Monday, February 13, 2012

မင္းကိစၥ၊ ငါ့ကိစၥ၊ ခင္ေမာင္ေက်ာ့္ကိစၥ၊ ျမျမဆင့္ကိစၥ (ျမင့္သန္း)

ေက်ာ္ျမင့္ၾကီးက သူ႕တုတ္အသစ္ ျပခ်င္လို႔ဆိုျပီး အတင္းေခၚတာနဲ႔ မ႐ိုက္စဖူး စေနေန႔မွာ သြား႐ိုက္ျဖစ္တာပဲ။ တနလၤာေန႔ကတည္းက ေက်ာ္ျမင့္ ဖုန္းဆက္တယ္။ စေနေန႔က်ရင္ ႐ိုက္ၾကရေအာင္တဲ့။

"စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ငါမ႐ိုက္ဘူး" လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလုိက္တယ္။

ဘာလို႔တုန္းလို႔ သူက ျပန္ေမးေတာ့ "မင္းလည္း သိသားပဲ စေန၊ တနဂၤေႏြေတြမွာ မ႐ိုက္ဘူးဆိုတာ" လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ထပ္ေျပာလိုက္တယ္။ "စေန၊ တနဂၤေႏြဆိုရင္ လူမ်ားတယ္။ ျပီးေတာ့ ေဂါက္သီးဆိုတာက သူ႕အက္တိကက္၊ သူ႕ပ႐ိုတိုေကာ္(လ) နဲ႔သူရွိတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ပဲ။ ခုေတာ့ စေန၊ တနဂၤေႏြဆိုရင္ ကြင္းမွာ ပိုက္ဆံရွိလုိ႔ ေဂါက္သီး႐ိုက္တယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ၊ ကေလကဝေတြ မ်ားလာေတာ့ ႐ိုက္ခ်င္စိတ္ရွိရင္ လူပါးတဲ့ရက္ ေ႐ြး႐ိုက္တယ္လို႔" ေက်ာ္ျမင့္ကို ရွင္းျပလိုက္ရတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေဂါက္သီးကိုၾကိဳက္လို႔ ႐ိုက္ေပတဲ့ အရသာကို နားမလည္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဂါက္သီး႐ိုက္တဲ့အရသာ လမ္းဖြင့္ေပးသြားတဲ့ လူၾကီးက သံအမတ္ေဟာင္းၾကီး။ ဒီအရင္ကေတာ့ အက္ဂ်ဴဒင့္ ဂ်င္နရယ္လား၊ ကြာတာ မာစတာ ဂ်င္နရယ္လား မသိဘူး လုပ္ခဲ့တာ ထင္တယ္။ ေဂါက္ကြင္းပိတ္တဲ့တစ္ေန႔ ေဂါက္ကြင္းသြားျပီး ကယ္ဒီေတြနဲ႔ ထုိင္စကားေျပာေနရင္း ကြင္းထဲမွာ ကယ္ဒီတစ္ေယာက္နဲ႔ ေဂါက္႐ိုက္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ေတြ႕ရလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဘယ္သူဘယ္ဝါလို႔ သိရတယ္။ ဒီေတာ့မွ အျပင္ဘက္က သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္မွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားနက္ၾကီးကို သတိထားလိုက္မိတယ္။ "ဆရာၾကီးက ေရႊဘဲသံုးလိပ္နဲ႔ လာ႐ိုက္တာလို႔" ကယ္ဒီတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။ ဟုတ္ပံုရတယ္။


ကၽြန္ေတာ္တို႔ သံုးေလးေယာက္က ဆယ့္ရွစ္က်င္းအဆံုးနားက သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္မွာ ထုိင္ေနၾကတယ္။ အဲဒီအန္ကယ္ၾကီးက ႐ိုက္လို႔ျပီးသြားေတာ့ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္မွာ ခဏလာနားတုန္း ဟိုဟိုဒီဒီေျပာျဖစ္သြားတယ္။ သူေျပာတာေတြအထဲက ခုထိ ကၽြန္ေတာ္ သတိရေန သေလာက္ကေတာ့ "ေဂါက္သီးဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္ဟင္ဒီကက္နဲ႔ ကိုယ္႐ိုက္တာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပိဳင္တာ။ လူေတြနဲ႔႐ိုက္႐ိုက္၊ တစ္ေယာက္တည္း႐ုိက္႐ိုက္ အရည္အေသြးမွန္သမွ်ဟာ ကိုယ့္အေပၚမွာပဲတည္တယ္။ ခ်ီးက်ဴးစရာရွိလည္း ငါပဲ၊ ပ်က္ရင္ ျပင္ရမွာလည္း ငါပဲ၊ ေက်နပ္စရာရွိရင္ ဝမ္းေျမာက္ရမွာလည္း ငါပဲ။ ခုလို ေအးေအးလူလူ လာ႐ိုက္ရေတာ့ ျပင္စရာ႐ွိရင္ အခ်ိန္ယူ ျပင္ႏုိင္တယ္။ ကိုယ့္ဘာသာအခ်ိန္ယူျပီး သတိထားၾကည့္မွ ကိုယ္ဘယ္မွာ မွားတယ္ဆိုတာ ကိုယ္သိမယ္" တဲ့။ အန္ကယ္ၾကီးက ေနာက္ဆံုး ေရႊဘဲတစ္လိပ္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ထုတ္ျပီး မီးညွိေသာက္လုိက္တယ္။ ပုခံုးေပၚ တင္ထားတဲ့ မ်က္ႏွာသုတ္ပုဝါ အေသးကေလးနဲ႔ ေခၽြးသုတ္ေနပံုကို ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ေနရင္း သူရဲ႕ေအးခ်မ္းေနမႈအတြက္ ေဘးနားကထုိင္ျပီး သာယာတဲ့စိတ္ ေပၚလာတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဒီကြင္းကို သူ႕လိုကားနက္ၾကီး စီးတဲ့လူေတြ သိပ္ျပီးမလာတတ္ၾကဘူး။ လာလည္း ေန႔ခင္းပိုင္းတို႔ စေန၊ တနဂၤေႏြတို႔ေလာက္ပဲ။ သူတို႔႐ိုက္ျပီး တက္လာျပန္ရင္လည္း ဘီယာေတြ၊ ဝီစကီေတြ အလွ်ံပယ္ပဲ။ ေတာ႐ိုက္ ေတာင္႐ိုက္ဆုိေပတဲ့ ေဂါက္သီး႐ိုက္အိတ္အသစ္၊ ေဂါက္႐ုိက္တံအသစ္၊ ဖိနပ္ဆို ဖြတ္ဂၽြိဳင္းက အညံ့ဆုံးေလာက္ သေဘာထားၾကတာ။ ဒါေပတဲ့ အန္ကယ္ၾကီးေျပာတဲ့ တကယ္က ငါပဲဆိုတာကို ေမ့ေနတဲ့သူေတြ။ ေနာက္တစ္ပတ္က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း လူ႐ွင္းတဲ့ေန႔ တစ္ေယာက္တည္းသြားျပီး ႐ိုက္ၾကည့္မိတယ္။

