ဖ်ားေနတယ္။ အခုလိုဖ်ားနာေနေတာ့လည္း ကိုယ့္မွာ ခႏၶာၾကီးကို လြယ္ထားရလို႔ ဒုကၡဆိုတာ လိုက္လာတာပါလားဆိုျပီး သဘာဝတရားၾကီးကိုေတာင္ အျပစ္ဖို႔ခ်င္ေသးရဲ႕။ အမွန္ကေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ မဆင္မျခင္ ေသာင္းက်န္းျပီး ျဖစ္တာပါ။ ေသာက္စားမူးယစ္တာေတြ မ်ားေတာ့လည္း ဘယ္ခံႏုိင္ေတာ့မလည္း။ အခုလို ဖ်ားတုိင္း ေနာက္ဆို က်န္းမာေအာင္ ေနေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးဝင္မိတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေသရမွာလည္း ေၾကာက္ေသးတာကိုး။ အို၊ နာ၊ ေသ ေဘး ေျပးမလြတ္ဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ေသျပီး ျပီးတာပဲကြာလို႔ ကိုယ္ေတြ ေတြးၾကည့္ထားသလုိ မွန္ေနရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္၊ (ေသတယ္ဆိုတာကလည္း ေတြးၾကည့္လို႔ပဲရတာမ်ဳိး) အဘိဓမၼာဆရာမ်ား ေျပာသလို ေနာက္ဘဝဆိုတာေတြ ရွိေနမွ အခက္။ မသကာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္အိမ္သာမွာ ပက္က်ိသြားျဖစ္ေန ဘယ့္ႏွယ့္ လုပ္မတုန္း။ ဖ်ားတ့ဲ နာတ့ဲအခ်ိန္ အဲဒါေတြ ေတြးၾကည့္ျပီးေတာ့လည္း ပူမိတတ္ေသးတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ငါ ေနာက္ဆို ဆင္ျခင္မွဆိုတဲ့ အေတြးမ်ဳိးက ဝင္လာျပန္ေရာ။
ဆင္ျခင္တယ္ဆုိလို႔ ေနာက္ဘဝ ပက္က်ိျဖစ္မယ့္အေရး ေတြးပူျပီး ဝိပႆနာဥာဏ္စဥ္ေတြ ဆင္ျခင္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္လိုက္နဲ႔ဦး။ ဒါမ်ဳိးက ပါရမီထက္သန္ျပီး ပညာဥာဏ္သမာၻ အင္မတန္ရင့္က်က္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမွ နားလည္ႏိုင္တာမ်ဳိး။ ကိုယ္ေတြ တတ္ထားတဲ့ ဆိုကေရးတီးသည္ ေသမ်ဳိးျဖစ္သည္ ဆိုတဲ့ ေလာ့ဂ်စ္ေလာက္နဲ႔ ဘယ္ရမွာတုန္း။ ဒီေတာ့ကာ ကိုယ္ဆိုလိုတဲ့ ဆင္ျခင္ျခင္းဆိုတာ ဘာလဲ၊ ထပ္ရွင္းရျပန္ေတာ့တယ္။
ကိုယ္က ဘာသာေဗဒဆိုင္ရာ နားလည္တတ္ကၽြမ္းသူ မဟုတ္ေလေတာ့ နားလည္သလိုပဲ ရွင္းပါရေစ။ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ဆင္ျခင္တံုတရား၊ လြယ္လြယ္အားျဖင့္ေတာ့ ဆင္ေျခေပးတယ္လို႔ပဲ နားလည္ထားတယ္။ အရပ္ထဲမွာေတာ့ ဒီေကာင္ ဆင္ေျခဆင္လက္မ်ားပါ့ကြာဆိုျပီး မေကာင္းတဲ့ အဓိပၸါယ္ထြက္မွာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဆင္ေျခေပးတယ္ဆိုတာ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ဳိး ဆက္စပ္ေပးျခင္းပဲ။ ဆင္ျခင္တံုတရားမရွိတဲ့လူဟာ ႏြားပဲရယ္လို႔ေတာင္ ေျပာၾကတယ္မဟုတ္လား။ (အဘိဓမၼာဆရာမ်ားကေတာ့ အဲဒါ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဟဲ့လို႔ေတာင္ ဝင္ေထာက္ၾကဦးမယ္။) ဒီေတာ့ကာ ကိုယ္ေနမေကာင္းျဖစ္လို႔ ေနာက္ဆို ဆင္ျခင္ေတာ့မယ္လုိ႔ ေျပာတာက ေနာက္ဆို အေၾကာင္းသင့္ ေနထုိင္စားေသာက္ေတာ့မယ္လို႔ စဥ္းစားမိျခင္းရယ္ပါ။
ခက္ေနတာက အဲဒီ အေၾကာင္းသင့္ အက်ဳိးသင့္ဆိုတဲ့ စကားမွာပဲ။ လူဆိုတာ အေၾကာင္းသင့္အက်ဳိးသင့္၊ ဥတုသပၸ မွ်တေအာင္ေနရမယ္ဆုိတာ အစိုးရေၾကာင္းမွာ အလြတ္က်က္ေနတဲ့ ကေလးေတာင္သိတယ္၊ ဘာမ်ားခက္ေနလို႔တုန္းလို႔ ေျပာၾကမွာ။ ခက္ေနတာက ကိုယ္ေတြလို ဟိုနည္းနည္းဒီနည္းနည္း ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စသိတဲ့ ေမာင္ဗလေတြ အတြက္သာ ခက္ေနတာပဲ။ ေျပာရရင္ အေရွ႕တုိင္း တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္ျပည္က ဆရာမ်ားက လူဆိုတာ စည္းကမ္းနဲ႔ ေနရမယ္တဲ့။ သူတို႔မွာေတာ့ ဆာမူ႐ုိင္းတို႔၏ က်င့္ဝတ္၊ ကုန္သည္ က်င့္ဝတ္၊ မယားက်င့္ဝတ္ စသျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေရးၾကတယ္။ တို႔ဆီမွာလည္း ေလာကနီတိေတြ ဘာေတြ ရွိသားပဲ ဘာစဥ္းစားစရာ လိုလို႔လည္း။ ခက္ေနတာက အေနာက္က ဒႆနဆရာမ်ား (ဆရာမဆိုတာ မရွိသေလာက္ရွားတယ္) ကလည္း တစ္မ်ဳိးေျပာျပန္တယ္။ လူဆိုတာ လြတ္လပ္ရမယ္တဲ့၊ ဂၽြန္ေလာ့ခ္တို႔ ငနဲေတြ ေျပာခဲ့တာပါ။ ကန္႔ကေတာ့ မိမိကုိယ္တိုင္ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းအတိုင္း ေနထိုင္ရမယ္ဆိုပဲ။ ေနာက္ပိုင္း ဆာ့ထ္တို႔ေခတ္ေရာက္ေတာ့ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးရမယ္ေတြ ျဖစ္လာေရာ။ အဲေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုယံုလို႔ ပံုအပ္ရမတုန္း။
အဲဒါေတြ ေလွ်ာက္စဥ္းစားေနမိေတာ့ ေခါင္းကပိုျပီး မူးခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာတယ္။ ဆရာဝန္ေျပာတဲ့အတုိင္း မနက္ျဖန္တစ္ရက္ ေပါင္မုန္႔ပဲစားရမလား ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးျပီး ထမင္းစားရင္ ေကာင္းမလား မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ေနာက္ေတာ့မွ အိပ္ေရးပ်က္ရင္ အဖ်ားၾကာျပီး ပိုက္ဆံပိုကုန္မယ္၊ ပိုက္ဆံကုန္တာဟာ မေကာင္းဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အခုအိပ္ေတာ့မယ္လို႔ ဆင္ျခင္တံုတရားကို အသံုးျပဳျပီး ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္။ အိပ္ယာဝင္ဖို႔ မီးေတြပိတ္ေနတုန္း ဝဋ္နာကံနာမဟုတ္ရင္ေတာ့ ေပ်ာက္မွာပါပဲေလလို႔ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္။
No comments:
Post a Comment