Tuesday, November 17, 2009

နိဒါန္း၌ပင္မွားယြင္းခဲ့ေသာအေတြ႕အၾကံဳေရွ႕အဆိုဝါဒီ၏ဆင္ေျခ


(က)
အသိပညာ ႏုန္႔နဲပံုရေသာ လူတစ္ေယာက္က ရည္ရြယ္ရင္းအေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာမရွိဘဲ ေက်ာက္လမ္းနံေဘးရွိဓာတ္မီးတုိင္ကိုမွီရင္း မိုးေကာင္းကင္ၾကီးအား ၾကည့္ေနမိသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို “ဘာလုပ္ေနတံုး… ကိုယ့္လူ” ဟု ဆိုပါသည္။ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ၏အသိခံအရာ ျဖစ္ေနခဲ့သည္ကို ကၽြန္ေတာ္မသိခဲ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္လည္း မည္မွ်ၾကာေအာင္ ဓာတ္မီးတိုင္မီွရင္း မိုးေကာင္းကင္ကို ၾကည့္ေနခဲ့မိသည္မသိ။

ကၽြန္ေတာ္သိသည္မွာ မိုးေကာင္းကင္ၾကီး၏ မည္းေမွာင္ေနျခင္း၊ ထိုမိုးေကာင္းကင္ၾကီး၌ ၾကယ္မ်ားႏွင့္ လကို မေတြ႕ရျခင္း၊ ညသည္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ျငိမ္သက္လ်က္ရွိျခင္း၊ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ရွိေနေသာ ျမစ္၏ မ်က္ႏွာျပင္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ျပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုပါ ခလုတ္တုိက္သြားခဲ့ေသာ ျမစ္၏အျခားတစ္ဖက္ကမ္းမွ ေလတို႔၏ သစ္လြင္ေနျခင္းႏွင့္ မွတ္မွတ္ရရမဟုတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္သည္ ေလတခ်ဳိ႕တို႔ကို ရွဴသြင္းျပီးတိုင္း ျပန္လည္၍ ရွဴထုတ္လုိ္က္ျခင္းျဖင့္ ေလမ်ားစြာတို႔ကို ျဖဳန္းတီးေနခဲ့ျခင္း စသည္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။


ရွဴထုတ္လုိက္ေသာေလႏွင့္ ရွဴသြင္းလိုက္ေသာေလ၏ မတူညီၾကပံုမ်ားကို သိခ်င္လွ်င္ ေနာင္ ေတြ႕ၾကသည့္အခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပပါမည္။ ယခုေသာ္ ၾကယ္မ်ားႏွင့္လ ကင္းပလ်က္ရွိေသာ ေကာင္းကင္ၾကီးႏွင့္ အစရွိသည္တို႔အေၾကာင္းကို သင့္အား ေျပာျပစမ္းပါရေစ။

သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္က မည္သို႔ ရွင္းျပရပါမည္လဲ။ “က်ဳပ္ဘာသာက်ဳပ္ ဘာလုပ္လုပ္ ခင္ဗ်ားအပူလား” ဟု ေျပာသင့္ပါသလား။ အကယ္၍ သူက “က်ဳပ္အပူေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး။ သို႔ေပတဲ့ သိခ်င္လို႔ပါ” ဟုဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က မည္သို႔မည္ပံု စကားဆက္ၾကရပါမည္လဲ။ “သိခ်င္လို႔ပါ” ဟု ဆိုေသာ သူ႕ဆႏၵကို ကၽြန္ေတာ္က တားဆီးသင့္ပါသလား။ သင္ကမည္သို႔ ထင္ပါသလဲ။

သူသိခ်င္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္က တားျမစ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ သင့္အဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္အား ျမိဳ႕ျပလူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ သို႔မဟုတ္ ျမိဳ႕ၾကီးသားတို႔၏ ရုိင္းစိုင္းမႈ မ်ဴိးတူစုအတြင္း ထည့္ထားလိုက္ရန္ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ ရလိုခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုမွ် အသိပညာအရာတြင္ ႏံုနဲ႔လွသည္မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သူကဲ့သို႔ အသိပညာအရာတြင္ ညံ့ဖ်င္းခဲ့ၾကသည္မဟုတ္ ဆိုျခင္းကိုမူ သင္ကပါ သေဘာတူသည္ မဟုတ္ပါလား။ ဤေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အၾကား သေဘာတူညီခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာ ရရွိခဲ့သည္ဟု ယာယီလက္ခံထားၾကပါစို႔။