အဲဒီ အန္ကယ္ၾကီးေျပာတဲ့ ေဂါက္သီး႐ိုက္ျခင္းရဲ႕ အမွန္တရားေတြအတြင္းမွာ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႐ွာေတြ႕လာတယ္။ က်င္းနံပါတ္ တစ္ဆယ့္ခုနစ္ကက်င္းကို ႐ိုက္တဲ့ေနရာမွာ က်င္းရဲ႕အၾကားက လွ်ဳိလိုျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာေလးမွာ ေရကန္႐ွိတယ္။ ေရကန္ထဲကို ေဘာလံုးသံုးလံုး လိမ့္က်သြားျပီးတဲ့ေနာက္ ေနာက္ထပ္ ေဘာလံုးဆယ္လံုးကို အခ်ိန္ယူ ႐ုိက္ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ေနာက္ဆံုးသံုးလံုးဟာ က်င္းနဲ႔ ေျခာက္လက္မ တစ္ေပမွာက်တယ္။ အဲဒီေန႔ကစလို႔ ေနာက္ဆို ဘယ္သူန႔ဲ ကစားကစား ဆယ့္ခုနစ္က်င္းေရာက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ႏုိင္ဖို႔ မ်ားလာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီအန္ကယ္ၾကီး ေျပာခဲ့တဲ့ ေဂါက္သီး႐ိုက္ျခင္းရဲ႕ အရသာကို ပိုခံစားတတ္လာတယ္။ ခုထိ ေရႊဘဲသံုးလိပ္နဲ႔ ေက်နပ္သာယာစြာ ေဂါက္သီး႐ိုက္ေလ့ရွိတဲ့ အဲဒီအန္ကယ္ၾကီးကို သတိရရေနတတ္ေသးတယ္။ အရင္တုန္းက ဘဝဟာ ခ်ဳိခ်ဥ္လိုပဲလို႔ ထင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ငယ္ေသးတာကိုး။ ခုေတာ့ ဘဝဟာ ေဂါက္သီး႐ိုက္သလိုပဲ။ ႏိုင္တာ ႐ႈံးတာေတြထက္ ေက်နပ္သာယာစြာ ပါဝင္ပတ္သက္ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ လိုတာ။ ေက်နပ္သာယာဖို႔ဆိုတာကလည္း လူမ်ားမ်ားမွ မလိုဘဲ။ လူမ်ားမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ေနစရာမွ မလိုပဲ။

* * *

ခ်ာလီလာေခၚတယ္။ ေက်ာ္ျမင့္ၾကီးနဲ႔ စကားေျပာတုန္းက မင္း ကားစီစဥ္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ သူေနတာက ေဂါက္ကြင္းဘက္ဆီမွာ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ တကူးတကန္႔ လာမေနေစခ်င္ဘူး။ "ခ်ာလီ လာေခၚလိမ့္မယ္" လုိ႔ သူကေျပာတယ္။ ခ်ာလီက ေရႊေတာင္ၾကားထဲမွာ။ ကၽြန္ေတာ္က ကမာၻေအးဘုရားလမ္းေပၚက ဟိုတယ္မွာ။ လမ္းသင့္တယ္။ ခ်ာလီကေတာ့ ေဂါက္႐ိုက္ဖို႔ေခၚရင္ မျငင္းတ့ဲလူမ်ဳိး။ ခုေတာ့ ပိုဟန္က်ေနတယ္။ သူ႕လုပ္ငန္းေတြကို သားသမီးေတြနဲ႔ လႊဲထားလိုက္လို႔။

"တယ္ဟုတ္ပါလား၊ ပင္း နဲ႔ပါလား" လို႔ ခ်ာလီက ကၽြန္ေတာ့္ေဂါက္အိတ္ကိုၾကည့္ျပီး ေျပာတယ္။ သူ႕ကားေမာင္းသမားက ေဂါက္အိတ္ကို ကားေနာက္ထဲ ထည့္ေနတုန္း ခ်ာလီက ေဂါက္အိတ္ကို လက္နဲ႔လွမ္းပြတ္ရင္း ေျပာတာ။ "ဟေကာင္ ျဖည္းျဖည္းလုပ္ ပြန္းသြားရင္ မင္းနဲ႔ငါ ဒီတစ္သက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးလို႔ ဆံုးမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး" လို႔ေျပာရင္း၊ သူ႕ကားေမာင္းသမားကို ေနာက္တယ္။ သူ႕ကားေမာင္းသမားကေတာ့ ျပံဳးတယ္။ ေဂါက္႐ိုက္သြားမယ့္လူေတြမွာ ရိတာ ေထ့တာ မ်ားပါ့လို႔ သူ႕စိတ္ထဲမွာ ေတြးခ်င္ေတြးေနမွာ။ ငါ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။ ေဂါက္ေလးဘာေလး ႐ိုက္ရရင္ ေကာင္းမယ္လုိ႔ ေျပာလိုက္မိလို႔ ညီအစ္ကိုေတာ္တစ္ေယာက္က လာေပးထားတာ။ သူ႕မွာပိုေနလို႔တဲ့ ကၽြန္ေတာ္က ႐ွင္းျပလိုက္ရတယ္။ ငါလည္း တစ္ခါႏွစ္ခါပဲ ႐ိုက္ၾကည့္ရေသးတယ္။ ေကာင္းသားကြလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဆက္ျပီး မွတ္ခ်က္ေပးလိုက္တယ္။

ပင္း ေဂါ့(ဖ)ဆက္ ပိုေနလို႔ အလကားေပးထားမယ္ဆိုတဲ့ လူ႐ွိရင္ ငါနဲ႔မိတ္ဆက္ေပးစမ္းပါကြာ။ ငါ့မွာ အ႐ြယ္ေရာက္ေနတဲ့ သမီးႏွစ္ေယာက္ က်န္ေနေသးတယ္။ မင္းရဲ႕ ေဆြထဲမ်ဳိးထဲကဆို ပိုလို႔ဟန္က်တာေပါ့။ မင္းနဲ႔ငါ အမ်ဳိးေတာ္ရတာေပါ့လို႔ ခ်ာလီက ေျပာျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အသံထြက္ေအာင္ ရယ္လိုက္ရင္း ကားရဲ႕ ေ႐ွ႕ခန္းမွာ ဝင္ထုိင္လုိက္ေတာ့ သူ႕ကားေမာင္းသမားက အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားပံုရတယ္။ "ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့မသိဘူး။ ကားေရွ႕ခန္းက စီးရတာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ပိုလံုျခံဳသလိုပဲ။ မတတ္သာမွ ေနာက္ခန္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ထုိင္တယ္" လို႔ သူကို ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက ဘာမွမေျပာေတာ့ဘဲ ျပံဳးေနတယ္။ မတတ္သာဘူးလို႔ သေဘာထား၊ ေနာက္ခန္းမွာ လာထုိင္လို႔ ခ်ာလီကေျပာရင္း ကားေနာက္ခန္းကေန ကၽြန္ေတာ့္အကၤ်ီကုပ္ကို လွမ္းကိုင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ေနတဲ့ သူ႕ကားေမာင္းသမားကို အသာျပံဳးရင္း ပခံုးတြန္႔ျပလိုက္ျပီး ကားေနာက္ခန္းကို ေျပာင္းထိုင္လိုက္ရေတာ့တယ္။

အေတာ္ကေလးၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်င္း ဘာမွမေျပာျဖစ္ၾကဘူး။ ခ်ာလီကေတာ့ တစ္ခုခုေျပာမယ္ရယ္လို႔ စိတ္ကူးေနပံုပဲ။ ဟုတ္တယ္ ေကာက္ကာငင္ကာ သူက ေျပာတယ္။

"သလ္မာက မင္းနဲ႔ေတြ႕ခ်င္လို႔"။

"သူက ငါ့ကိုေတြ႕ခ်င္တာ မင္းနဲ႔ဘယ္လိုပတ္သက္ေနသလဲ။ ငါ့ဆီတန္းျပီး ဖုန္းဆက္လည္း ရတာပဲ။"

"မင္းကို ေၾကာက္လို႔တဲ့။ ဟိုတစ္ခါကလို ဆဲဆိုသြားမွာ စိုးလို႔တဲ့။"

"ဆဲဆိုတာရယ္လို႔လည္း မဟုတ္ဘူးကြာ။ အဲဒီလို ေျပာလို႔ရမယ့္လူကို အဲဒီလိုပဲ ေျပာရမွာပဲ။ သူ အသံုးမက်လို႔ သူ႕ေယာက္်ား အိမ္ေပၚက ဆင္းသြားတာ ငါက ဘာလုပ္ေပးႏုိင္မွာလဲ။ လင္မယားအၾကားမွာ မာနထားတယ္ဆိုတာကိုက မဟုတ္ေသးဘူး။ ေကာင္မေလးေတြ ေပါလာတဲ့ ကိစၥအတြက္ ေခတ္ေတြ စနစ္ေတြကို အျပစ္တင္လုိ႔ မရဘူး။ အျပစ္တင္ခ်င္ရင္ လိုအပ္တာထက္ပိုျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္အထင္ၾကီးေနတဲ့ လူေတြကို အျပစ္တင္။ ျပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မမွားႏုိင္ဘူးလို႔ ထင္ထားတဲ့ လူေတြကို ငါ မၾကိဳက္ဘူး။ အဲဒီလို လူမ်ဳိးေတြထဲမွာ ဒီေကာင္မ ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မင္းတို႔ ငါတို႔ဟာ ခုအရြယ္မွာ တည့္တည့္မေျပာရင္ ေျပာဖို႔အခ်ိန္ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ မေတာ္ ႏွလံုးရပ္သြားလို႔ ဖ်တ္ခနဲေသသြားရင္ ေျပာလိုက္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ မင္းကိုယ္မင္းပဲၾကည့္။ အခ်ိန္မေရြး ေသႏုိင္တဲ့ အရြယ္ေရာက္ျပီ" လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

"မဟုတ္က ဟုတ္ကေတြကြာ" လို႔ ခ်ာလီပါးစပ္က ထြက္လာတယ္။

"ဘယ္အပိုင္းက မဟုတ္တာလဲ။ မင္း အခ်ိန္မေရြး ေသႏုိင္တယ္ဆုိတာလား။ သလ္မာက ငါဆဲတယ္ ဆုိတယ္ ဆိုတာလား။ ငါ့ကိုေၾကာက္တယ္ဆိုတာလား။"

"ေစာေစာစီးစီးကြာ" လို႔ ခ်ာလီက ျပန္ေျပာျပီး စကားရပ္လိုက္တယ္။ သူ႕ကားေမာင္းသမားက ေနာက္ၾကည့္မွန္ထဲက လွမ္းၾကည့္တာ ေတြ႕လိုက္ရလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္ႏွယ့္ရွိစဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ မ်က္ခံုးကို ျမွင့္ျပလုိက္ေတာ့ ကားေမာင္းသမားက သေဘာက်တဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ ျပန္ျပီးျပံဳးျပတယ္။ ခ်ာလီကလည္း သူ႕ကားေမာင္းသမားကို လွမ္းၾကည့္ျပီး "ဒီေကာင္ေတြ၊ ေျပာလုိက္ရင္ ဒီလိုခ်ည္းပဲ" လို႔ ေျပာတယ္။

ဘယ္ေကာင္ေတြဟာ ဘယ္လိုခ်ည္းပဲရယ္လုိ႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။

* * *

ေက်ာ္ျမင့္ၾကီး ျပခ်င္လွခ်ည္ရဲ႕ဆိုတဲ့တုတ္က ေကာလေဝးက ထုတ္တာ။ အရင္ကထုတ္တဲ့ ဘစ္ဘာသာလုိမ်ဳိးပဲ။ ဒါေပတဲ့ သူ႕ဟာက ေနာက္ဆံုးေပၚ။ လိပ္တက္(စ)။ ေဂါက္တံရဲ႕ ရွ(ဖ)ကိုက ေဒၚလာ ငါးရာေလာက္ တန္ဆိုပဲ။ ေရွ႕ကဘုၾကီး ဘယ္ေလာက္တန္တယ္ဆုိတာကိုေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး။ ထိခ်က္မ်ား ေကာင္းလိုက္ရင္ အသံကို 'တင္' လို႔ ျမည္သတဲ့။ ျမည္ေနက် 'တိန္' လို႔ေတာင္ မျမည္ဘူးတဲ့။ သူေျပာေနတုန္း အနားမွာ ရပ္နားေထာင္ေနတဲ့ စိန္ဝင္းက ဝင္ေျပာတယ္။ "ခင္ဗ်ား အဲဒါကေလး အသံသြင္းထားျပီး ႐ိုက္တဲ့အခါ အသံဖြင့္နားေထာင္ပါလား။ ေကာင္းေကာင္းမထိလည္း 'တင္' လို႔ေတာ့ ၾကားရမွာေပါ့" တဲ့။ သေဘာက်ၾကလို႔ ရယ္ၾကေတာ့ "ေသခ်င္းဆိုး" ဆိုျပီး ေက်ာ္ျမင့္က စိန္ဝင္းကို လွမ္းဆဲတယ္။ စိန္ဝင္းက စပ္ျဖဲျဖဲလုပ္ျပီး ထြက္သြားေရာ။

ေက်ာ္ျမင့္က ဖုန္းဆက္ျပီး ေဂါက္သီး႐ိုက္ၾကရေအာင္ကြာလို႔ ေျပာကတည္းက ငါ ဇံ႐ႊီေအာင္ကို ေခၚလိုက္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာတယ္။ ေခၚေလလို႔ပဲ သူကေျပာတယ္။ စိတ္ပါလက္ပါေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လူခ်င္းေတာ့ ခင္ၾကေပတဲ့ ေဂါက္႐ိုက္ရာမွာ ဇံ႐ႊီေအာင္က ေက်ာ္ျမင့္တို႔လို မဟုတ္ဘူး။ တုတ္အသစ္တို႔၊ ဒီဇိုင္နာအကၤ်ီတို႔ကို သာယာတဲ့လူမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ စိတ္မထင္ရင္ ေက်ာ္ျမင့္တို႔ကို "ဒီေသာက္႐ူးေတြ" လို႔ ညႊန္းေသးတာ။ "မင္းပါ ႐ိုက္မွာဆိုရင္ေတာ့ ငါလာမယ္။ မဟုတ္ရင္ ဒီေသာက္႐ူးေတြနဲ႔ ငါမ႐ိုက္ဘူး" လို႔ ေျပာလို႔ "လာပါကြာ မင္းနဲ႔စကားမေျပာရတာလည္း ၾကာျပီ။ ျပီးေတာ့ တစ္ေနရာသြား ေလပစ္ၾကရေအာင္" လို႔ စကားအခံနဲ႔ ေခၚထားလိုက္ရတာ။ သူက ေဂါ့(ဖ)ဆက္တစ္စံုဆို ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုနဲ႔ခ်င့္ျပီး ကိုင္တဲ့လူမ်ဳိး။ ေဂါက္မ႐ိုက္ခင္ ေက်ာ္ျမင့္ၾကီးက သူ႕တုတ္အသစ္ကိုျပေတာ့ ဇံရႊီေအာင္က သူ႕ရဲ႕ ညာဘက္နားထဲကို လက္ညွိဳးတစ္ေခ်ာင္းထိုးျပီး ပိတ္ထားတယ္။ ျပီးေတာ့ ေျပာတယ္။ "မင္းေျပာတာေတြကို ငါ ဘယ္ဘက္နားနဲ႔ ေထာင္ထားတယ္။ ျပီးရင္ ညာဘက္နားကို ဖြင့္ေပးလိုက္မယ္။ ဘယ္ဘက္နားထဲ ဝင္လာတာေတြ ညာဘက္နားထဲက ထြက္သြားလိမ့္မယ္" တဲ့။ ဒီေတာ့လည္း ေက်ာ္ျမင့္ၾကီးက ဇံရႊီေအာင္ကို ေဂါက္႐ိုက္ရာမွာ သိပ္မညႊတ္တာ သူ႕ဟာနဲ႔သူေတာ့ အဟုတ္သားလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပဲ။

ဇံရႊီေအာင္ကို ငယ္ေပါင္းေတြက အာရကန္လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ သူ႕နာမည္ေခၚရတာ ပါးစပ္ထဲမွာ လွ်ာလိပ္သြားၾကလို႔တဲ့။ သူနဲ႔ ခ်ာလီက ေဂါက္႐ိုက္ရင္ေတာ့ အေတာ္တြဲၾကတယ္။ ေဂါက္႐ိုက္တယ္ဆိုတာ ေျပာခ်င္ရာေျပာ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ဖုိ႔ လာတယ္လို႔ သေဘာထားၾကပံု ရတယ္။ တစ္ခုပဲ ခ်ာလီက အာရကန္ရဲ႕ ဒ႐ုိက္ဗာတို႔ ပတ္တာတို႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးမူကို သေဘာမတူဘူး။ အာရကန္ရဲ႕မူက "ဒ႐ုိက္ဗာတို႔ ပတ္တာတို႔ဆုိတာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပြန္းပဲ့ေနေန အသံုးတည့္ေနေသးတယ္ဆိုရင္ အိမ္က မိန္းမလိုပဲ သည္းခံေပါင္းေနဖို႔လိုတယ္" တဲ့။ ခ်ာလီက ဒ႐ုိက္ဗာအပိုင္း ပတ္တာအပိုင္းမွာ သိပ္ကန္႔ကြက္လွတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူကိုယ္တုိင္ကလည္း ခုနစ္အုိ ရွစ္အို ေဂါ့(ဖ)ဆက္နဲ႔ ကစားေနတာ။ သူ သေဘာမတူတဲ့အပိုင္းက အိမ္ကမိန္းမကို နမူနာေပးတဲ့အပိုင္း။ မတူဆို ခ်ာလီ့အျမင္က ေလာကၾကီးမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို အေဟာသိကံ အျဖစ္မခံသင့္ဘူးဆိုတဲ့ အျမင္ပဲ။ ျမစ္ထဲမွာ ငါးျမင္းေတြ ငါးၾကင္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနရက္ကနဲ႔ အ႐ိုးမ်ားတဲ့ ငါးစင္႐ုိင္းတစ္ေကာင္တည္းကို မက္ေနလို႔ မျဖစ္ဘူးတဲ့။ ဒီေတာ့လည္း ခ်ာလီက ငယ္ေပါင္း ေက်ာင္းအစ္မကိုျဖင့္ ေစာေစာပဲ ေဆးခြင့္နဲ႔ နားခုိင္းျပီး စပြန္ဆာရွစ္ေတြ ေပးေနပံုရတယ္။ သူ႕ကို အာရကန္က ေျပာေလ့ရွိတယ္ "သတိေတာ့ထား မဲင္းေန႔(ဂ်)မင့္ လြဲတဲ့ေန႔ မင္း ကြဲမွာပဲတဲ့။ ေဒဝါလီခံရမယ္" တဲ့။ ခုထိေတာ့ ခ်ာလီတစ္ေယာက္ ကၽြမ္းမပစ္ေသးဘူး။ ခ်ာလီ့အေျခအေနက ဘယ္လုိမွန္း မသိေပတဲ့ အာရကန္ရဲ႕ စကားေတြက စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတယ္။ ေကာင္းဆို သူက ဟားဗတ္ဘစ္ဇနက္စကူးဆိုတာက ထြက္တာ။ သူကလည္း ေျပာေလ့ရွိတယ္။ "တို႔အမ်ဳိးထဲမွာ ငါလို ခပ္ညံ့ညံ့ေကာင္ေတာင္ ဟားဗတ္ေရာက္တယ္" တဲ့။ ဟုတ္ေလာက္တယ္။ သူတို႔အမ်ဳိးထဲမွာ အုိင္စီအက္(စ)ေတြ၊ ဘီေအေတြ၊ အမ္ေအေတြတင္မကဘူး က်က္သေရေဆာင္ ေရႊစလြယ္ရမင္းတို႔ဆိုတဲ့ ေကအက္(စ)အမ္တို႔ ဘာတို႔လည္း အပံုၾကီး။ စိန္ဝင္းကေတာ့ ေနာက္ေလ့ရွိတယ္။" အာရကန္တုိ႔ အမ်ဳိးတစ္သိုက္ကို ဘြဲ႕ေပးရလြန္းလို႔ အဂၤလိပ္အစိုးရမင္းခမ်ာ လြတ္လပ္ေရးေပးျပီး အဂၤလန္ျပန္ေတာ့ ေအ ဘီ စီ ဒီေတြ အကုန္လံုး ျပန္ပါမသြားေတာ့ဘူး" တဲ့။

* * *

ေဂါက္႐ုိက္ျပီးေတာ့ ကလပ္ေဟာ့(စ)မွာ ဘီယာတစ္ၾကိဳက္ေလာက္စီ ေသာက္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာ အာရကန္ပါ ဘီယာမၾကိဳက္လွဘူး။ ခ်ာလီကေတာ့ ႐ိုက္ျပီးတာနဲ႔ စပြန္ဆာတစ္ေယာက္နဲ႔ သြားေတြ႕ရမယ္ဆိုျပီး လစ္ေရာ။ ေက်ာ္ျမင့္ၾကီး တစ္ေယာက္ တျခားလူေတြကို သူ႕တုတ္အသစ္ ၾကြားေနတုန္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အာရကန္လည္း သူ႐ိုက္ပံုကို ထုိင္ျပီး တိတ္တိတ္ ဟားေနမိၾကတယ္။ တုတ္ကေတာ့ ေကာင္းမယ္ဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ လူကေတာ့ ေခါက္႐ိုးက က်ဳိးႏွင့္ျပီးသား။ တစ္သက္လံုး စလိုက္(စ)ျဖစ္ျပီး ညာဘက္ထြက္ေနတာကို ျပင္မယ္မစဥ္းစားဘူး။ တုတ္အသစ္ဝယ္ျပီး ေဂါက္ရဲ႕ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးကို ေပ်ာက္ေအာင္ ကုမယ္လို႔ စဥ္းစားတဲ့အေကာင္။ ဆယ့္ရွစ္က်င္း႐ိုက္တာ သံုးေလးခါေလာက္ပဲ ဖဲေဝးတဲ့ တည့္တည့္ဝင္တယ္။ ဒါေပတဲ့ ေဒၚလာေထာင္ေက်ာ္ေပးျပီး ေဂါက္တုတ္ဝယ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ စီးပြား အရွာေကာင္းတယ္။ သူ႕မွာ ဟားဗတ္စီးပြားေရးေက်ာင္းက ဘာလက္မွတ္မွ မရွိဘူး။

ေဂါက္ကလပ္က ထြက္ၾကေတာ့မယ္လို႔လုပ္ေနတုန္း စိုးဝင္းကို လွမ္းေတြ႕လိုက္တာနဲ႔ လိုက္ခဲ့ပါလားလို႔ ေခၚလိုက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ပါလာတယ္။ စိုးဝင္းကလည္း အလကား ပဲတင္းေကာင္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သမားေတာ္ၾကီး ဆုိသလားပဲ။ ဆရာဝန္ျဖစ္၊ အက္(ဖ)အာစီအက္(စ)ေတြ၊ အမ္အာစီပီေတြ ဘာေတြသြားယူ။ ေခတ္ၾကီး ငါးေခတ္ထဲက ေနာက္ဆံုးေခတ္မွာ သာယာဝေျပာတဲ့ ေလာကသစ္ၾကီးဆီကို ျပည္သူတို႔ႏွင့္အတူု မေရာက္ေရာက္ေအာင္သြားဖို႔ပဲ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကုလားျပည္ကရလာတဲ့ အဘ္အမ္ပီကို သြားျငင္းလိုက္မိေတာ့ ျပဳတ္ေရာ။ အဲဒီေခတ္က စိုးဝင္းလိုပဲ ခပ္ညံ့ညံ့ေကာင္ေတြ ရွိတယ္။ ဆရာဝန္သာျဖစ္တယ္ ေအ၊ ဘီ၊ စီ၊ ဒီ ကို အစီအစဥ္အတုိင္း မရတဲ့ေကာင္ေတြ။ ၾကည့္ အလ္အမ္ပီဆိုတာ အလ္နဲ႔စေတာ့ ေရွ႕ကေနတာ။ အမ္ဘီဘီအက္(စ)တို႔ အမ္အာစီပီတို႔က အမ္နဲ႔စေတာ့ ေနာက္မွာ။ ဒီျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက တစ္ေန႔ တစ္ရက္ တစ္နာရီ တစ္မိနစ္ တစ္စကၠန္႔ၾကီးတဲ့လူကို ျပန္မေျပာနဲ႔၊ ျပန္မျငင္းနဲ႔ဆိုတာကလည္း ရွိျပီးသား။ ေနာက္ကေကာင္ ေအာက္ကေကာင္ဆိုတာ ျပန္မေျပာရဘူး။ ျပန္ျပီးေမးခြန္းမထုတ္ရဘူးဆိုတာကို နားမလည္တဲ့ေကာင္ေတြ။ ထရစ္ဒင္ရွင္နယ္ ကာ(လ)ခ်ားလို႔ ေခၚတဲ့ အစဥ္အလာယဥ္ေက်းမႈ ထံုးဓေလ့ေတြကို မသိတဲ့ေကာင္ေတြ။ ဒီေတာ့ စိုးဝင္းလည္း ျပဳတ္ကေရာ။ ျပဳတ္ေတာ့ တစ္ရပ္တစ္ေက်းမွာ အလုပ္သြားလုပ္။ ေနာက္ေတာ့ ဒီျပန္လာ။ ျပန္လာေတာ့ ပါသြားတဲ့ မိန္းမနဲ႔ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ခုေတာ့ ေနာက္ဖြင့္တဲ့ ေဆး႐ံုၾကီးေတြမွာ အၾကံေပးတယ္ ဆိုသလားပဲ။

"မင္း၊ ခင္ေမာင္ေက်ာ္နဲ႔ ေတြ႕ျပီးျပီလား။"

ေပ်ာ္ပြဲစား႐ံုထဲက သီးသန္႔အခန္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေလးေယာက္ ထုိင္လုိက္႐ံုရွိေသးတယ္ စိုးဝင္းက ေမးတယ္။

"အား ပါး ပါး" အာရကန္ဆီက အသံၾကားရလို႔ ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။

အာရကန္က လက္ဖ်ားခါျပတယ္။ ျပီးေတာ့

"ခင္ေမာင္ေက်ာ္ ဘယ္ေလာက္ ခ်မ္းသာေနတယ္ဆိုတာ မင္း ၾကည့္သြားဖို႔ေကာင္းတယ္" လို႔ ေျပာတယ္။

"ဘာလို႔ ငါက ၾကည့္ရမွာလဲ။"

"ျမင္ဖူးေအာင္လို႔။"

"မင္းကိုေတာင္ ေမးေနေသးတယ္။ မင္းမျပန္ေသးဘူးဆိုရင္ နယ္က သူျပန္ေရာက္လာရင္ လာေတြ႕လိမ့္မယ္" လို႔ ေက်ာ္ျမင့္က လွမ္းေျပာတယ္။

"ဒီမွာ . . " လို႔ စိုးဝင္းက စကားစတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သူဘာေျပာမယ္ဆိုတာကို ေမွ်ာ္ေနၾကတယ္။

"ခင္ေမာင္ေက်ာ္ မေျပာနဲ႔ သူ႕သား အလတ္ေကာင္က တစ္ခါတေလ စကၤာပူက မူတူးဆိုင္မွာ ထမင္းသြားစားသတဲ့။ မနက္ ဒီကေန သြားျပီး ညေန ျပန္လာတယ္ဆိုပဲ။"

"ေကာင္းတာေပါ့" လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္ေတာ့ အားလံုးက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းၾကည့္ၾကတယ္။ "အရင္ကဆိုရင္ စကၤာပူဆိုတာက တစ္ခမ္းတနား။ သင္းတို႔ လူဝင္မႈၾကီးၾကပ္ေရးက သိပ္မ်က္ႏွာေၾကာတင္းတာ။ ခုေတာ့ မင္းတို႔ဆီလာတာ ထမင္းစား႐ံုေလးတင္ပါကြာလို႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့။ ငါကေတာ့ သေဘာက်တယ္" လုိ႔ ရွင္းျပလိုက္တယ္။

စိုးဝင္းက သိပ္ဘဝင္က်ပံု မေပၚဘူး။

"မင္းတို႔ ငါတို႔ငယ္ငယ္က စမတ္အင္မုကဒန္မွာ ကာတြန္းစာအုပ္ဝယ္ဖို႔ အေဖ အေမဆီက ေငြ တစ္ဆယ္ရရင္ အေတာ္မ်ားတယ္လို႔ ထင္တာ . . " လို႔ ေျပာျပီး စိုးဝင္းက စကားမဆက္ေတာ့ဘူး။ ေက်ာ္ျမင့္ကေတာ့ ျပံဳးေနရင္း အစာမွာမယ္လို႔ အစာစာရင္း ၾကည့္ေနတယ္။ အားလံုးျငိမ္သြားေတာ့ အာရကန္က စိုးဝင္းရဲ႕ပုခံုးကို အသာပုတ္ျပီး ကိုေစာညိမ္းရဲ႕ သီခ်င္းပိုဒ္ကေလးတစ္ခုကို ျဖတ္ဆိုလိုက္တယ္။

"သဘာဝတရား၊ မတားသာပဲမို႔ကြယ္၊ ျပံဳးလုိက္ပါေတာ့လားကြယ္၊ သနားျခင္းကင္းတဲ့ အလွႏွင္းဆီရယ္ . ." တ့ဲ။

စားပြဲထိုးေကာင္ေလးကေတာ့ ျပံဳးတယ္။ သူတို႔ေခတ္က သီခ်င္း မဟုတ္မွန္းေတာ့ သိပံုရတယ္။ စိုးဝင္းက "ေသျခင္းဆိုး လာလာခ်ည္ေသးရဲ႕" လို႔ ေျပာျပီး ထုိင္ရာက ထတယ္။ ငါ ႐ွဴး႐ွဴးသြားေပါက္ဦးမယ္လို႔ ေျပာျပီး အခန္းျပင္ ထြက္သြားေရာ။

* * *

အစာတခ်ဳိ႕ေရာက္လာလို႔ ျမည္းၾကည့္ေနတုန္း ေက်ာ္ျမင့္ဆီ ဖုန္းလာတယ္။ ကိန္းဂဏန္းေတြအေၾကာင္း ေျပာေနၾကတယ္။ အာရကန္က အျမင္ကပ္လာပံု ရတယ္။ ေတာ္ေတာ့ကြာ။ ဒီကို စားရေသာက္ရေအာင္လာတာ။ စီးပြားေရးအေၾကာင္း ေျပာဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေသျခင္းဆိုးကမ်ား ဒီ ဟင္းဖုန္းဆိုတာကို တီထြင္လုိက္တယ္ မသိဘူးလို႔ေျပာရင္း ေခါင္းခါလိုက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္မိတယ္။ ေက်ာ္ျမင့္လည္း စကားျဖတ္လုိက္တယ္။ ျပီးေတာ့မွ စိုးဝင္းတစ္ေကာင္ ႐ွဴး႐ွဴးသြားေပါက္တာ ၾကာလွခ်ည္လား။ အိမ္သာအိုးထဲမ်ား ျပဳတ္က်သြားျပီလား မသိဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္လည္း သတိထားလိုက္မိတယ္။ လူနာေဟာင္းနဲ႔ ေတြ႕ေနလို႔ျဖစ္မယ္လို႔ အာရကန္က ရယ္စရာေျပာတယ္။

အခန္းထဲကို စိုးဝင္းျပန္ဝင္လာတယ္။ ေနာက္နားက အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ပါလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ထ, ရပ္လိုက္မိတယ္။ ေခါင္းထဲစြဲေနတဲ့ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈက အလုိလုိ ထ, ရပ္ခုိင္းလိုက္တာ ျဖစ္မယ္။

"ဟယ္ .. ဆင့္" လို႔ ပါးစပ္က ထြက္သြားတယ္။ ျမျမဆင့္ရယ္။ ကၽြန္ေတာ္က လက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္ဖို႔ လက္ထုိးေပးလုိက္ေတာ့ သူက လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္႐ံုမကဘူး တျခား လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ပုခံုးကို လွမ္းဖက္ထားတယ္။ သူ႕မွာလည္း အေနာက္က သင္ေပးထားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြ အပံုခ်ည္းပဲကိုး။ "ထုိင္ဦးေလ" လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္ေတာ့ ထုိင္မယ္လို႔ လုပ္ေနတဲ့ စိုးဝင္းက မထုိင္ေတာ့ဘဲ သူ႕ခံုကို ကၽြန္ေတာ့္နား ဆြဲေပးလုိက္ျပီး သူကေတာ့ တျခားခံုတစ္လံုးမွာ သြားထုိင္တယ္။

"ငါ့ ကလိုင္းရင့္ေတြကုိ ထမင္းလာေကၽြးတာ" လို႔ ေျပာျပီး ျပံဳးလုိက္ရင္း "သူတို႔ပိုက္ဆံနဲ႔သူတို႔ကို လာေကၽြးတာေပါ့ဟယ္" လုိ႔ ဆင့္က ေျပာတယ္။

"ျမဆင့္တို႔ ေတာ္တယ္ဆိုတာ အဲဒါပဲ။ ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ ငါးၾကင္းျပန္ေၾကာ္တတ္တယ္" လို႔ အာရကန္ဆီက အသံထြက္လာတယ္။

"ဟုတ္တယ္။ ဟားဗတ္က ျပန္လာတဲ့လူေတြဆီမွာ တပည့္ခံထားတာ။"

အာရကန္လည္း ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ဘူး။

ကၽြန္ေတာ္က ဆင့္ကို ၾကည့္ေနမိတယ္။ သိပ္ေျပာင္းလဲမသြားဘူး။ ထူးျခားသြားတာကေတာ့ ဒီကေန႔ ကမာၻၾကီးရဲ႕ စီးပြားကုန္သြယ္မႈ ေလာကထဲမွာ ေတြ႕ရတတ္တဲ့ ပညာတတ္ မိန္းမေတြရဲ႕ အျပင္အဆင္မ်ဳိး။ ဥပဓိ႐ုပ္မ်ဳိး။ ကလက္တက္တက္ မဟုတ္ဘူး။ အထင္ၾကီးခံခ်င္လို႔ စိန္ေတြ ေက်ာက္ေတြ တသီၾကီးဝတ္တဲ့ အရြယ္လြန္ မိန္းမဟုိင္းၾကီးေတြလို မဟုတ္ဘူး။ ငယ္ငယ္ကလို တပ္မက္စရာ ၾကိဳက္ခ်င္စရာ ခ်စ္ခ်င္စရာ႐ုပ္မ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေလးစားစရာ တန္ဖိုးထားစရာ ႐ုပ္ရည္မ်ဳိး။ ထုိင္ေနရင္း သူ႕ညာဘက္လက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ဘယ္ဘက္ပုခံုးကို လွမ္းပုတ္လိုက္ရင္း "ငါ ေအးေအးေဆးေဆး လာေတြ႕ဦးမယ္" လို႔ ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္းညိတ္ျပလုိက္မိတယ္။

"ဒီလိုေတာ့လည္း ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ သူ႕မွာလည္း သားၾကီး မယားၾကီးနဲ႔။ နင္က တိုးတိုးတိတ္တိတ္ သြားေတြ႕လို႔ ဘယ္ေကာင္းပါ့မလဲ" လို႔ ေက်ာ္ျမင့္က ေနာက္တယ္။

"နင္ပဲ ဒီအသက္ ဒီအရြယ္အထိ ဒါေတြေတြးေနတာ" ဆင့္က ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ ဟိုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကျပီးေတာ့ သူ႕ ကဒ္ျပားေလးတစ္ခုေပးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲက ျပန္ယူျပီး ေနာက္ေက်ာဘက္မွာ ဖုန္းနံပါတ္တစ္ခု ထပ္ေရးေပးရင္း ျပံဳးျပတယ္။ သူ ထုိင္ရာက ထေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထုိင္ရာက ထလိုက္တယ္။ အားလံုးလည္း ထၾကတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေနာက္က ပို႔ခ်ထားတဲ့ ေန႔စဥ္ လူမႈဆက္ဆံေရး ဘဝထဲက ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ရဲ႕ ဦးေႏွာက္တစ္ေနရာရာ တစ္ေထာင့္ေထာင့္မွာ ရွိေနတယ္လုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ။

"ကားသစ္ၾကီးက နင့္ဟာမဟုတ္လား။ ကြန္ဂရက္က်ဴးေလးရွင္း" လို႔ ေက်ာ္ျမင့္ကိုၾကည့္ရင္း လွမ္းေျပာလိုက္ေတာ့ ေက်ာ္ျမင့္မ်က္ႏွာမွာ ပီတိေတြျဖာလို႔။ "ငါ့ကားက . . " လို႔ ေက်ာ္ျမင့္က စကားစလိုက္ေတာ့ "ဟေကာင္၊ ဒီေလာက္ဆို ေတာ္ျပီ။ အေသးစိတ္ေျပာျပခ်င္ရင္ သူ႕အိမ္သြားေျပာေခ်" လို႔ အာရကန္က ဝင္တားတယ္။ ျမျမဆင့္က စိုးဝင္းကို လွမ္းေျပာတယ္။ "စိုးဝင္း၊ အညာသားေတြမွာ သစ္ရင္ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ရွိတယ္။ ေရာဂါတစ္မ်ဳိးလို႔ ငါထင္တယ္။ အဲဒါကေလး ကုေပးလုိ႔ မရႏုိင္ဘူးလား" တဲ့။ စိုးဝင္းက ေခါင္းခါျပတယ္။ ေက်ာ္ျမင့္လည္း စကားမဆက္လုိက္ရေတာ့ဘူး။ ေက်ာ္ျမင့္က ဘာမဆို သစ္မွ။ သူပိုင္ဆိုင္တာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ သိပ္တန္ဖိုးထားတတ္တယ္။ အေသးစိတ္က်လြန္းတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျမျမဆင့္ ထြက္သြားေရာ။

* * *

ေပ်ာ္ပြဲစား႐ံုကအျပန္ ေက်ာ္ျမင့္ၾကီးရဲ႕ ကားအသစ္ၾကီးဆိုတာအေပၚမွာ ျမျမဆင့္အေၾကာင္း တခ်ဳိ႕ ေျပာျဖစ္သြားၾကတယ္။

ျမျမဆင့္ ေအာင္ျမင္တာ။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚ ေကာင္းတာ။ သူတို႔လင္မယား ကြဲတာ။ . . အစံုပဲ။

"ျမျမဆင့္ကုိ မင္း မၾကိဳက္ဘူးလား" လို႔ စိုးဝင္းက တဲ့ခ်ည္း ေမးတယ္။

"ဟင့္အင္း"

"ဘာလို႔လဲ"

"ဘာလို႔မွ မလဲဘူး။ သူနဲ႔ငါ ကေလးကတည္းက ခင္တာ။ ခင္တာက ခင္တာပဲ မၾကိဳက္တာက မၾကိဳက္တာဘဲ"

"ေဟ့ . . အာရကန္ မင္းကို ျမျမဆင့္ ဘာေျပာတယ္ဆိုတာ ေျပာျပလိုက္စမ္း"

"ဒီလိုကြာ၊ ျမျမဆင့္ ဟိုမွာ သြားျပီး အင္တာေနရွင္နယ္ေလာတုိ႔ ထရိဒ္ေလာတို႔ တက္ျပီးျပန္လာေတာ့  ငါ့ဆီလာျပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသေဘာလာျပီး တပည့္ခံတယ္။ တစ္ေန႔ တစ္နာရီ ႏွစ္နာရီေလာက္ ငါက သင္ေပးတယ္။ ပိုက္ဆံလည္း ေကာင္းေကာင္း ေပးတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဟိုမွာ သူေက်ာင္းတက္ဖုိ႔ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မင္းတို႔လင္မယားက ကူညီတဲ့အေၾကာင္း စကားစပ္မိသြားတယ္။ ဒီေတာ့ ငါကလည္း မေနႏုိင္ဘူး။ နင္သူ႕ကို မၾကိဳက္ဖူးလားလို႔ ေမးလုိက္ေတာ့ သူက ခဏစဥ္းစားျပီး ၾကိဳက္တယ္လို႔ ေျဖတယ္။ ဒါေပတဲ့ မင္း သူ႕ကိုမၾကိဳက္ဘူးဆုိတာ သူသိတယ္။ . . . ေနစမ္းပါဦး ၾကံဳတုန္း မင္းကို ငါတစ္ခုေလာက္ ေမးခ်င္တယ္။ ေမးရမလား . . " တဲ့။ အာရကန္က ဆက္မေျပာေသးဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ဆီက အေျဖကို ေစာင့္ေနတယ္။

"မေမးနဲ႔ . . " လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ရင္း ကားရဲ႕ ဓားလြယ္ခုတ္ေလာက္က လမ္းေဘးတစ္ေနရာဆီမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ရပ္ေနတာကို လွမ္းၾကည့္ေနမိတယ္။ ျပီးေတာ့ "ဟုိမွာ လူေတြ ဘာရပ္လုပ္ေနတာလဲ" လို႔ ေမးလုိက္မိတယ္။

"ကားေစာင့္ေနၾကတာ ထင္တယ္" လုိ႔ ေက်ာ္ျမင့္ကို ေျဖတယ္။

"စေနေန႔ ညေနဘက္ခ်ည္းကြာ။ ဒီေန႔ အလုပ္ပိတ္တယ္ မဟုတ္လား။"

"အုိဗာတုိင္ လုပ္တာတို႔ ဘာတို႔ ရွိမွာေပါ့။ မဟုတ္လည္း အဲဒီနားဆီမွာ ပြဲေလး လမ္းေလး ရွိမွာေပါ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔ပဲ" လို႔ ေက်ာ္ျမင့္က ျပန္ေမးတယ္။

အဲဒီေရွ႕နားဆီကို ကားက ျဖတ္ေမာင္းလာေတာ့ စိုးဝင္းက အေသအခ်ာၾကည့္လုိက္ျပီး "ကားမွတ္တိုင္ကြ" လို႔ ေျပာတယ္။

"ကားမွတ္တုိင္မွာ လူေတြ ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲ။ ကားေစာင့္ေနၾကတာလား။"

"ဒါပဲရွိမွာေပါ့"

"ဘာလို႔လဲ" လို႔ အာရကန္က ျဖတ္ေမးတယ္။

"ကားမွတ္တုိင္မွာ လူေတြဘာလို႔ ရပ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ သိခ်င္လို႔။ လူေတြက အမ်ားၾကီးပဲ။"

"ဟုတ္တယ္၊ လူေတြအမ်ားၾကီးပဲ" လို႔ အာရကန္က ေျဖတယ္။ "ကားမွတ္တုိင္မွာ ကားလာဖို႔ ေစာင့္ေနတ့ဲလူေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါ သူတို႔ကိစၥ။ မင္းတုိ႔ ငါတို႔ရဲ႕ ျပႆနာတစ္ခုက ဘယ္အေကာင္မွ ဘတ္(စ)ကား မစီးဖူးၾကတာ။ ကားမွတ္တုိင္မွာ ကားမေစာင့္ဖူးၾကတာပဲ။ ဒါေပတဲ့ တို႔က ေက်ာ္ျမင့္ရဲ႕ ကားသစ္ၾကီးေပၚကထုိင္ျပီး ဒီလူေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားၾကည့္တယ္ဆုိ႐ံုပဲ" လို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။

"အက္စေပါက္(စ) သီဝရီ Espoused theory အေၾကာင္း ေျပာေတာ့မယ္လို႔လား" လို႔ ကၽြန္ေတာ္က အာရကန္ကို လွမ္းေနာက္လိုက္တယ္။ အာရကန္က စကားဆက္ မေျပာေတာ့ဘဲ ေသျခင္းဆိုးလို႔ပဲ ေျပာေတာ့တယ္။

သူေျပာတဲ့အထဲမွာ မွန္တာေတာ့ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြက ဘတ္(စ)ကားမစီးဖူးၾကဘူး။ ဒီေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ကားရဲ႕ေရွ႕ခန္းမွာ ေက်ေက်နပ္နပ္ထုိင္ျပီး ကားမွတ္တုိင္က လူေတြကိစၥကို ေတြးၾကည့္ေနတာဟာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မဆိုင္လွဘူး။ မဆုိင္လွဘူးလုိ႔ဆိုတာကလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဆုိင္ကို မဆိုင္ဘူးလို႔ ေျပာမွ။   ။

ျမင့္သန္း

No comments: