Wednesday, November 11, 2009

မွန္ကြဲတစ္ခ်ပ္ႏွင့္ ေျခာက္ေသြ႕ေသာျပက္လံုး



ဘိုလီမီယံ ဆန္လိုက္တာဟယ္… ဟု သူငယ္ခ်င္းမတစ္ေယာက္က သူ႔ကို ေကာက္ခ်က္ခ်ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္က အံ့ၾသသင့္ရပါမည္လား။ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းမက ေဝဖန္လိုက္သလိုျဖင့္ သူက မဟုတ္ေပဘူးလား။ မဟုတ္ဘူး… မဟုတ္ဘူး… မဟုတ္ဘူး… စသည္ျဖင့္ မဟုတ္ဘူးေပါင္းမ်ားစြာကို သံုးႏႈန္းကာ “ခါလီ” ၏ ေနာက္လိုက္မ်ားေျဖသလို ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကိုယ္စားေျဖရပါမည္လား။ တစ္ခုခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္ဖို႔ေကာင္းေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ သိလိုက္မိေသာ္လည္း မည္သူ႕ကိုမွ် ကၽြန္ေတာ္က ျပန္၍မေျပာျပမိခဲ့ပါ။ ေျပာျပခ်င္ေသာစကားလံုးေပါင္းမ်ားစြာကို သုတ္သင္သတ္ျဖတ္ျပီးသည့္အခါတြင္မူ ရည္ရြယ္ရင္း အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာမွ် မရွိဘဲ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ေလခၽြန္လုိက္မိပါသည္။

ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေနေလ့ရွိသည့္ဟုဆိုေသာ ကမာၻၾကီးသည္ အရင့္အရင္ကလိုပင္ မဟုတ္ေပဘူးလား။

* * *


အတူတကြ ၾကီးျပင္းခဲ့ရေသာ ေန႕ရက္မ်ားမွာ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ျပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပေပ်ာက္ကုန္ဆံုး၍ မသြားႏုိင္ေသးပါ။ ကေလးဘဝ၏ ေန႔ရက္မ်ားအတြင္းက ငါးမွ်ားသြားခဲ့ၾကသည့္ ေခ်ာင္းကမ္းပါးကေလးတြင္ ထုိင္ၾကရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကားေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကသည့္အခါတိုင္းတြင္ ရပ္တန္႔ေနေလ့မရွိေသာ ကာလတရားၾကီးကို ဂရုျပဳမိတတ္ၾကပါသည္။ မိုးဦးက်တြင္ ငရစ္တတ္ၾကေသာ ငါးမ်ားကို သတိမရေတာ့ပါ။ ေခ်ာင္း၏ အျခားတစ္ဖက္ရွိ ေတာစပ္ထဲတြင္ ဖမ္းသူမဲ့ေနေသာ ေတာၾကက္မ်ား ခုန္ေပါက္ကစားေနၾကေသာ္လည္း၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္မပါလွေတာ့ပါ။ ေနသာ ေလသာေသာေန႔တစ္ရက္ရက္တြင္ ေလတံခြန္လႊတ္ရန္လည္း စိတ္ကူးကေလးမ်ား မရၾကေတာ့ပါ။

ခင္တန္းကေလးထဲက သစ္ပင္အစံုတို႔၏ မတူညီေသာ အစိမ္းေရာင္မ်ား၏ အေၾကာင္းကို သူက စိတ္ဝင္တစား ေျပာျပေနေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္က ျငိမ္သက္တတ္ေသာ အေရာင္မ်ား၏ ထံုထိုင္းေစမႈျဖစ္စဥ္မ်ားအား စဥ္းစားၾကည့္ေနမိပါသည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ဆြဲေသာ ရိုးျပတ္ေတာမ်ား၊ ျမက္ရိုင္းပင္မ်ားကို စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘူးဟု ကၽြန္ေတာ္က ယတိျပတ္ မေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း အင္ဒရူးဝိုင္းယက္၏ကားမ်ားကို ၾကည့္ကာ ခ်ီးမြမ္းခန္း ထုတ္ေလ့ရွိပါသည္။ အကယ္၍ႏွင့္၊ အကယ္၍သာလွ်င္ သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ဆြဲေသာ ကားမ်ားကို ၾကည့္ကာ စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘူးဟု ဆိုခဲ့ပါလွ်င္မူ သူ႕တြင္ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အနည္းဆံုး တစ္ခုမွ် ရွိေနမည္ဆိုသည္ကိုမူ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္သလိုပင္ အားလံုးက နားလည္ထားလိုက္ၾကေစခ်င္ပါသည္။

ေနေတာက္ေတာက္ပူေသာ အညာအရပ္က ပန္းခ်ီဆရာမ်ား ခံစားတတ္ေသာ အစိမ္းေရာင္မ်ဳိးကို သူ စိတ္ဝင္တစားႏွင့္ ခံစားၾကည့္ေလ့ ရွိပါသည္။ ထန္းပင္ႏွင့္ ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ ေျမနီမ်ား၊ ဆူးခ်ဳံပင္မ်ားႏ်င့္ ဆူးေလွ႔အခက္မ်ား၊ အစိမ္းေရာင္ စဥ္းငယ္မွ် မပါသည့္ ေခ်ာင္းေရမ်ားႏွင့္ ပိန္လွီေသာ ႏြားမ်ား… အစရွိသည့္ အစရွိသည္တို႔ျဖင့္ သူရႈျမင္လာပံုမွာ အရင့္အရင္ကာလမ်ားစြာက သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ထပ္တည္းက်ခဲ့ေသာ အျမင္မ်ားမွ သူသည္ ခြဲခြာထြက္စ ျပဳေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိပါသည္။ စိုစိုစိမ္းစိမ္းႏွင့္ ရႈခင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်ေနဆဲ…။ ခ်စ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အျငိမ့္သမတို႔၏အက၊ အလွကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်ေနဆဲ…။ ေစ်းကြက္ေကာင္းေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္စိတ္ဝင္စားေနဆဲတြင္ သူသည္ ကာလတရားအသစ္မ်ားအတြင္းသုိ႔ တိုးေဝွ႔၍ ဝင္ေရာက္သြားခဲ့ပါျပီ။

အေနာက္ဘက္မွလာေသာ ေလညင္းမ်ားကို ခံစားရႈရႈိက္ရင္း သူသည္ ဘဝကို ေက်နပ္စျပဳခဲ့ပါျပီ။
ဝမ္းသာဖြယ္ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားကိုၾကည့္၍ သူသည္ ေခါင္းခါရံုမွ်သာခါ၍ ပါးစပ္မွ တစ္စံုတစ္ရာ မေျပာေသးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သူမေပ်ာ္ဘူးဆုိလွ်င္မူ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ဝမ္းနည္းစရာ မရွိလွပါ။

* * *

ေန႔မွာမအိပ္ရဘူးလို႔ ဘယ္သူက ေျပာသလဲ…။ ညၾကီးသန္းေခါင္မွာ ထျပီး ပန္းခ်ီမဆြဲရဘူးလို႔ ဘယ္သူကေျပာလဲ…။ မိုးလင္းတုိင္း မ်က္ႏွာသစ္ရမယ္လို႔ ဘယ္သူက ေျပာသလဲ…။ ေနေစာင္းမွ အရက္ေသာက္ ရမယ္လို႔ ဘယ္သူကေျပာလဲ…။ ဆံပင္ကို မွန္မွန္ျဖီးရမယ္လို႔ ဘယ္သူက ေျပာသလဲ…။ သူျမင္သလို၊ ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ႏိုင္သည့္အတြက္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါသည္။ တကယ့္ဘဝၾကီးကို သူသည္ ေမ့ေလွ်ာ့စျပဳပါျပီလား၊ သို႔မဟုတ္ တကယ့္ဘဝၾကီးထဲက သူသည္ ေမ့ေလွ်ာ့စျပဳပါျပီလား၊ သုိ႔မဟုတ္ တကယ့္ဘဝၾကီးထဲက သူသည္ ထြက္ခြာစျပဳေနပါျပီလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ေလာကၾကီးတစ္ခုကို သူ၏ ပုဂၢိဳလ္ဘဝ ျဖစ္ေနျခင္းထဲတြင္ တည္ေဆာက္ေနပါျပီလား ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မေျပာျပႏုိင္ပါ။ အခင္အမင္ မပ်က္ၾကေသးေသာ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္တို႔၏အၾကားတြင္ သူက ယခုတိုင္ အုတ္နံရ့တစ္ခ်ပ္ မကာေသးသည္မွာ အံ့ၾသစရာမေကာင္းပါလား။

စင္စစ္ အံ့ၾသစရာ မေကာင္းလွပါ။

သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ခင္ပံုမင္ပံုမ်ဳိးကို သူ႔ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္သာ သိႏိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေနေလ့ရွိေသာ ေလာကၾကီး၏ ျဖစ္ပ်က္မ်ားအတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခင္အမင္ မပ်က္ႏုိင္ၾကသည္ကိုမူ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိယ္တုိင္လည္း မသိသျဖင့္ သင္တို႔လည္း ဘယ္ေတာ့မွ သိႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ မထင္ပါ။ ငယ္ငယ္ကတည္းက မင္းနဲ႔ငါ မခင္ခဲ့၊ မမင္ခဲ့ၾကရင္ အေကာင္းသားဟု သူေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ မၾကာမၾကာ ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း တစ္ခါကမွ် မုန္းတီးပစ္ၾကရန္ မေျပာ၊ မဆို၊ မၾကံ၊ မစည္ခဲ့ၾကပါ။

မုန္းတီးျခင္းတရားမ်ားမ်ားမွာ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္၏အၾကားတြင္ ေတြ႕ရခက္ခဲလွပါသည္။ ေဒါသသံပါလွေသာ အေၾကာင္းအရာေပါင္းမ်ားစြာမွ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္၏အၾကား၌ ျဖစ္တည္ခဲ့ဖူးသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း အနိစၥတရားက အျမန္ဆံုး ျဖတ္ေတာက္ သယ္ေဆာင္သြားႏို္င္ခဲ့သည့္အတြက္ ရွည္ၾကာစြာ မျမဲခဲ့ပါ။ တစ္ခုတည္းေသာျပႆနာမွာ သူယံုသကဲ့သို႔ ေလာကၾကီးသည္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေပၚေနပါသည္ဟု ဆိုျခင္းအေပၚ ကၽြန္ေတာ္က သံသယရွိေနတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

အရာရာကို သံသယျဖင့္ စတင္ရမည္ဟူေသာ “ေဒးက” တစ္ေယာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္တြင္ ရွိလိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ မနက္ဖန္ မိုးလင္းလွ်င္ အေရွ႕ဘက္က ေနတစ္လံုး ထြက္မလာဘူးဟု ဘယ္သူကမွ မေျပာၾကဘူးမဟုတ္လား။

* * *

“ဝါရာနီးကား” ကို မၾကိဳက္သူေတြ အပံုၾကီးရွိပါသည္ ဟူေသာ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရေသာအခါက ကၽြန္ေတာ္သည္ အလြန္ပင္ ေက်နပ္ဝမ္းသာသြားမိပါသည္။ သူ႕ကိုလည္း ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ သူက… ေလာကၾကီးမေတာ့ မင့္လိုလူမ်ဳိးေတြ အပံုၾကီးပါကြာ။ ဝမ္းသာစရာ မေကာင္းေပးဘူးလားဟု ေျပာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဝမ္းသာသလိုလိုႏွင့္ ဝမ္းနည္းမိလိုက္ပါသည္။

ဝမ္းနည္းျခင္းကို ကင္းပေစႏိုင္သည့္နည္းလမ္းမ်ား မရွိဘူးလား။ အကယ္၍ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဝမ္းနည္းျခင္းမ်ားကို ကင္းပေစႏိုင္သည့္၊ သို႔မဟုတ္ ရပ္တန္႔ေစႏိုင္သည့္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ေပၚေပါက္မလာေစႏုိင္သည့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြေတြ႕ရွိျပီဟုဆိုလွ်င္ ေရာက္ရာအရပ္မွ ကၽြန္ေတာ့္ထံ အေၾကာင္းၾကားလိုက္ေစခ်င္ပါသည္။ ဆြီဒင္ျပည့္ရွင္မင္းၾကီးထံကိုလည္း ႏိုဗယ္ဆု ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕က ထည့္သြင္းစဥ္းစားႏိုင္ရန္ အေၾကာင္းၾကားစာတစ္ေစာင္ေလာက္လည္း ေရးလိုက္ၾကေစခ်င္ပါသည္။

ဤေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သေဘာထားျခင္း မတူမွ်ႏိုင္သည့္ အေၾကာင္းတစ္ခု ရွိေနပါသည္။ ေရႊပန္းထိမ္က ေရႊကို အပူေပးလိုက္၊ ေရႏွင့္ေလာင္းလိုက္၊ ဥပေကၡာျပဳထားလိုက္… စသျဖင့္ လုပ္သလို၊ စိတ္ကိုလည္း ထားသင့္ေၾကာင္း ေယာအတြင္းဝန္မင္း၏ ဥပမာေပးပံုမွာ သေဘာက်စရာေကာင္းေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္က သေဘာမတူႏုိင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရႊပန္းထိမ္သည္ မဟုတ္ပါ။ ပန္းခ်ီဆရာမွ ပန္းခ်ီဆရာ။ ပန္းခ်ီဆရာမွ အႏုပညာသည္ ပန္းခ်ီဆရာ။ အႏုပညာသည္ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာတို႔ မည္သို႔မည္ပံု ကြာျခားပါသလဲဟု ကၽြန္ေတာ့္ကိုေမးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က ယတိျပတ္ အေျဖတစ္စံုတစ္ရာကို ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ ္ကၽြန္ေတာ္ အႏုပညာသည္ ပန္းခ်ီဆရာဟု မွတ္ယူထားသည္မွာ အမွန္ပါ။

သူ႕လိုလူမ်ားက “ဝါရာနီးကား” ကို ၾကိဳက္သည္ဟု ဆိုလွ်င္လည္း ေနရာေဒသ၊ ကာလ အာကာသမေရြး ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳက္ျပႏုိင္ပါသည္။ ဟစ္တလာ၏ “ဝက္စမင္နစ္စတာတဲလား” ကို ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ထဲတြင္ ရွာမေတြ႕ႏိုင္ေသာ္လည္း သူ႕လိုပင္ ေတြ႕ေအာင္ ၾကည့္ႏို္င္ပါသည္။ တကယ္တမ္းေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ေဂၚဂင္၏ ေတာင္သမုဒၵရာထဲက ကၽြန္းသူမမ်ားထက္ တင္လွဝင္းေရးေသာ ေကာင္မေလးလွလွကေလးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က ပို၍ သေဘာက်မိတတ္ပါသည္။ ရံဖန္ရံခါ “အနိဌာရံုကို မႏွစ္ျမိဳ႕သူမ်ား မလာရ” ဟု ကၽြန္ေတာ္၏အခန္းဝတြင္ ေရးထားလိုက္ခ်င္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္မေရးျဖစ္ပါ။

သူ႕ကို အားနာေသာေၾကာင့္ မေရးျဖစ္တလား၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မေရးရဲေသာေၾကာင့္ မေရးျဖစ္တာလားဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။

* * *

မၾကာခင္ကမူ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူက ထုိးစစ္ဆင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အလြန္ေပ်ာ့ညံ့ေသာ ပန္းခ်ီဆရာ သက္သက္သာ ျဖစ္သည္ဟုထင္ေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္အလြန္ပင္ ေဒါသထြက္မိပါသည္။ ေဒါသ၏ လမ္းေၾကာင္းမ်ား လႊဲေျပာင္းသြားရန္ ရည္ရြယ္၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ အနီးတြင္ရွိေသာ စုတ္တံအေဟာင္းတစ္ေခ်ာင္းကိုယူ၍ ပါးစပ္ျဖင့္ ကိုက္လိုက္ပါသည္။ သူကမူ ကၽြန္ေတာ့္ကို… မင္းက ေဒါသေတြကို လမ္းလႊဲပစ္ဖို႔ စုတ္တံကိုကိုက္တာေတာင္ အေဟာင္းမွ ေရြးကိုက္ရတယ္လို႔ကြာ…၊ အသစ္ကိုကိုက္ေတာ့ေကာ ဘာျဖစ္မွာမို႔လို႔လဲဟု ဆက္၍ သေရာ္လုိက္ျပန္ပါသည္။

တစ္ခုေသာ သန္းေခါင္ယံကာလကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို အိပ္ရာကႏႈိး၍ သူ၏ဆြဲလက္စပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ျပပါသည္။ ညသည္ သူ႕လို အိပ္မေပ်ာ္တတ္သူတို႔အဖို႔ ခ်စ္စရာလား၊ မုန္းစရာလား မသိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔မွာ ညကို အိပ္စက္အနားယူရန္ကာလတစ္ခုထက္ ပို၍တန္ဖိုးမထားႏိုင္ပါ။ ေလးဆယ္အားမီးသီး၏ အလင္းေရာင္ျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ ပို၍အရသာ ေပၚလြင္သည္ဟုဆိုေသာ သူ၏ပန္းခ်ီးကားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏အိပ္မႈန္စံုမႊားမ်က္စိမ်ားအား ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ႏိုင္ျခင္းမရွိသည္မွာမူ အမွန္ပင္။ လမ္းသစ္ေပၚတြင္ ရဲရဲတင္းတင္း ေလွ်ာက္ေနေသာ သူ၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က မည္သည့္ေပတံမ်ားနွင့္ တိုင္းထြာရပါမည္လဲ။ သူ႕ကို တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လူည့ံတစ္ေယာက္ ဟူ၍ေတာ့ သေဘာမထားၾကပါႏွင့္။

ကာလနဲ႔ အာကာသတရားႏွစ္ပါးရဲ့ ေဘာင္ခတ္ထားျခင္းထဲမွာ သာယာေနသေရြ႕ေတာ့ မင္းဟာ အႏုပညာသည္ မဟုတ္ပါဘူးကြာ…၊ အႏုပညာနဲ႔ စီးပြားရွာစားတဲ့လူပါ။ မင္းဟာ မင္းကိုယ္မင္း ရဲရဲတင္းတင္း ဝန္ခံလုိက္စမ္းပါ… ဟု သူက ကၽြန္ေတာ့္ကုိေျပာေသာအခါတြင္မူ ကၽြန္ေတာ္သည္ အလြန္ပင္ နာၾကည္းမိပါသည္။ သူေျပာသလိုေကာ မဟုတ္ေပးဘူးလားဟု တစ္ေယာက္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က “ဟုတ္ပါတယ္” ဟု ေျဖမည့္အစား “ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္ပါတယ္” ဟု ေျဖစမ္းပါရေစ။

“ဟုတ္တယ္” “မဟုတ္ဘူး” ႏွင့္ “ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္ပါတယ္” ဟူေသာ အသံုးအႏံႈးမ်ားအၾကားရွိ တန္ဖိုးကြာျခားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္စံုတစ္ရာ မေမးၾကပါႏွင့္။ “ဘာသာစကားအရာမွာ ငါဆရာ” ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေလ့ရွိၾကသည့္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းထဲက တုတ္ေကာက္ကေလး တရမ္းရမ္းႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္ေလ့ရွိတတ္ၾကကုန္ေသာ ႏုိင္ငံျခားျပန္ဆရာကေလးမ်ားကိုသာ သြား၍ ေမးၾကပါေတာ့။

ကနဦးကပင္ ရွိခဲ့မိေသာ သူ႕အေပၚ မေက်နပ္မႈအခ်ဳိ႕တို႔ႏွင့္အတူ သူက ထပ္မံဖန္တီးလိုက္ေသာ အေၾကာင္းအရာအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ယခုအခါတြင္ ေပါင္းစည္းမိသြားပါျပီ။ အကယ္၍ႏွင့္ အကယ္၍သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႕လို အႏုပညာသည္စစ္စစ္ မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ဘူးဟုဆိုလွ်င္ ထိုအဆိုသည္ သူ႕၌ တည္ခဲ့ျပီဟု ကၽြန္ေတာ္က ဆိုခ်င္ပါသည္။

သူ၏ ရွိေနျခင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏မျဖစ္ႏိုင္ျဖင္းမ်ားတြင္ တစ္စံုတစ္ရာ ဆက္ႏြယ္မႈရွိေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္နားလည္သလို အားလံုးကလည္း နားလည္လိုက္ၾကေစခ်င္ပါသည္။

* * *

မ်ဥ္းတစ္ေျပးတည္းေပၚတြင္ တည္၍မေနခဲ့ေသာ ကာလတရားကို သူက ခုခံ၍မရေတာ့ဘူးဟု ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္။

အေနာက္ဘက္မွလာေသာ ေလအသစ္မ်ားကို သူသည္ ရႈရႈိုက္ရင္း ေမာပန္းစျပဳလာေသာ္လည္း ေလမ်ားမွာ ကုန္ဆံုး၍မသြားခဲ့ၾကပါ။ သူ၏ ပတ္ဝန္းက်င္မွာမူ အိပ္ေမာက်ေနၾကဆဲ။ ခါေတာင္အက်ၤီႏွင့္ ရင္ကြဲထဘီကို ရိုးရာဝါဒ၏ သေကၤတအျမင္ဟု မွတ္ယူသူမ်ား လက္တစ္ကမ္းအကြာမွ စကားေျပာေနၾကေသာ ေမာင္မယ္မ်ား၊ ဆားပုတ္ျပက္သိကာမွ်ျဖင့္ ေရာစပ္ထားေသာ ရိုးရာ ေလပုတ္ခ်ေဆးကို စားသံုးေနၾကေသာ ပညာတတ္မ်ား… စသည္တို႔ျဖင့္ ျပည့္လွ်ံေနပါသည္။ သူက ေမွ်ာ္လင့္အားကိုးခဲ့ျခင္းမရွိေသာ ပရိသတ္မ်ားကမူ သူ႕ကို အသိအမွတ္ မျပဳၾကပါ။ အႏုပညာပစၥည္းမ်ားကို တန္ဖိုးျဖတ္မႈႏႈန္းစံမွာ ဂႏၱဝင္ေခတ္ကာလကို ေက်ာ္လြန္ခဲ့ျပီးသည့္ေနာက္ တစ္ပံုစံတည္းသာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေတာ့ေၾကာင္းကိုလည္း သူေမ့ခဲ့ပါျပီ။ ဆိုဟုိမွာ ငတ္၍ ေသခဲ့သူေတြ၏ သတင္းကိုမူ သူၾကားလိုက္ရျပီျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္ရပါသည္။ အႏုပညာသစ္မ်ား၏ ျဖစ္ေပၚမႈတြင္ တိုး၍တိုး၍ျဖစ္ေပၚျခင္း၊ တိုး၍တိုး၍ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျခင္းမ်ားမွာ ေရာေထြးခဲ့ပါျပီ။ တိုး၍ျဖစ္ေပၚမႈမ်ား၏ အေျခခံကို နိစၥထာဝရတရားဟု မွတ္ယူထား၍ မျဖစ္ေတာ့ပါ။ ယခုအခါ သူ႕၌ စပ္ၾကမ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားတြင္ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိေသာ ရင္က်ပ္ပန္းနာေရာဂါတစ္မ်ဳိး ရရွိခဲ့ပါျပီ။ အမွန္ပင္ သူ႕တြင္ အသက္ကို ဝဝရွဴရန္ကိစၥမွာ ခက္ခဲလာခဲ့ပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားခဲ့ေသာ ကာလတရား၏ ပင့္ကူအိမ္အတြင္း တိုးဝင္လိုက္ရန္ အခ်ိန္ေရာက္လာျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိလုိက္ပါသည္။ အႏုပညာေျပာင္ေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ငတ္မြတ္ျခင္းတို႔ကို ေရာေထြးျမင္တတ္ေသာ သူ႕ကို တစ္စံုတစ္ရာ သင္ျပဖို႔ အခ်ိန္သည္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ျပီမဟုတ္ပါလား။

အသံုးဝင္မႈ၊ အသံုးက်မႈမ်ားႏွင့္ ကန္႔သတ္ထားေသာ ကိုယ္က်င့္တရားစံမ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့ပစ္ရင္း သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္က သတ္ျဖတ္ပစ္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါျပီ။ သူ႕ကို သတ္ျဖတ္ပစ္ႏိုင္ခဲ့ျပီဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္မည့္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ် ရွိေတာ့မည္မဟုတ္၍ “စံ” အႏုပညာႏွင့္ အႏုပညာ၏ “စံ” မ်ား ေရာေထြးသြားပါလိမ့္မည္။ အေကာင္းဘက္ကသာ ေဝဖန္မည့္ ေလာကၾကီးတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေကာင္းကင္မွ တိမ္စိုင္တိမ္ခဲမ်ား ေျပးလႊားေနပံုကိုၾကည့္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့စြာ ေနပါေတာ့မည္။

တင္ကူး၍ေျပာရန္ အေၾကာင္းတစ္ခုသာ ရွိပါေတာ့သည္။

ေနာက္တစ္ေန႔မိုးလင္းေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္၏ နာေရးသတင္း ၾကားရသူမ်ားအဖို႔ တစ္စံုတစ္ရာမွ် ေတြေဝေရာေထြး၍ မသြားၾကေစခ်င္ပါ။ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္သည္ ယေန႔ည၌ပင္ သုတ္သင္သတ္ျဖတ္ခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမ့ေလ်ာ့မထားၾကပါႏွင့္။ ေလာကၾကီးကမူ အျမဲတေစလိုပင္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေနခဲ့သည္ကို သင္တို႔အားလုံးလည္း သိျပီးသားပါ…။

မွတ္ခ်က္။ ။သူေရး၍ သူၾကိဳက္ေသာဝတၱဳတိုမ်ား မွ

No comments: