့္အာကာသကို ကၽြန္ေတာ္ပိုင္သည္ဟု မယူဆၾကေစလိုပါ။

လူတို႔၏ အသိသည္ ဘဝကို ဆံုးျဖတ္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဘဝသည္ အသိကို ဆံုးျဖတ္ပါသည္။ အေမရိကန္မွာေနေသာ “ကၽြန္ေတာ္” ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ “ကၽြန္ေတာ္” တို႔ အသိျခင္းမတူၾကပါ။ မေန႔က “ကၽြန္ေတာ္” ႏွင့္ ယေန႔ “ကၽြန္ေတာ္” တို႔ပင္လွ်င္ အသိျခင္းမတူညီႏုိင္ပါ။ ကာလႏွင့္အာကသသည္ သိျခင္းကို ပိုင္းျခား သတ္မွတ္လိုက္ပါသည္။ လူတစ္ေယာက္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ အခ်ိန္ႏွင့္ ေဒသကိုလုိက္၍ အသိမ်ား ကြာျခားေနပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သိျခင္းသည္ ရွိျခင္းေလာက္ေတာ့ အေရးမပါ။ အေရးမၾကီးပါ။ ကမာၻၾကီး ရွိေနခဲ့တာ သိေသာ္လည္း တကယ္မရွိေတာ့သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွလုပ္၍မရပါ။ လူ၏ အတိတ္ႏွင့္ အသိတရားသည္ မွတ္ဥာဏ္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ ေဘးထြက္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္၍ အေရးမၾကီးပါ။ အနာဂတ္ဆိုသည္မွာလည္း ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ေဘးထြက္ပစၥည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာကိုမွ မေမွ်ာ္လင့္ထား၍ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အနာဂတ္မရွိပါ။

ကၽြန္ေတာ္ဤအက္ေဆးကို ေရးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဤအက္ေဆးကို ဘာသာစကားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ ထားပါသည္။ သိျခင္းသည္ ဘာသာစကား၏ ေဘာင္အတြင္းမွ မေက်ာ္လြန္ႏုိင္ေသးပါ။ ဘာသာစကားျဖင့္ ရွိျခင္းသို႔ မေရာက္ႏုိင္ပါ။ လူတို႔၏ ေန႔စဥ္ဘဝႏွင့္ အေတြးမ်ားသည္ ဘာသာစကား၏ နယ္ပယ္အတြင္း၌သာ ရွိေသးသည္။ အရာအားလံုး၊ အလံုးစံုကို ဘာသာစကားျဖင့္ ေဖာ္ျပ၍ မရႏုိင္ပါ။ ဘာသာစကားျဖင့္ မေဖာ္ျပႏုိင္ေသာ ကိုယ္စားမျပဳႏုိင္ေသာ အရာမ်ား ဤေလာကတြင္ ရွိပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအရာမ်ားကို ေဖာ္ျပရန္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ဘာသာစကား မရွိပါ။ ဤအက္ေဆးကို ကၽြန္ေတာ္ေရးပါသည္။ ဤအက္ေဆးတြင္ ဘာမွအဓိပၸါယ္မရွိပါ။ ကမာၻၾကီးႏွင့္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ရန္ ကၽြန္ေတာ္ ေကာ္ဖီေသာက္ရင္း ေစာင့္ေနပါမည္။

2 comments:

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) said...

အဓိပၸာယ္မရွိေသာ္လည္း အေတာ္ဖတ္၍ ေကာင္း၏။
အဓိပၸာယ္မရွိေသာ္လည္း ေနလုိ႔ထိုင္လို႔ ေကာင္းေနသလိုမ်ဳိး။

ရင္နင့္ေအာင္ said...

ဒီဆုိက္ကို ပထမဆံုး ေရာက္လာသူပါ။ အက္ေဆးေတြ ဖတ္သြားပါတယ္ ခင္မ်ာ။ ေနာက္လည္း လာလည္ပါဦးမည္။