သို႔ျဖစ္လွ်င္.. ကၽြန္ေတာ္က “ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာက္လမ္းေဘးက ဓာတ္မီးတုိင္ကိုမွီကာ မိုးေကာင္းကင္ၾကီးကို ၾကည့္ေနပါသည္” ဟု ေျဖလုိ္က္ပါမည္။ ဤသည္ကို အေျဖဟု ေခၚပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏အေျဖမွာ သင္၏ေက်နပ္မႈႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သေဘာထားခ်င္း တိုက္ဆိုင္မႈႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မသက္ဆိုင္သကဲ့သို႔ သူ၏ေက်နပ္မႈႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သေဘာထားခ်င္း တိုက္ဆိုင္မႈႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ဆုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္လွပါ။

မိုးေကာင္ကင္ၾကီးတြင္ ၾကယ္မ်ားႏွင့္လ,တို႔ မရွိၾကပါ။ ဓာတ္မီးတုိင္တြင္ မီးလံုးမရွိပါ။ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ျမစ္၏ရွိေနျခင္းကို သိရပါသည္။ အလံုးစံုမွာ အေမွာင္မည္းေနသျဖင့္ ျမင္ရသည္မဟုတ္ပါ။ ျမင္၍သိရသည္ မဟုတ္ပါ။ သိရွိထားခဲ့၍ သိရွိေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ျမစ္၏အျခားတစ္ဖက္ကမ္းက ေတာင္ရိုးေပၚတြင္မူ သူေတာ္စင္မ်ား ေနၾကပသည္။ ျမစ္ဘက္မွ ေလအခ်ဳိ႕တို႔က တိုက္ခိုက္ေလတိုင္း ေစတီတို႔မွ ဆြဲလည္းတို႔၏ နာခ်င့္စဖြယ္ သာယာသံတို႔ကို ၾကားရတတ္ပါသည္။ ေလျပင္းျပင္း တုိက္ခတ္လိုက္သည့္အခါတိုင္း ရင္ျပင္ေပၚတြင္ က်ေၾကြေနခဲ့ေသာ ဥသွ်စ္သီးမ်ား လႈပ္သြားတတ္သည္ကို ျမင္ရ၍မဟုတ္ေသာ္လည္း ေတြ႕ခဲ့ရဖူး၍ အမွတ္ရေနမိပါသည္။ ယခုေလာေလာဆယ္တြင္မူ ျပဳတ္က်ေနခဲ့ေသာ ဥသွ်စ္သီးမ်ား ရင္ျပင္ေပၚတြင္ ရွိ,မရွိ ဆုိျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပႏုိင္လိမ့္မည္မထင္ပါ။

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ေျပာျပႏုိင္မည္ျဖစ္ေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုမွာ ေမွာင္ေသာညတစ္ခုအတြင္း ပစ္ခ်ထားျခင္း ခံထားရေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ မီးလံုးမရွိေသာ ဓာတ္မီးတုိင္ကိုမွီရင္း ၾကယ္မ်ားႏွင့္လ,တို႔ မရွိသည့္ ေကာင္းကင္ယံကိုၾကည့္ကာ ျငင္းပယ္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ ျဖစ္ေနျခင္းတစ္ခုအတြင္း တည္ရွိေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမစ္ႏွင့္ ေတာင္ရိုးတို႔အေၾကာင္းကို တိတိပပမေျပာႏုိင္သည့္အေၾကာင္းမွာ အေမွာင္ထု ျခားနားထားသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ သိရံုသာ သိႏုိင္ျပီး မ်က္ျမင္ ေတြ႕ၾကံဳခံစားႏုိင္ျခင္းမရွိ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ညမွာမူ ေမွာင္၍သာ ရွိပါသည္။

ယခုအခါ ကၽြန္ေတာ္၏အလွည့္ကို ေရာက္ခဲ့ပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကိုေမးရပါလိမ့္မည္။ “ခင္ဗ်ားေကာ အခ်ိန္မေတာ္ၾကီး ဒီမွာ ဘာလုပ္ေနသတံုး”။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အေျဖတစ္စံုတစ္ရာကို ေျဖႏုိင္သည့္ အခြင့္အေရး ရွိသည္သာမက အေမးတစ္စံုတစ္ရာကိုလည္း လုပ္ႏုိင္ခြင့္ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ထိုအခါ အသိပညာအရာတြင္ ႏံုနဲ႔ပံုရေသာ ထိုလူက “အိပ္မေပ်ာ္တာနဲ႔ပဲ က်ဳပ္လည္း လမ္းထြက္ေလွ်ာက္တာပါ” ဟု ဆိုပါသည္။

ထို႔ေနာက္ သူ၏အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ကို သံုးစြဲရင္း ကၽြန္ေတာ့္အား “ဒါထက္… ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ အခ်ိန္မေတာ္ဆိုတာ ဘာတုန္း။ အခ်ိန္ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားက ဆံုးျဖတ္လို႔ရသတဲ့လား။ ခင္ဗ်ားက ကာလတရားအတြင္းထဲမွာ ေနတာလား။။ ကာလတရားက ခင္ဗ်ားလုပ္တာ ခံရသတဲ့လား” ဟု ေမးပါသည္။

သင္းတို႔ကဲ့သို႔ ဥာဏ္ပညာအရာတြင္ ႏုံနဲ႔သူမ်ားတြင္ အျမဲတေစ ဆင္ေျခတစ္ခုခု ရွိတတ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိျပီးသား။ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာ ျပန္ရွင္းျပရမွၾလား။ ကၽြန္ေတာ္က ရွင္းျပေသာ္လည္း သင္းကဲ့သို႔ အေတြၚအေခၚကို စနစ္တက် မတည္ေဆာက္ႏုိင္သူတစ္ေယာက္အဖိဳ႔ မည္သို႔ နားလည္ပါမည္လဲ။ အကယ္၍ သူက နားလည္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည့္တုိင္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို နားလည္ေလာက္မည့္သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ျပီျဖစ္၍ သင္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္သေဘာတည္းျဖစ္ရန္ လိုပါသည္။ သင္ေကာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္သေဘာတည္းမဟုတ္ေပဘူးလား။

ကၽြန္ေတာ္တို႔အၾကားတြင္ ဘာသာစကား တစ္စံုတစ္ရာအားျဖင့္ ဆက္သြယ္ခဲ့ၾကျခင္းမရွိဘဲ စကၠန္႕ႏွင့္ မိနစ္အခ်ဳိ႕ကို စားသံုးလိုက္ၾကပါသည္။ ထို႔ေနာက္ သူက “လာပါဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ ပန္းျခံထဲ သြားထုိင္ၾကရေအာင္” ဟု ဆို္ပါသည္။ ယခုကာလမွာ ညတစ္ခု ျဖစ္ေနခဲ့သည္ကို အားလံုးက အမွတ္ရေနစခ်င္သည္။ ညမွ သာမန္ညတစ္ခုမဟုတ္။ ၾကယ္မ်ားႏွင့္ လ,တုိ႔ မလင္းသည့္ည။ ေမွာင္၍မည္းေသာည။ ထိုသို႔ည၏ ျစဖ္ရွိေနေသာ ကာလႏွင့္ အာကာသအတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ပန္းျခံအတြင္း သြားေရာက္ထုိင္ၾကျခင္းျဖင့္ ပန္းျခံ၏ တင့္တယ္စြာရွိေနျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ မ်ဴိးတူစု ကြဲျပားၾကလ်က္ရွိကုန္ေသာ္လည္း မက္ေမာစဖြယ္ ပြင့္ေနၾကသည့္ ပန္းအသီးသီးတို႔၏ ရွိေနျခင္းကိုလည္းေကာင္း တစ္စံုတစ္ရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစားႏုိင္ၾကမည္ဟု သင္ ထင္ပါသလား။ ပန္းျခံ၏ သာယာတင့္တယ္ မက္ေမာစဖြယ္ရွိေနျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အျမင္တစ္စံုတစ္ရာအားျဖင့္ ခံစားႏိုင္ျခင္း မရွိပါဘဲလ်က္ႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ညအေမွာင္အတြင္း ပန္းျခံထဲသြားကာ ထိုင္ခ်င္ရပါမည္နည္း။ သူ႕ကို ေမးၾကည့္ရလိမ့္မည္။
“ညအခ်ိန္မေတာ္ၾကီးဗ်ာ။ ပန္းျခံထဲ သြားထုိင္လုိ႔ ခင္ဗ်ားဟာ အဓိပၸာယ္ရွိပါ့မလား” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးမိပါသည္။ ထိုအခါ သူက “ဘာတဲ့၊ ခင္ဗ်ားရဲ့ အခ်ိန္မေတာ္ဆိုတာ” ဟု သူက ဆိုပါသည္။

“အခ်ိန္၏ ေတာ္၏မေတာ္၏လို႔ ခင္ဗ်ားက ေျပာလို႔ရသတဲ့လား။ ကာလတရားကို ခင္ဗ်ားလိုလူတစ္ေယာက္က ဆံုးျဖတ္လို႔ရသတဲ့လား။ ခင္ဗ်ားလိုပ ဓာတ္မီးတုိင္မွီျပီး ေငးခ်င္ရာေငးေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ကာလတရားကို ဆံုးျဖတ္ႏုိင္သတဲ့လား။ ကာလတရားကို တကယ္တမ္း အသံုးခ်တတ္တဲ့သူမ်ားမွသာ ကာလတရားကို ေတာ္၏သင့္၏လို႔ တန္ဖိုး ျဖတ္ႏုိင္တာ မဟုတ္လား” ဟု သူက ေမးခြန္းမ်ား ထုတ္ကာ ဆက္၍ေျပာပါသည္။

သူ၏ေမးခြန္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က မေျဖေတာ့ပါ။ သူ႕ေမးခြန္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က မေျဖႏိုင္၍ မေျဖသည္လား၊ သို႔မဟုတ္ မေျဖခ်င္၍ မေျဖသည္လားဆိုသည္ကို ေနာင္ သင္ႏွင့္ ေအးေအးေဆးေဆး ေတြ႕သည့္အခါမွ ရွင္းျပပါမည္။ ယခုေသာ္ အက်ယ္အက်ယ္ မျငိမ္းဖြယ္မျဖစ္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူႏွင့္ပန္းျခံအတြင္းသို႔ လိုက္သြားပါဦးမည္။ သင္ေကာ လိုက္ခဲ့ပါလား။



(ခ)
ပန္းျခံကို သူေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ မၾကာမၾကာ ေရာက္ေလ့ရွိပါသည္။ သို႔မဟုတ္ ေရာက္ေလ့ရွိခဲ့ပံုရပါသည္။ ပန္းျခံအနီးသို႔ေရာက္ေသာ္ ပန္းတို႔၏ရနံ႔အခ်ဳိ႕ကို ရလိုက္မိပါသည္။ ျမစ္ဘက္မွ တုိက္ခတ္လာေသာ ေလအတြင္း၌ ဒိုက္အနံ႔၊ ႏြံအနံ႔ စသည္တို႔ႏွင့္အတူ ပန္း၏ရနံ႔မ်ား ပါလာပါသည္။ ေဆာင္းဦးကို ေက်ာ္ခဲ့ျပီးျဖစ္၍ ပန္းမ်ားစြာတို႔ ပြင့္ခဲ့ျပီးျဖစ္သည္ကို သိရွိထားခဲ့သည့္အတြက္ ထူးျခားစြာ ပါေနသည့္ရနံ႔တို႔ကို ကၽြန္ေတာ္က ပန္းရနံ႔ဟု ဆိုရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ပန္းမ်ား၏ အမွန္တကယ္ ရွိေနျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ပြင့္ေနျခင္းကိုလည္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္က သိရွိထားခဲ့သည္ မဟုတ္ဆိုျခင္းကုိမူ တင္ကူး၍ ဝန္ခံထားစမ္းပါရေစ။

အိပ္မႈန္စံုမႊားျဖင့္ ထ,လာေသာ ပန္းျခံအေစာင့္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အထူးအဆန္းသဖြယ္ ၾကည့္လိုက္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ “ကိုယ့္ဆရာ… ညၾကီးမင္းၾကီး တစ္ေယာက္တည္း ဘယ္လိုျဖစ္လာတာတုန္း။ ပန္းျခံထဲ ထိုင္ခ်င္လို႔လား” ဟုဆုိရင္း အေမွာင္ထဲ ၾကည့္ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားလိုက္မိပါသည္။

ပန္းျခံအေစာင့္သည္ သူ၏ခါးတြင္ ခ်ိတ္ထားေသာေသာ့ကို ျဖဳတ္ကာ ပန္းျခံ၏ ဂိတ္တံခါးကိုဖြင့္ရင္း “မိုးကေလး တစ္ျပိဳက္ႏွစ္ျပဳိက္ေလာက္ရခဲ့ရင္ ပန္းေတြ ခုထက္ပိုလွမယ္ဗ်” ဟု ဆိုပါသည္။

သူသည္ ပန္းျခံအေစာင့္ စကားအဆံုးတြင္ ခပ္တိုးတိုး ရယ္လိုက္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္က ဂရုတစိုက္ နားမေထာင္ေနသည့္တုိင္ ထင္ထင္ရွားရွား ၾကားလိုက္ရပါသည္။ ပန္းျခံအေစာင့္ကမူ သတိထားမိလိုက္ပံု မေပၚပါ။ ရယ္ျခင္းရယ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သာ ရယ္သင့္သည္ ထင္ပါသည္။ သင္လည္း စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ သင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးမွာ ဥာဏ္ပညာ ႏံုနဲ႔ၾကရာတြင္ တူလွသည္မဟုတ္ပါလား။

ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပစမ္းပါရေစ။ ခုနက ပန္းျခံအေစာင့္ ေျပာခဲ့ေသာ စကားကို ျပန္၍ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ “မိုးကေလး တစ္ျပိဳက္ႏွစ္ျပိဳက္ေလာက္ ရခဲ့ရင္ ပန္းေတြ ခုထက္ပိုလွမယ္ဗ်” ဟု ဆိုခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။ မည္မွ် ဆီေလ်ာ္ဆက္စပ္မႈမရွိေသာ စကားျဖစ္သည္ကုိ စနစ္တက် အေတြးအေခၚ ျဖစ္ေပၚျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပက္သိကာမွ် သိသူမ်ားပင္ သိၾကပါလိမ့္မည္။ မိုးရြာျခင္းႏွင့္ ပန္းမ်ားလွပျခင္းမ်ားအၾကားတြင္ ခရီးတစ္ေသာင္းမက ေဝးကြာေနခဲ့ေၾကာင္း သင္လည္း သိသည္မဟုတ္ပါလား။ မိုးရြာျခင္းမွာ မိုးရြာျခင္းသာျဖစ္ျပီး မိုးရြာျခင္းမွာ လွပျခင္း၏ ဖန္ဆင္းရွင္မဟုတ္သည္ကုိ သင္းသိဖို႔ ေကာင္းပါသည္။
ပန္းျခံအေစာင့္ကိုမူ ကၽြန္ေတာ္က အျပစ္မ်ားစြာ မတင္ခ်င္လွပါ။ သူသည္ ပန္းျခ့အေစာင့္သာျဖစ္ျပီး ဥယ်ာဥ္မွဴးမဟုတ္ပါ။ သူသည္ သူေျပာခ်င္သည္ကိုသာေျပာ၍ လူအထင္ၾကီးရန္ ေမးခြန္းထုတ္တတ္သူမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။

“ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ေျပာဖို႔ေကာင္းတာက မိုးရြာရင္ အပင္ေတြ သန္လိမ့္မယ္လို႔ ျဖစ္သင့္တယ္မဟုတ္လား” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္ေသာအခါ ပန္းျခံအေစာင့္သည့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အထူးအဆန္းသဖြယ္ ၾကည့္ေနေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလုိက္ပါသည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ပါလာေသာ (ထို) သူက “ခင္ဗ်ားအလုပ္လား။ မိုးရြာလို႔ အပင္ပဲသန္သန္၊ ပန္းပဲလွလွ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ” ဟု ဆိုရင္း ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ကို ေက်ာ္တက္တာ ပန္းျခံထဲသို႔ ဝင္သြားပါေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာမွ် ပန္းျခံအေစာင့္အား မေျပာေတာ့ဘဲ သူေလွ်ာက္သြားရာဘက္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္လိုက္ခဲ့မိပါသည္။ သူ႕ကို မီလာေသာအခါတြင္မူ “ခင္ဗ်ားတို႔တစ္ေတြဟာ အတူတူခ်ည္းပဲ။ အင္မတန္ခက္တဲ့လူေတြ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္မိပါသည္။ သူသည္ ေလွကားထစ္မ်ားသဖြယ္ ျဖစ္ေနေသာ အုတ္ကြက္မ်ားေပၚတြင္ ထုိင္လုိက္ရင္း.. “ဘာတ့ဲ.. ခင္ဗ်ားရဲ့ ခက္တယ္ဆိုတာ။ ခက္တာနဲ႔ လြယ္တာရဲ့ ၾကားမွာ စည္းရုိးမရွိဘူးဆိုတာ ခင္ဗ်ား မသိဘူးလား” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးပါေတာ့သည္။ ယခုအခါတြင္မူ ေႏွာင္းခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ အသိတရားအသစ္ တစ္စံုတစ္ရာ ကၽြန္ေတာ့္၌ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါျပီ။

အကယ္၍ႏွင့္ အကယ္၍သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုအသိပညာအရာတြင္ ႏံုနဲ႔ပံုရသူႏွင့္ လိုက္ပါမလာခဲ့ဘဲ ရည္ရြယ္ရင္း အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာမရွိဘဲ ေက်ာက္လမ္းနံေဘးက ဓာတ္မီးတုိင္ကိုမွီရင္း မုိးေကာင္းကင္ ၾကီးအား ၾကည့္ေနခဲ့ပါက ယခုကဲ့သုိ႔ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္တစ္စံုတစ္ရာႏွင့္မွ် ၾကံဳေတြ႕ရလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ “ျဖစ္သင့္ျခင္း” ႏွင့္ “ျဖစ္ေနျခင္း” တို႔ကို ေရာယွက္ကာ စားသံုးမိခဲ့ျပီျဖစ္၍ ယခုအခါတြင္ အသိတရား၏ ဝမ္းပ်က္ျခင္းေဝဒနာကို ခံစားေနရပါျပီ။

သို႔အတြက္ သူ၏နံေဘးတြင္ အသာထုိင္ခ်လိုက္ရင္း ေဝဒနာ၏ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ တည္ေနျခင္းကို မွတ္ယူခံစားေနလိုက္မိပါသည္။ ပန္းျခံ၏ လွပစဖြယ္ ရွိေနလိမ့္မည္ဟူေသာ အသိတရားမွာ ည၏အေမွာင္ေအာက္တြင္ အသိတရား တစ္စံုတစ္ရာအား သိရွိေနျခင္းထက္ မပိုေတာ့ပါ။

အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အၾကား၌ ဘာသာစကားတစ္စံုတစ္ရာအားျဖင့္ ဆက္သြယ္ခဲ့ၾကျခင္း မရွိခဲ့ၾကျပီးေနာက္ သူက “က်ဳပ္တို႔ ျမစ္ဘက္ ေလွ်ာက္ၾကရေအာင္လား” ဟု ဆိုပါသည္။ ယခုအခါတြင္မူ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အသိတရားႏွင့္ သတိတရားတို႔ ရွိေနခဲ့ပါျပီ။

ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို “ျမစ္ရွိေနတာကို ခင္ဗ်ားေရာ က်ဳပ္ပါ သိျပီးသားပဲ။ ျမစ္ဘက္ကိုလည္း ေရာက္ဖူး၊ ေတြ႕ဖူးျပီးသားပဲ။ ခုလို ညေမွာင္ေမွာင္ၾကီးထဲမွာ ျမစ္ဘက္သြားလို႔ ဘာအက်ဳိးတရား ျဖစ္ထြန္းမွာလဲ။ ခင္ဗ်ားမွာ ျပည့္စံုလံုေလာက္တဲ့ ဆင္ေျခရွိလို႔လား” ဟု ေမးလိုက္မိပါေတာ့သည္။

သူသည္ အေတာ္ၾကာေအာင္ တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ် မဆိုဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို စူးစူးဝါးဝါး ၾကည့္ေနပံုမွာ သားေကာင္ေတြ႕ေသာ က်ားသစ္တစ္ေကာင္၏ မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ တူလွပါသည္။ အတန္ၾကာမွ ည၏ ျငိမ္သက္လ်က္ ရွိေနျခင္းကို ေဖာက္ခြဲလိုက္ရင္း သူက ဤသို႔ဆိုပါသည္။

“ဘာဆင္ေျခလဲ။ ဆင္ျခင္ နည္းလမ္းတက်နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဆင္ေျခေတြလား။ အရာရာဟာ ဆင္ေျခတစ္စံတစ္ရာနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတယ္လို႔မ်ား ထင္လို႔လား။ ဒီမွာ ကိုယ့္လူ၊ ေလာကၾကီးဟာ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ကစဥ့္ကလ်ား တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါေပတဲ့ ဘဝရဲ့ ျဖစ္ေနျခင္းဟာ ဆင္ျခင္နည္းလမ္းတက် ဆင္ေျခပံုစံမ်ားနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာလို႔မ်ားေတာ့ မထင္လိုက္ေလနဲ႔ ကိုယ့္လူ”

သူ႕အသံထဲတြင္ မာနသံမပါေတာ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံရသည္ကို သူ ျငီးေငြ႕စျပဳခဲ့ျပီ ထင္၏။ အသိပညာအရာတြင္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ မည္သူကသာသည္ကို သူက စဥ္းစား၍ေနေပျပီလားဟူ၍ထား ကၽြန္ေတာ္က ေတြးလိုက္မိပါသည္။

သူက “ခင္ဗ်ားဟာ စာအုပ္ထဲက လူပဲ။ ဘဝကို သီဝရီေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ခ်င္တဲ့လူေပပဲ။ တစ္ပတ္ရစ္ အေတြးအေခၚေတြကို ဘာျဖစ္လို႔ျပန္ျပီး ေျမေတာင္ေျမွာက္ခ်င္ေနရတာလဲ။ ေနာင္ ခင္ဗ်ားနဲ႔ က်ဳပ္ ေတြ႕ၾကတဲ့အခါမေတာ့ ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္ တကယ့္ဘဝထဲမွာ ေတြ႕ခ်င္တယ္ဗ်ာ။ တကယ့္ဘဝထဲ ခုန္ထြက္ခဲ့စမ္းပါ” ဟု ေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ့္ပခံုးအား ပုတ္လိုက္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလိုက္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္တို႔အၾကား ဆက္သြယ္မႈ ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့ပါသည္။

(ဂ)
ေကာင္းကင္ၾကီးတြင္ အလင္းေရာင္၏ အခန္းကဏၭ က်ယ္ျပန္႔လာသည္ကိုၾကည့္ေနရင္း မ်ားမၾကာမီ မုိးလင္းေတာ့မည္ဟူေသာ အသိကို ရရွိလိုက္ပါသည္။ မည္မွ်ၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမွာင္ေသာ၊ မည္းေသာ ညတစ္ခု၏အတြင္း၌ ရည္ရြယ္ရင္းအေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာ မရွိပါဘဲ ပန္းျခံတစ္ခု၏ အတြင္းတြင္ထိုင္ရင္း မိုးေကာင္းကင္ၾကီးအား ၾကည့္ေနခဲ့မိသည္မသိ။ အသိပညာတြင္ ႏံုနဲ႔ပံုရေသာ (ထုိ)လူမွာ မည္သည့္အခါကကၽြန္ေတာ့္နားမွ ထ,သြားခဲ့သည္ကိုပင္ မသိ။ အလင္းေရာင္ အေတာ္အတန္ ရရွိလာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္၏ပတ္ပတ္လည္သုိ႔ လွည့္ၾကည့္လုိက္ေသာ္လည္း သူ႕ကို မေတြ႕ရ။ အသိတရားထဲတြင္မူ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ေနရာရာမွ ေစာင့္ၾကည့္ေနေပမည္ဟု သိရိွခံစားမိသျဖင့္ ဘဝင္မက်မိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေတြးထဲတြင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ စိတ္ကူးမ်ား ေပၚမလာေတာ့ေခ်။

အလင္းေရာင္ အားေကာင္းလာေသာအခါ ခပ္လွမ္းလွမ္း၌ ႏွင္းဆီပန္းတစ္ခင္းကို ထင္လင္းစြာ ျမင္ေတြ႕လာရေတာ့သည္။ အျခားအျခားေသာ ပန္းအသီးသီးတို႔၏ အေရာင္စံုေနျခင္းအျဖစ္သည္ သိရွိထားသျဖင့္ သိရေသာ အျဖစ္ကို ေက်ာ္လြန္ကာ အေတြ႕အၾကံဳ၏ ပံ့ပိုးေပးျခင္းကုိပါ ရရွိခဲ့ေပျပီ။ ျမစ္၏ ေရျပင္ကို ျမင္ရေတြ႕ရသည္သာမက ျမစ္၏အျခားတစ္ဖက္မွ ေတာင္ရိုးကုိလည္းေကာင္း၊ ေတာင္ရိုးေပၚရွိ ေစတီျဖဴျဖဴ ကေလးမ်ားကိုလည္းေကာင္း ေတြ႕ရျမင္ရေပျပီ။

ညမွာ ျပိဳးပ်က္စျပဳခဲ့ျပီ။ ည၏ ျဖစ္ခဲ့ရွိခဲ့ျခင္းမ်ားမွာ မ်ားမၾကာမီ အတိတ္ကာလတစ္ခုအျဖစ္ ေျပာင္းသြားေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၎၏ ရွိေနခဲ့ျခင္းမ်ားကိုမူ မျငင္းဆိုႏိုင္။ ညတစ္ခုအတြင္း၌ ပစ္ခ်ထားျခင္း ခံခဲ့ရေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ယခုအခါ ေန႔ကာလတစ္ခုအတြင္း ပစ္ခ်ထားျခင္းခံရရန္ ျဖစ္လာခဲ့ပါျပီ။

ကာလတရား၏ ေျပာင္းလဲျခင္းအတြင္း၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္သာ ျဖစ္ခဲ့ပါျပီ။ ပန္းျခံအေစာင့္သည္ပင္ ပန္းျခံဂိတ္တံခါးမ်ားကို ဖြင့္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္ရန္ သင့္ျပီဆိုသည္ကို ရိပ္စားမိလိုက္ပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္သုိ႔ျပန္ပါေတာ့မည္။ (ထို) အသိပညာအရာတြင္ ႏံုနဲ႔ပံုရေသာ လူတစ္ေယာက္က ေျပာခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္၏အိမ္မွာ စာအုပ္ၾကီးမ်ားအထဲမွာသာျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ယခု ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္၍ အိပ္ေတာ့မည္ဆိုျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခ်င္းမ်ားဖြယ္ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိလိမ့္မည္မထင္ပါ။

သင့္ကို ေျပာျပမည္ဟု ဝန္ခံခဲ့ေသာ ၾကယ္မ်ားႏွင့္ လ,တို႔ ကင္းပလ်က္ရိွေသာ ေကာင္းကင္ၾကီး၏ အေၾကာင္းမွာ ယခုအခါတြင္ အတိတ္ကာလ၌ တည္ခဲ့ပါျပီ။ သင္ နားေထာင္ခ်င္ေသးသည္ဟုဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က ပစၥဳပ၌န္ထဲမွ ရပ္၍ ေျပာရပါလိမ့္မည္။ သင္ကမူ မိုးလင္းခဲ့ျပီျဖစ္၍ မအိပ္ရေတာ့ဘူးဟု ယုတိၱေဗဒ တစ္စံုတစ္ရာအားကိုးျဖင့္ တစ္ခုခု ေျပာခ်င္ပါေသးသလား။

No comments: