Thursday, July 17, 2014

လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ ေထာက္ခံစာျဖင့္ ဝယ္ယူရ႐ွိႏုိင္ေသးေသာ အမွန္တရား (ျမင့္သန္း)

ဘရွင္ေအာင္ေသတယ္။ ဒါကျပသနာမဟုတ္ဘူး။ လူအားလံုးသည္ ေသမ်ဳိးျဖစ္သည္လို႔ အယ္ရစ္ေတာ္တလ္က မေနႏုိင္မထုိင္ႏုိင္နဲ႔ ယုတၱိေဗဒရယ္လို႔ဆိုျပီး၊ ခုိင္မာတဲ့အဆိုတစ္ရပ္ ထုတ္ျပလိုက္ကတည္းက ဘယ္သူကမွ် အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး မျငင္းခဲ့ေလေတာ့ လူမွန္ရင္ ေသခ်င္သည္ျဖစ္၊ မေသခ်င္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေသေတာ့ ေသေနၾကရေသးတာပဲ။ ေသတာဟာ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလိုေနတဲ့သူေတြ၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့လူေတြ၊ သံသရာကိုေမွ်ာ္ကိုးျပီး ထီထိုးေနၾကတဲ့လူေတြ။ ဘယ္လိုမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္။ လူရယ္လို႔ ပစ္ခ်ခံထားလိုက္ၾကရကတည္းက အကုန္ေသၾကရေတာ့တာခ်ည္းပဲ။ ဒီေတာ့ ဘရွင္ေအာင္လည္း လူ႕အျဖစ္ကေန မတားႏုိင္ မဆည္းႏုိင္နဲ႔ ေသလိုက္ရေတာ့တယ္။ ေျပာခဲ့ျပီးတဲ့အတုိင္း ဒါက ျပသနာမဟုတ္ဘူး။ ျပသနာက သင္းရဲ႕ အသုဘကိုလာတဲ့လူေတြက ျပသနာ။ မေသႏုိင္ၾကေသးတဲ့ လူေတြကသာ ျပသနာ။

ဘရွင္ေအာင္က မေၾကာင့္မက်နဲ႔ ေသရတာပါ။ စားရမဲ့မဲ့ ေသာက္ရမဲ့မဲ့နဲ႔ ေသရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သနားစရာလို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ေျပာလည္းေျပာၾကတယ္။ ဒီေတာ့လည္း မေၾကာင့္မၾကနဲ႔ေသရတဲ့ ဘရွင္ေအာင္ ေသတာဟာ ဝမ္းနည္းစရာ သိပ္မရွိဘူး။ သိပ္မရွိဘူးဆိုလို႔ နည္းနည္းသနားစရာလို႔လည္း ေျပာမျဖစ္ျပန္ဘူး။ သနားတာဟာ သနားတာပဲ။ သနားတယ္ဆုိတာက ပဲၾကီးေလွာ္ဝယ္သလို အနည္း၊ အမ်ား တြက္လို႔ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလို မေျပာခ်င္ဘူး။ ဘရွင္ေအာင္က သနားစရာေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ သနားတယ္ဆိုတာက ေပ်ာ့ည့ံတဲ့လူေတြမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့စိတ္မ်ဳိး။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္က ေပ်ာ့ညံ့စိတ္မထားမိေအာင္ ေနတယ္။ သနားစိတ္မရွိေအာင္ေနတယ္။ ဘရွင္ေအာင္နဲ႔ၾကေတာ့ သနားသလိုျဖစ္မိတယ္။ မင္းေဆြကေတာ့ သနားစိတ္ေပၚပံုမရဘူး။ ဘရွင္ေအာင္အေၾကာင္း ေျပာၾကတုိင္း ဒီေကာင္က ညံ့လည္းညံ့ပါတယ္လို႔ေျပာတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ ဘရွင္ေအာင္ဘက္က ေတြးမိျပီး စိတ္နာနာနဲ႔ မင္းေဆြက ေျပာေသးတယ္။ ဒီေကာင္မွ သူ႕အေဖ ေျခရာနင္းတဲ့အေကာင္လို႔ေျပာတယ္။ အေဖေျခရာနင္းတဲ့သား ျမတ္တယ္၊ ဘာတယ္ ညာတယ္လို႔ လူေတြကေတာ့ ေျပာတာပဲ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ သူ႕အေဖလည္း သူ႕လိုပဲ။ ဒီေတာ့လည္း မင္းေဆြစကားနဲ႔ ေျပာရရင္၊ ဘရွင္ေအာင္က ခပ္ညံ့ညံ့ပဲလို႔ ေျပာရ႐ံုပဲ။


သူတို႔မိသားစုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုက ခင္တယ္။ အေတာ့္ကို ရင္းတယ္။ သူ႕အေဖကို ကၽြန္ေတာ့္အေဖက ေမာင္ေအာင္လို႔ပဲ ေခၚတယ္။ အေဖက ၾကီးတယ္။ ျပီးေတာ့ အေဖက အဆက္အသြယ္ ေကာင္းတယ္။ ဦးေအာင္က အတြင္းဝန္ဆိုေပမယ့္ အေဖ့အေျပာအရေတာ့ ႐ိုးတယ္။ အတြင္းဝန္ဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက ဇက္ဖာကားတို႔ ေကာဆလ္ကားတို႔ ဝယ္စီးခြင့္ရတယ္။ အေဖ့ေလနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့၊ ေမာင္ေအာင္တို႔မ်ား ဇက္ဖာကား ဝယ္စီးခြင့္ရတာကိုပဲ အေတာ္ေက်နပ္ေနရွာတာလို႔ပဲ ေျပာရလိမ့္မယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးေအာင္ အလုပ္ျပဳတ္သြားတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဘာလို႔မွန္း ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။ အေဖက ဦးေအာင္ကို ေခၚၾကိမ္းတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္မိသားစုလံုး ရိပ္မိၾကတယ္။ အလုပ္ျပဳတ္သြားေတာ့ သူ႕မွာ ဘာမွ် စုစုေဆာင္းေဆာင္း မရွိဘူး။ အေတာ္ပဲ အခက္အခဲနဲ႔ ၾကံဳရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေဖနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ လူၾကီးတစ္ေယာက္က ေျပာျပလို႔ ဦးေအာင္ရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကို သိရတာနဲ႔ပဲ အေဖက ေနေရးထုိင္ေရး စီစဥ္ေပး႐ံုတင္မကဘူး။ ဘရွင္ေအာင္ရဲ႕ ေက်ာင္းစရိတ္ကိုပါ ေထာက္ပံ့တယ္။ ဘရွင္ေအာင္လည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ပိုရင္းလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ အတြင္းစည္းထဲက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာဘူး။ ျဖစ္မလာရတာက (ခုေနအခါ အတိတ္ကို ျပန္ၾကည့္ျပီး ေျပာရရင္) ဘရွင္ေအာင္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို မမိုက္ဘူး။ မမိုက္ဘူး ဆုိတာကိုလည္း မိုက္႐ိုင္းတယ္ဆိုတာနဲ႔ ေရာေထြးျပီး နားမလည္ၾကေစခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိုက္ၾကတယ္ ဆိုတာက၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါဝင္ပတ္သက္ေနရတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ မေက်နပ္ေနၾကတာ။ အားရင္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကီးနဲ႔ ရန္ျဖစ္ခ်င္ေနၾကတာ။ ဘၾကီးသုခကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသိုက္ကို "အရိပ္ေနေန၊ အခက္ခ်ဳိးခ်ဳိးအဖြဲ႕" လို႔ေခၚတယ္။ အရင္းရွင္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ထမင္းဝိုင္းထဲကေန မာ့(ခ)ဝါဒေကာင္းေၾကာင္း ေျပာလြန္းေတာ့ အေဖက "စိတ္ကူးယဥ္ မာ့(ခ)ဝါဒီေတြ" လို႔ေခၚတယ္။ ဘရွင္ေအာင္က အဲဒီထဲ မပါ႐ံုမကဘူး။ သူက ေက်းဇူးတရားဆိုတာကို ကိုးကြယ္တဲ့ လူမ်ဳိး။ အလကားရတဲ့ လရိပ္ကိုေတာင္ ရွာၾကံျပီး ေက်းဇူးတင္ေနတတ္တဲ့အေကာင္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ ငရဲၾကီးတယ္ဆိုတာ၊ ဝဋ္လိုက္တယ္ဆိုတာကို တကယ္လို႔ထင္တာ သူတစ္ေယာက္တည္းရယ္။ ငရဲသုိ႔သြားရာလမ္းကို စိတ္ကူးနဲ႔ေဖာက္တယ္ဆိုတာ ဘရွင္ေအာင္ပဲ။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဦးေအာင္ဟာ လမ္းမထြက္ေတာ့ဘူး။ ပုတီးကေလး တေျခာက္ေျခာက္နဲ႔ေနရင္း ေသသြားတယ္။ ဦးေအာင္ဆံုးသြားျပီးတဲ့ေနာက္ အေတာ္ၾကာသြားေတာ့ တစ္ေန႔ အေဖနဲ႔ ထုိင္စကားေျပာေနၾကရင္း အမွတ္မထင္ စကားစပ္မိသြားလို႔ အေဖ့ကို ေမးၾကည့္မိတယ္။ ဦးေအာင္ဟာ သူ႕အထက္လူၾကီးရဲ႕ အျပစ္ကို ၾကားက ဝင္ခံေပးသြားတယ္ဆိုတာ သိရတယ္။ အေဖ့ကို အတြင္းသိ လူၾကီးတစ္ေယာက္က ေျပာျပတာ။ အဲဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူတို႔ မိသားစုေတာင္ အေၾကာင္းစံု မသိၾကသမို႔၊ အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကိုမွာတယ္။ ဒီအေၾကာင္း ဘရွင္ေအာင္လည္း မသိေစနဲ႔တဲ့။ ဘရွင္ေအာင္သာ မသိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ သိလုိက္ၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းက (ခုထိပဲ ဆိုပါေတာ့) ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြအၾကားမွာ ထိမ္ခ်န္ထားတဲ့အေၾကာင္း မရွိသလို စကားလည္း လံုၾကတာကိုး။ ဘြဲ႕ရၾကေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ သူက အလုပ္ရွာတယ္။ ရွာတာက အစိုးရအလုပ္။ ျဖစ္ခ်င္တာက ကယ္ရီဒစ္ပလိုမက္ ဆိုလားပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက ေတာ္႐ံုဘြဲ႕ရတစ္ေယာက္အတြက္ အလုပ္ကေတာ့ မူလတန္း ေက်ာင္းဆရာ၊ တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာပဲ။ ဥပေဒေလး ဘာေလး တတ္လာခ့ဲရင္ တရားေရးဖက္တို႔ ဘာတို႔မွာ ရႏုိင္တယ္။ ဆရာဝန္ ဘြဲ႕ရေတြေတာင္ ဘာလုပ္ၾကရမွန္း မသိတဲ့အခ်ိန္။ ညီအစ္ကို မသိတသိအခ်ိန္လို႔ တခ်ဳိ႕က တင္စားေျပာၾကေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ဘာမွ်ကို မသိရတဲ့အခ်ိန္။ ေရွ႕တစ္ေခၚကို လွမ္းမျမင္ရဘူး။ ေနာက္ဘက္မွာကလည္း ေဖာင္ဖ်က္ထားျပီးျပီ။ ကြမ္းယာေရာင္းတဲ့ ကုလားေမာင္ျမ ေျပာသလိုျဖင့္ "အတိတ္၊ အတ္ျခားနိမ္း၊ အနာဂတ္ ပတ္ကုလား ဂိမ္း" တဲ့။ သိပ္မဆိုးဘူး။

ဘရွင္ေအာင္က ဘြဲ႕ရျပီးေတာ့ အေဖ့ဆီလာျပီး အတင္းနပူနဆာ လုပ္တယ္။ အေဖကလည္း သူ႕အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ ရွိရွာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ရာထူးဝန္က အေဖ့မိတ္ေဆြေတြ အကူအညီနဲ႔ ဘရွင္ေအာင္တစ္ေယာက္ လက္ေထာက္ျမိဳ႕နယ္ ဘာဆိုသလား မသိဘူး။ အလုပ္ရတယ္။ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားဆီမွာ။ သူ႕လိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဝမ္းသာၾကရတယ္။ သူက ငါ့ကယ္ရီယာရဲ႕ အစပဲဆိုျပီး ဝမ္းသာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဘရွင္ေအာင္ အလုပ္ရသြားတဲ့အတြက္ သူနဲ႔ယွဥ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေဝဖန္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆြမ်ဳိးမိဖေတြရဲ႕ ေဝဖန္တဲ့ဒဏ္က နည္းသြားမယ္လို႔ တြက္လို႔ပဲ။ ဒါေတာင္ အေျပာက မလြတ္ခ်င္ေသးဘူး။ အေဖတို႔ ဘၾကီးတို႔က လူထူထူၾကရင္ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ ဘရွင္ေအာင္သာ အလုပ္ရသြားတယ္၊ ဟိုေကာင္ တသိုက္ကေတာ့ မထူးျခားေသးဘူးလို႔ အေဖက စလိုက္ရင္ ဘၾကီးသုခက စကားဝင္ေထာက္တယ္။ သူတို႔က အမွန္တရား ရွာေနၾကတာ။ နည္းနည္းေတာ့ ၾကာမွာေပါ့ကြာတဲ့။ မဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘေတြ ဆံုၾကတဲ့အခါ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေမးေလ့ရွိတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကီးကို ေျပာင္းပစ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ က်ဳပ္တို႔ေကာင္ေတြဆီက သတင္းထူးျပီလားတဲ့။ ေျပာျပီး ဟားၾကေရာ။ ဟားလည္း ဟားဟားပဲရွိမွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြတဲ့ ေလာကၾကီးမွ မေတြ႕ေသးဘဲ။ လုိက္ေလ်ာညီေထြတဲ့ ေလာကၾကီးလို႔ သံုးရတာကလည္း သဟဇာတတို႔ ဘာတို႔ မသံုးခ်င္လို႔။ သံုးလိုက္ရင္ ေရာျပီး အကုန္လံုး ႐ႈပ္သြားမွာ စိုးလို႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေျမာက္ဘက္က ေနာင္ေတာ္ၾကီးေတြဆီက လြင့္ပ်ံလာတဲ့ ေရွ႕ကို တအားခ်ည္း ခုန္ေက်ာ္ကူးခ်င္တာ။ ေရွ႕သို႔ဆိုတာကေလးနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဒါကလည္း အေတြးအေခၚ လိုတယ္။ အေတြးအေခၚ ေကာင္းမွ ဘဝကို ရင္ဆိုင္ႏုိင္မွာ။ သေဘာတရားမပါတဲ့ လက္ေတြ႕ဟာ အလကားပဲလို႔ ေျပာရင္း လက္ေတြ႕ဘဝၾကီးထဲက ဘရွင္ေအာင္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဝဖန္တယ္။ တူသား ေပသားက်က်နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘဝၾကီးကို စိတ္ကူးထည္ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘဝမွာ အေရခြံထူရတယ္။ ေဝဖန္ခံႏုိင္ရတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေဝဖန္ရတယ္။ ေဝဖန္စရာကလည္း သိပ္ေတာ့ ရွိလွတာ မဟုတ္ဘူး။ မင္းၾကိဳက္ေနမွန္း မသိလို႔ ဟိုေကာင္မကေလးကို ငါသြားျပီး စကားေျပာမိတဲ့အတြက္ ငါမွားပါတယ္ဆိုျပီး အခ်င္းခ်င္း အၾကားမွာ ေဝဖန္ခံရတယ္။ မိမိကိုယ္မိမိ ေဝဖန္ေရး လုပ္ရတယ္။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ အခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာ အမွားကို ဝန္ခံျပီး ေလ်ာ္ေၾကးေပးတဲ့ သေဘာနဲ႔ ငါဘီယာဝယ္တုိက္ပါ့မယ္ ဆိုတာမ်ဳိး လုပ္ရတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ေကာမရိဒ္ရွစ္ဆိုတဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ အမွားကို သင္ပုန္းေခ်ပစ္ၾကရင္း အမုန္းတရားမရွိတဲ့ ႏွလံုးသားစနစ္ကို တည္ေဆာက္ၾကတယ္။ ဒီၾကားတည္း ဥပေဒဌာနဖက္က ႏွစ္ခ်ဳိ႕ေနတဲ့ ကိုရည္တို႔ လူသိုက္နဲ႔ တိုးတဲ့အခါ တိုးတက္ခ်င္ရင္ နင္းတက္ရမယ္ဆိုတာ ၾကားရျပန္ေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ လက္မခံဘူး။ ျငင္းၾကတယ္။ မျငင္းလို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ တိုးတက္စရာလည္း မရွိဘူး။ နင္းတက္စရာလည္း မရွိဘူး။ ခုေနခါ ျပန္ၾကည့္လုိက္ရင္ ဟိုတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနခဲ့တဲ့ ေလာကၾကီးဟာ တကယ္ေတာ့ မရွိခဲ့ဘူး။ မရွိတာၾကီးအထဲမွာ ရွိေအာင္ရွာၾကံေနခဲ့ၾကတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွာၾကံျပီး ခ်ီးက်ဴးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခ်ီးက်ဴးစရာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ တစ္ခုပဲ။ ဘာခ်ည္းျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ဘရွင္ေအာင္ တစ္ေယာက္က သင္တန္း တစ္မ်ဳိးျပီးတစ္မ်ဳိး တက္ေနေလရဲ႕။ တကယ့္ဘဝၾကီး ဆိုတာက သင္တန္းမ်ားမ်ား တက္ရတဲ့ ေခတ္ကိုး။ ေဆးေက်ာင္းက ဆင္းတဲ့ ဆရာဝန္ေတြေတာင္ ေရွးဦးသူနာျပဳသင္တန္း တက္ၾကရတဲ့ ေခတ္။

ေခတ္ကို အျပစ္မေျပာၾကနဲ႔လို႔ လူၾကီးေတြက ေျပာတယ္။ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္တာပဲ။ ေခတ္ထဲမွာ ဘာမွ်မွမရွိဘဲ။ ဒီေတာ့ လူေတြကိုပဲ အျပစ္ေျပာရမွာပဲ။ ေခတ္ကို လူေတြက လုပ္တာကိုး။ လူတစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္လုပ္လို႔ ေခတ္ဆိုတာမွ မျဖစ္ဘဲ။ လူေတြ အမ်ားၾကီးလုပ္မွ ေခတ္တစ္ေခတ္ဆိုတာ ျဖစ္လာရတာ။ ဒီေတာ့ လူေတြ အမ်ားၾကီးကိုပဲ အျပစ္တင္ရမွာပဲ။ ခြင့္နဲ႔ ရန္ကုန္ကို ဘရွင္ေအာင္ ျပန္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆံုၾကျပန္တယ္။ ဆံုၾကရတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစီအစဥ္ မဟုတ္ဘူး။ အေဖက ပိုက္ဆံထုတ္ေပးလို႔။ ဒီေကာင္က အေဖ့အတြက္ ေတာၾကိဳေတာင္ၾကားက ပ်ားရည္တစ္ပံုးနဲ႔ သစ္ခြတစ္အိုး ယူလာတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ သယ္လာမွန္းေတာ့ မသိဘူး။ အေဖ့အတြက္ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ယူလာျပီး ကန္ေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ အေဖက မင္းတို႔တေတြ ဆံုတုန္း ညေနစာ သြားစားၾကဆိုျပီး ေငြႏွစ္ရာေပးတယ္။ ဘီယာကို ေနာက္ေဖးေပါက္ကေန တစ္လံုး တစ္ဆယ္ေလာက္ ေပးဝယ္ရတဲ့ေခတ္မွာ ေငြႏွစ္ရာဟာ သိပ္ခ်ည္း အသံုးခံလွေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း စိတ္ကူးထည္ေတြကိုပဲ တိုးပြားေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ရာ့ကိုး-တစ္ရာတစ္ဆယ္ေတြ အဖို႔ေတာ့ တစ္ဟာ နည္းတယ္ဆိုေပမယ့္ သုညထက္ေတာ့ တန္ဖိုးရွိတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးပဲ။ အထိုက္အေလ်ာက္ အသံုးတည့္ေနေသးတာပဲ။ အေဖ့ကိုလည္း အလွဴ႕ရွင္ အေနနဲ႔ ဒါနေျမာက္ေစခ်င္တယ္။ ဒီေတာ့ ဘရွင္ေအာင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းထိပ္က ေပ်ာ္ပြဲစား႐ံုမွာ စားၾကေသာက္ၾကတယ္။  ကၽြန္ေတာ္က ေငြႏွစ္ရာကို စားပြဲေပၚတင္လိုက္ျပီး လုိတာမင္းေပးလို႔ ေျပာေတာ့ သူက ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လက္ခံတယ္။ ဒီျပင္ သူ႕အဆက္အသြယ္နဲ႔ မႏၱေလးဝီစကီႏွစ္လံုး ယူလာတယ္။ ပုလင္းမွာ ေကာက္႐ိုးဖတ္ကေလးေတြ ကပ္ေနတာကလြဲလို႔ အထဲက အရည္ကေတာ့ ေကာင္းေနေသးတုန္းပဲ။ ဝိုင္းက မစိုမွာ မပူရေတာ့ဘူး။ ဒီမွာတင္ မင္းေဆြက ေကာက္ခ်က္တစ္ခုခ်တယ္။ ခုလိုေကၽြးႏုိင္ေမြးႏုိင္ေသးတဲ့ လူေတြရွိေနမွေတာ့ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုပဲ ေခတ္ၾကီးကို အျပစ္တင္ေနတင္ေန။ ငါကေတာ့ သင္းတို႔ကို မေထာက္ခံႏုိင္ဘူးတဲ့။ အဲဒီမွာတင္ ေခတ္ကိစၥက ဝင္လာေရာ။ ဘရွင္ေအာင္ကို တည့္တည့္မၾကည့္ေပမယ့္ ဦးတည္ျပီး တြယ္ၾကေရာ။ ထံုးစံအတိုင္းပဲ။ ဘရွင္ေအာင္က ခံႏုိင္ရည္ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျငိမ္းေမာင္က ေနစမ္းပါဦး ဘရွင္ေအာင္ရာ။ မင္းတို႔ရဲ႕ သာယာဝေျပာတဲ့ဟာၾကီးဆီ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ေရာက္မယ္မွန္းသလဲတဲ့။ ျငိမ္းေမာင္က ဒါမ်ဳိးမွာ ေတာ္တယ္။ ကပ္ျပီး ရိႏုိင္တဲ့ေကာင္။ သူ႕ကုိ ကပၸိယရဲ႕အစ္ကို ကပ္-ျပီး-ရိလို႔ ေခၚၾကတယ္။

ဘရွင္ေအာင္က ရႏုိင္သေလာက္ ေရွာင္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ငါက အနိမ့္ဆံုး ဝန္ထမ္း။ အမႈထမ္း၊ အရာထမ္းဆိုတာက အထက္က က်လာတဲ့ အမိန္႔အတုိင္း လုပ္ရတာပဲ။ တက္လာတဲ့ အစိုးရ၊ ငါ့အစိုးရပဲ။ ငါ့အလုပ္ ငါလုပ္ေနရမွာပဲလို႔ ေျပာတယ္။ ဒီမွာတင္ ဘရွင္ေအာင္ရဲ႕ စနစ္တက် ညံ့ဖ်င္းမႈကို ကၽြန္ေတာ္သိလိုက္ရတယ္။ သူ႕ကို တြယ္စရာအကြက္၊ သူက ျပလိုက္တာ။ ဝီစကီေတြ ဘီယာေတြနဲ႔ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး ျမွင့္ထားတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမ်ာ သင္းမို႔ ဒီလိုေျပာေလျခင္းလို႔ ေတြးလိုက္မိတာနဲ႔ ဘယ္သူကမွ် ဘာမွ် မစရေသးခင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း လက္ပတ္ရ ပြဲၾကပ္လုပ္လိုက္ေတာ့တယ္။ မင္းတို႔ေတြ တျခားကိစၥ ေျပာၾကစမ္းပါ။ သူ႕ခမ်ာ အေဝးၾကီးက ဒီကိုလာတာ မင္းတို႔ေျပာတာဆိုတာ ခံရဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ မင္းတို႔ကို ေကၽြးတဲ့ မ်က္ႏွာကေလးေတာ့လည္း ေထာက္ၾကဦးမွေပါ့လို႔ ေျပာျပီး လမ္းလြဲလိုက္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ မင္းေဆြက သူကၽြမ္းက်င္တဲ့ ေကာင္မကေလးေတြအေၾကာင္း ေျပာတယ္။ တျခားလူေတြနဲ႔ဆိုရင္ ဒီအေၾကာင္းက ပိုဝုိင္းစိုမယ္။ ဘရွင္ေအာင္ အတြက္ကေတာ့ အလကားပဲ။ အဲဒီေန႔က ဘရွင္ေအာင္နဲ႔ စားရေသာက္ရတာ ထင္သေလာက္ မေပ်ာ္ရေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္ကို သူခြင့္နဲ႔လာလို႔ စားၾကေသာက္ၾကမယ္ဆိုရင္ လူစုလို႔ မရေတာ့ဘူး။ သူကလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔၊ ျငိမ္းေမာင္ေလာက္နဲ႔ဆံုျပီး ေန႔ခင္းဖက္ ေကာ္ဖီေသာက္တာမ်ဳိးပဲ လုပ္ေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တုိင္ကလည္း သူန႔ဲပတ္သက္လို႔ စိတ္ဝင္တစား မရွိၾကေတာ့ဘူး။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကီးက ပိုျပီး စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလာတယ္။ မဟုတ္တမ္းတေရာေတြ အေျပာမ်ားလာေတာ့၊ ေကာလဟာလဆိုတာက ေန႔စဥ္ဘဝရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္လာတယ္။ သတင္းစာထဲမွာေတာင္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးပါတဲ့ အီအီး အေရာင္ေျပာင္းသြားလို႔ ေဆးကုသခံရဖို႔ ထြက္သြားတယ္လို႔ ဆိုတာေတြ ပါလာတယ္။ တုိင္းသူျပည္သားေတြ အေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးရဲ႕ အီအီးက ဘာအေရာင္ဆုိတာကိုေတာ့ သိသင့္တာကိုး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသိုက္ကေတာ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ပိုျပီး လက္ပြန္းတတီး ျဖစ္လာေလေလ၊ လူေတြကို သနားလာေလေလပဲ။ လူေတြဟာ စနစ္တက် မေတြးေခၚတတ္ဘူးလို႔ ျမင္လာတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ကသာ ေခတ္ေတြ စနစ္ေတြကို အျပစ္တင္ေနတာ။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ အျပစ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ မိဘေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘေတြလို ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေကၽြးေမြးမထားႏုိင္တာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အျပစ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အျပစ္ခ်ည္းပဲမို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္ကိုမွ် လက္ညွိဳးထိုးေနမယ့္အစား လက္သီးဆုပ္။ တုပ္ျပီးခံ။

လူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကီးကို အဲဒီလို ေျပာပစ္ခ်င္တာ။ ေျပာေတာ့ မေျပာလိုက္ရဘူး။ မေျပာလိုက္ရတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာတာကို နားေထာင္မယ့္လူ မရွိလို႔ဘဲ။ ဘရွင္ေအာင္ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေထြးဝင္းဆီက ၾကားရတယ္။ ေထြးဝင္းက တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းထိပ္မွာ ေနတယ္။ သူက သတင္းစံုတယ္။ ခုေခတ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝီကီလိ(ခ)လို႔ ေခၚရမွာပဲ။ အဲဒီတုန္းက ဂ်ဴလီယံအဆန္း မရွိေသးဘူး။ ေမြးမွာေတာင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေထြးဝင္းရွိတယ္။ ကိုယ့္လူ။ ဘရွင္ေအာင္က ဘီ ၆၀၀ န႔ဲဟ။ ေတြ႕လိုက္သလား။ ဟိုေန႔ဆီက သတင္းစာထဲမွာ ဘရွင္ေအာင္ တစ္ေယာက္ရယ္။ သူ႕ဆရာ ေနာက္နားဆီက ဟိုေကာင္ၾကီး၊ အယ္လီေဂးရွင္းနဲ႔ပါသြားဆိုပဲ။ အစံုၾကားလာရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီေတာ့ တစ္ခါတေလ တယ္လီဖုန္းဆက္ေပမယ့္ သူ႕အလုပ္အေၾကာင္းလည္း ကၽြန္ေတာ္ မေမးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ေနသလဲ လို႔ေတာ့ သူက ေမးေလ့ရွိတယ္။ ငါတို႔လူသိုက္ အလ်င္ကလို အေျဖမရွာၾကေတာ့ဘူး။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကီးကို ျပဳျပင္ဖို႔ မစဥ္းစားၾကေတာ့ဘူး။ အေျဖရွာေနတာ။ အေျဖေပးျပီး တိုက္ဆုိင္ၾကည့္ေနတာထက္ ပိုျပီး လက္ေတြ႕ၾကတာ လုပ္ေနၾကတယ္လို႔ ေျဖေတာ့ သူက ေမးတယ္။ ဘာလုပ္ေနၾကသလဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ငါတို႔ အခု ေမးခြန္းေတြထုတ္ေနၾကတယ္။ အေျဖမရွာေတာ့ဘူးလို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ မင္းတို႔ကလည္းကြာလို႔ ဘရွင္ေအာင္က ေျပာျပီး စကားမဆက္ဘူး။ ေကာက္ခ်က္မခ်ရဲဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ကေတာ့ လုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုပဲလို႔ ျမင္တယ္။ တကၠသိုလ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို မ်က္စိဖြင့္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီးရဲ႕ စကားကို ခုမွ သေဘာေပါက္တယ္။ ေပါက္ရတာကလည္း ဘရွင္ေအာင္ အေၾကာင္းေတြ ၾကားလာရလို႔ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာၾကီးက ခင္ဗ်ားတို႔ ေမးစရာရွိရင္ေမး။ မေမးလို႔ မသိရင္ အေျဖမရွိဘဲ ခ်ာလည္လည္ ျဖစ္ေနရတာကလြဲလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာမွ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာခဲ့တာကိုး။ ဘရွင္ေအာင္ၾကျပန္ေတာ့ ဘာမွ် ေမးတာစမ္းတာမရွိေတာ့ဘဲ ခုိင္းသမွ် အကုန္လုပ္ ဘိန္းမုန္႔ဆိုတာမ်ဳိးပဲ။ အလည္ေခါင္မွာ ေရာင္ေရာင္ကေလး ေဖာင္းႏုိင္တာကလြဲလို႔ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ျပားေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႕အသိုက္အျမံဳၾကီးထဲမွာက ေမြးကတည္းက ႐ိုက္သြင္းထားတဲ့ တစ္စကၠန္႔၊ တစ္မိနစ္၊ တစ္နာရီ ၾကီးတဲ့လူကို ျပန္မေျပာနဲ႔၊ ျပန္မေမးနဲ႔ဆိုတာက ရွိေနတာကိုး။ ဂုဏဝုဒၶိ ဝယဝုဒၶိဆုိတာက၊ ေရဆိုတာ စီးတယ္လို႔ လက္ခံထားတဲ့ အရပ္တုိင္းမွာ မွန္တယ္လို႔ လက္ခံထားတဲ့ အမွန္တရား တစ္ခုလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့လည္း အဲဒီေပတံနဲ႔ တိုင္းရင္ေတာ့ ဘရွင္ေအာင္က မွန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မွားေနမွာပဲ။ မွားလည္း မတတ္ႏုိင္ဘူး။ လူဆိုတာက အမွန္ေတြခ်ည္း ေလွ်ာက္လုပ္ေနဖို႔ ေမြးလာတာမွ မဟုတ္ဘဲ။

တစ္ေန႔ေတာ့ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းထိပ္က ဝီကီလိ(ခ)ဆီက သတင္းၾကားလာရတယ္။ မင္းတို႔ေကာင္ၾကီးေတာ့ ပင္စင္ယူသြားျပီတဲ့။ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ပင္စင္ယူလိုက္တာလဲလို႔ ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူၾကိဳက္တဲ့ ဝန္ထမ္းေလာကမွာ ေခတ္စားတဲ့ ဖို႔(စ)တူရတုိင္းယာ့(ဒ)ဆိုတဲ့ ေရာဂါနဲ႔ဆိုတာကို အေၾကာင္းစံု ၾကားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ျငိမ္းေမာင္လည္း သူေနတဲ့ တုိက္ခန္းဆီ သြားၾကတယ္။ ဘရွင္ေအာင္တစ္ေယာက္ အေတာ္ကေလး က်သြားတယ္။ စိတ္ဓာတ္လည္း က်ေနပံုပဲ။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို မေျပာခ်င္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျငိမ္းေမာင္က မေနႏုိင္ေတာ့လို႔ ငါတို႔ ၾကားျပီးျပီ။ မင္းက ကာဆီးကာဆီ လုပ္ေနရေအာင္ ဟုိအေကာင္က မင့္အေဖမို႔လို႔လားလို႔ ေျပာင္ေျပာင္ခ်ဲထည့္လိုက္ေတာ့မွ သူကဝန္ခံတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ျပီးတာျပီးပါျပီကြာ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အမုန္းပြားေနလို႔လည္း ခုမွေတာ့ အပိုပါပဲလို႔ ေျပာေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာမွ်မေျပာေတာ့ဘူး။ ဘရွင္ေအာင္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို သိလာခဲ့ရတာ အႏွစ္ငါးဆယ္စာေလာက္ ရွိေနခဲ့လို႔ပဲ။ လူတုိင္းလူတုိင္းရဲ႕ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းဆိုတာက သမုိင္းလိုပဲ။ ရွိေနခဲ့တာေတြကို မသိက်ဳိးကၽြံသာ ျပဳလို႔ရမယ္၊ သိစရာမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရေတာ့တာေတြ။ ခုျဖစ္ရတာက သူတို႔ဆီ ဝန္မင္းအျဖစ္နဲ႔ ေျပာင္းလာတဲ့ ငတိက တစ္ေက်ာင္းတည္းသား။ သူက အကြက္ျမင္တယ္။ သူ႕အေဖလည္း အကြက္ျမင္ခဲ့တာပဲ။ ဘရွင္ေအာင္လို႔ ႐ိုး႐ိုးသားသား အစိုးရအမႈထမ္း ဘဝကို ကယ္ရီယာတစ္ခုေနနဲ႔ လုပ္ခ်င္တဲ့လူမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ ငတိအေဖတုန္းကလည္း ပညာရွင္ဘဝကေန အေမွ်ာ္အျမင္ၾကီးၾကီးနဲ႔ စစ္ဗိုလ္ေတြန႔ဲ လံုးရင္ ဝန္မင္းျဖစ္တာပဲ။ သူ႕သားၾကေတာ့ စစ္ေခတ္ အေရာင္ေတာက္ေနခ်ိန္မို႔ တပ္ထဲက ျမတ္ကိုကိုက ထပ္ျပီး ေကာင္းစားတဲ့ သေဘာမ်ဳိးပဲ။ အရပ္ဖက္ ေျပာင္းလာေတာ့ ဘရွင္ေအာင္ကို ေတြ႕တယ္။ တစ္ေက်ာင္းတည္းသား အျဖစ္နဲ႔ လံုးျပီး တပည့္ေမြးလိုက္တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သင္းစားသမွ် ဘရွင္ေအာင္က အ႐ိုးလုိက္သိမ္းေပးရင္း နိမ့္တဲ့အေကာင္ အရင္ျပဳတ္စတမ္းဆိုတဲ့ စစ္ေခတ္ရဲ႕ မူအရ ဘရွင္ေအာင္ ျပဳတ္ေတာ့တာပဲ။

ဘရွင္ေအာင္ အသုဘကုိ သြားၾကတယ္။ ဘရွင္ေအာင္ကို သူငယ္ခ်င္းရယ္လို႔ ေခၚရင္း အသံုးခ်သြားတဲ့ ဝန္မင္းျပဳတ္လည္း လာတယ္။ ခုထိ ဟိတ္နဲ႔ဟန္နဲ႔ပဲ။ စစ္တပ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာက သိပ္ကြာလွတာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကီး အတြင္းက ျပန္လည္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ခပ္ေသးေသးကေလးေတြပဲ။ သူ႕အံု သူ႕က်င္းနဲ႔။ ျပည္သူက ၾကိဳက္ၾကိဳက္ မၾကိဳက္ၾကိဳက္။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာကလည္း ႏုိင္တာဟာ တရားတာပဲ။ ဘရွင္ေအာင္ဟာ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ကေလးမွာ စိတ္ဓာတ္က်ျပီး ေသတာပဲ။ သူ႕တူနဲ႔ သူ႕တူမကေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔အထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္က စကားေျပာေပးဖို႔ ေျပာေပမယ့္ အားလံုးက ျငင္းတယ္။ ေသသြားကာမွ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေကာင္းေၾကာင္း ေတာ္ေၾကာင္းေတြ ေျပာေနလို႔ေတာ့ အလကားပဲ။ မသာေတြ အားလံုးဟာ အတူခ်ည္းပဲ။ အသက္ရွင္ေနသူေတြကို ဆက္ျပီး လက္မတြဲႏုိင္ေတာ့လို႔ အဆက္ျဖတ္ခဲ့ၾကတာ။ ဘရွင္ေအာင္ရဲ႕ အသုဘမွာေတာ့ ေျပာမယ္ဆို ေျပာသင့္ေပမယ့္ ဘရွင္ေအာင္ရဲ႕ ဝန္မင္းကလည္း ေျပာဦးမယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္သူကမွ် မေျပာခ်င္ၾကဘူး။ ေျပာေတာ့လည္း ဝန္မင္းက ဘရွင္ေအာင္ ေကာင္းေၾကာင္း ေတာ္ေၾကာင္းေတြေတာ့ ေျပာပါရဲ႕ ဘာျဖစ္လို႔ ျပဳတ္သြားတယ္ဆိုတာ ထည့္မေျပာဘူး။ ဘရွင္ေအာင္ကသာ ျပဳတ္သြားလို႔ အခန္းက်ဥ္းကေလး တစ္ခုတည္းမွာ သူ႕ဘာသာ တံခါးပိတ္ေနတဲ့ဘဝ ေရာက္သြားေပမယ့္ သင္းကေတာ့ ဟိုဌာန၊ ဒီဌာနေျပာင္း။ သက္ဆိုင္ရာက သက္ေစ့ပင္စင္ မေပးခင္ ပင္စင္လစာဆိုတာကို မမက္ေလာက္ေအာင္ အထုပ္နဲ႔ အထည္နဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပး ထားၾကတာ။ လုပ္ငန္းေတြ၊ ကန္ထ႐ိုက္ေတြ၊ ကုမၸဏီေတြ အပံုခ်ည္း။ တိုက္ပံုအကၤ်ီအနက္ ဝတ္ျပီး မသာမွာ ဝမ္းနည္းစကား ေျပာေနေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ကေတာ့ လြယ္လြယ္အနက္ေဖာ္လို႔ရတဲ့ တစ္ညခံ ျပက္လံုးပဲ။ တကယ္တမ္း စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေသကာမွ ဝမ္းနည္းျပရတာဟာ သိပ္လြယ္တဲ့ အျပဳအမူတစ္ခု။ ဘယ္သူကမွ် ထမကန္႔ကြက္ေတာ့ဘူး။ ၾကားရတဲ့လူကလည္း စုတ္တသပ္သပ္ ျဖစ္ေန႐ံုကလြဲလို႔ ဘာမွ် မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ျငိမ္းေမာင္ကေတာ့ အခန္းအျပင္ဘက္ထြက္ျပီး ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ သြားရပ္ေနမိၾကတယ္။ သခၤ်ဳိင္းကုန္းထဲမွာဆိုေတာ့ ေသသူနဲ႔ ရွင္သူ ႏွစ္မ်ဳိးပဲရွိတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာ ဆက္လက္ လက္ခံထားခံေနရတဲ့လူေတြနဲ႔၊ လူရဲ႕ ျဖစ္ေနျခင္း မရွိေတာ့လို႔ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အတြင္းမွာ ဆက္လက္ လက္ခံမထားေတာ့တဲ့ တစ္ခုတုန္းက လူျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ လူေတြ။ ေသသူေတြ အၾကားမွာ ဘရွင္ေအာင္လို ေသသြားတဲ့ လူတခ်ဳိ႕ ပါမွာပဲ။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ ဆက္လက္ လက္ခံထားလို႔ မျဖစ္ေတာ့တဲ့လူေတြ။ ေလထဲမွာ သူတို႔ရယ္သံေတြ ရွိေနမွာပဲ။ ကိုယ္က နားေထာင္ခ်င္ေပမယ့္ သူတို႔အသံေတြက ၾကားရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေသတဲ့အထိ သူ႕ကို အသံုးခ်ေနေသးတဲ့ ဝန္မင္းရဲ႕ အသံကိုေတာ့ ၾကားေနရေသးတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက လုိလားသည္ျဖစ္ေစ၊ မလိုလားသည္ျဖစ္ေစ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ သူ႕အသံက ေလထဲမွာ တည္ေနႏုိင္ေသးတယ္။

ဘရွင္ေအာင္ရဲ႕ အသုဘကအျပန္ ေထြးဝင္းတို႔ အိမ္မွာသြားျပီး ေလပစ္ၾကတယ္။ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းကို ဆန္႔ထုတ္ထားတဲ့ လမ္းတစ္ေနရာမွာ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ ႏုိင္ငံျခားအရက္ ေကာင္းေကာင္း ေရာင္းတဲ့ဆုိင္ရွိေတာ့ ဟန္က်သြားတယ္။ ဟိုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္း ေျပာရင္းက ဘရွင္ေအာင္အေၾကာင္းထဲ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဘရွင္ေအာင္တစ္ေယာက္ အလုပ္က ျပဳတ္ျပီးကတည္းက မွန္မွန္ေတြ႕တာေတာ့ ျငိမ္းေမာင္ပဲ။ ဒီေတာ့လည္း သူ႕စိတ္ထဲမွာ ပိုျပီး မခံခ်င္ ျဖစ္ေနတယ္။ သူ႕ကိုပဲ အေတာ့္ကို စိတ္ေျပေအာင္ ေျပာတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျငိမ္းေမာင္က ေမးတယ္။ ဘရွင္ေအာင္ ဘဝတစ္ခုလံုးမွာ ဘာမွားသြားတယ္ ထင္သလဲတဲ့။ အေျဖေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိး ထြက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ကေတာ့ ဘရွင္ေအာင္ဟာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအထဲက မေယာင္ရာဆီလူး အယူအဆေတြေၾကာင့္ နစ္မြန္းသြားတာပဲ။ ေစတနာေတြ၊ ေမတၱာေတြဆိုတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းက အေပါစား ယံုၾကည္မႈေတြကို နားေယာင္သြားတာပဲ။ တကယ္ေတာ့ ေမတၱာတို႔ က႐ုဏာတို႔ ဆိုတာေတြက ေန႔စဥ္ဘဝၾကီးကို မရင္ဆုိင္ရဲေတာ့တဲ့ လူေတြ၊ မိုးလင္းတုိင္း ရြတ္ေနဖို႔ေကာင္းတဲ့ စကားလံုးေတြ။ အျပိဳင္အဆိုင္ ႐ုန္းကန္ေနရတဲ့ ေန႔စဥ္ဘဝၾကီးထဲမွာ ေမတၱာတို႔ က႐ုဏာတို႔ဆိုတာ ႐ုန္းကန္စရာမလိုဘဲ ေခ်ာင္ေခ်ာင္စားေနရတဲ့ လူေတြ။ ထမင္းပြဲေရွ႕ေရာက္ စားေသာက္ေနရတဲ့ ငနဲေတြက လူ႐ိုေသ ရွင္႐ိုေသျဖစ္ေအာင္ သံုးေနတဲ့ စကားလံုးေတြပဲ။ အဲဒီစကားလံုးမ်ဳိး မ်ားမ်ားသံုးႏုိင္တဲ့ေကာင္က ဒီစကားလံုးေတြကို တကယ္ပဲလို႔ ထင္ေနတဲ့ေကာင္ေတြအေပၚမွာ အသံုးခ်သြားတာပဲ။ ဘရွင္ေအာင္ဟာ ငယ္ငယ္ကတည္းက ငရဲဆိုတာကို ယံုတဲ့အေကာင္။ ကၽြန္ေတာ္ စကားမဆံုးခင္ ရယ္ၾကတယ္။ အဲဒီတုန္း ေထြးဝင္းမိန္းမေရာက္လာျပီး ကၽြန္မေတာ့ အျပင္သြားလိုက္ဦးမယ္။ ေအးေအးေဆးေဆး ေနၾကဦးလို႔ ေျပာတယ္။ ျပီးေတာ့မွ တစ္ခုခုကို သတိရသြားပံုရတယ္။ သူေယာက္်ားကို လက္ညွိဳးထိုးျပီး ေျပာတယ္။ ဟိုတစ္ေယာက္ လမ္းထိပ္က ကိစၥ ေျပာဆိုျပီးျပီလားတဲ့။

သူ႕ေယာက္်ား ဘာမွ်ျပန္မေျပာရေသးခင္ မင္းေဆြက အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္သြားပံုရတယ္။ လမ္းထိပ္မွာ ဘာျဖစ္လို႔လဲလို႔ ျဖတ္ျပီး ေမးလုိက္တယ္။ ေထြးဝင္းမိန္းမက ဘာမွ်ျပန္မေျဖေတာ့ဘဲ သူ႕ေယာက္်ားကိုပဲ လက္ညွဳိးထိုးျပီး လွည့္ထြက္သြားတယ္။ အားလံုးက ေထြးဝင္းကို ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဒီလိုကြာလို႔ အစခ်ီျပီး ေထြးဝင္း ရွင္းျပတယ္။ ကုိယ္တို႔ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းရဲ႕ ဒီဖက္ျခမ္းက သြားလို႔လာလို႔ အဆင္မေျပဘူး။ ဟိုနားကပိတ္၊ ဒီနားကတားနဲ႔။ ဒီေတာ့ လွည့္ပတ္သြားေနၾကရတယ္။ ကုိယ္တို႔ ေနာက္ေၾကာနားမွာ ျဖတ္လမ္းကေလး တစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒီကေန ျဖတ္သြားေနၾကရတယ္။ ခုေတာ့ အဲဒီ လမ္းၾကားကေလးမွာပါ အေစာင့္အၾကပ္ ခ်ထားျပီး အတားအဆီ လုပ္လာျပန္တယ္။ ညဘက္ဆို ပိုဆိုးတယ္။ ဒီၾကားထဲ လက္ပတ္ပတ္ေပးထားတဲ့ အရပ္ထဲက အေကာင္ေတြကလည္း ကားတားရင္း ပညာျပၾကေသးတယ္။ အဲဒါကို မိန္းမက သိပ္ဘဝင္မက်ဘူး။ ကို႔ကို တစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႕ျပီး ေျပာခုိင္းတာလို႔ ရွင္းျပတယ္။ မင္းေဆြက ခ်က္ခ်င္းေထာက္ခံတယ္။ လူတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ လူေတြ အမ်ားၾကီး ဒုကၡေရာက္ရတာပဲလို႔ ဝင္ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဝင္မေျပာဘူး။ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္သား ဝီစကီဟာ စေကာ့တလန္မွာ ေသာက္ေသာက္၊ ဝါးဗေလာက္ေသာက္မွာ ေသာက္ေသာက္။ တူတူပဲ။ ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္ဆုိတာ ေတြးၾကည့္ေနမိတယ္။ ဒီေတာ့ ျငိမ္းေမာင္က ဘရွင္ေအာင္ကိစၥလည္း ဒီလိုပဲလို႔ ေျပာတယ္။ ဘယ္လိုက ဘယ္လို ဘရွင္ေအာင္နဲ႔ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းမွာ သြားရလာရ ခက္ခဲတာကို ဆက္လုိက္မွန္းေတာ့ မသိဘူး။ တျခားလူေတြက ဘယ္လိုေတြးၾကည့္မယ္ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ အေတြးထဲမွာ စူးစမ္းလက္စျဖစ္တဲ့ ဝီစကီအေၾကာင္းကို ဆက္ေတြးၾကည့္မယ္လုပ္တုန္း ျငိမ္းေမာင္အသံ ထပ္ၾကားရျပန္တယ္။ ေနရာတကာမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ တစ္ခုခုေျပာဖို႔လိုတယ္ကြတဲ့။

ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္း တစ္ခုခုၾကားလိုက္ရသလိုပဲ။ ျငိမ္းေမာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္လိုက္မိတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြကလည္း သူ႕မ်က္ႏွာကို စိုက္ၾကည့္ေနၾကတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ျငိမ္းေမာင္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြကို တစ္လွည့္ခ်င္း ၾကည့္ေနၾကတယ္။ သူၾကည့္ေနပံုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို သူ႕ဘဝတစ္ေယာက္မွာ တစ္ခါကမွ မျမင္ဖူးတဲ့လူတစ္ေယာက္လိုပဲ။    ။

ျမင့္သန္း

No comments: