Friday, April 1, 2011

မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အတိတ္ေမ့ေနတဲ့ လူ

ကၽြန္ေတာ္ အျပင္ထြက္ျပီး စာမေရးဖူးဘူး။ အိမ္မွာပဲ ေရးတာမ်ားတယ္။ လံုးဝကို မေရးဖူးတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးရယ္။ အျပင္ေရာက္ေနတုန္း တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေစာင့္ေနတုန္း အခ်ိန္ေတြမ်ဳိးမွာ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ စာတစ္ပုဒ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ေၾကာင္းစ ႏွစ္ေၾကာင္းစ အတိုအစေလးေတြ မွတ္စုသေဘာမ်ဳိးပဲ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္တေလ ပန္းျခံတို႔ ေကာ္ဖီဆုိင္တုိ႔မွာ စာေရးေနတာ ေတြ႕ရဖူးတယ္။ ပန္းျခံလို ေနရာမ်ဳိးမွာ စာေရးတာက နားလည္ႏုိင္ေပမယ့္ ေကာ္ဖီဆုိင္လိုမ်ဳိး ဆူညံေနတဲ့ ေနရာမ်ဳိးမွာ စာေရးတဲ့သူေတြကို နားမလည္ႏုိင္ဘူး။ စာေရးဖို႔ဆိုတာ အာရံုစူးစိုက္ႏုိင္ဖို႔ လိုမယ္ေတာ့ ထင္တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္မွာေရးရင္ေတာင္ အသံဆူတဲ့ ေနခင္းပုိင္းမွာ မေရးတတ္ဘူး။ ညနက္တဲ့အခ်ိန္ရယ္ မနက္ခင္း အေစာၾကီးေတြရယ္ အဲလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွ ေရးလို႔ရတယ္။ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြေပါ့။

ဒီေန႔ေတာ့ အျပင္မွာ စာတစ္ပုဒ္ေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ ေရးဖူးေအာင္လို႔ ေရးမယ္လို႔ စဥ္းစားမိလို႔ ပန္းျခံကို ထြက္လာခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကလည္း အျပင္မွာ စာေရးရတာ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာဖူးတယ္။ ပန္းျခံကိုေရာက္ေတာ့ ညေနေစာင္းေတာ့မယ္။ ေနသိပ္မျပင္းေတာ့တဲ့အခ်ိန္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕ ေႏြရာသီမွာ ေတာ္ရံုအေရးမၾကီးရင္ ကၽြန္ေတာ္က အျပင္မထြက္ဘူး။ ေနပူရင္ လူ႕ရဲ႕စိတ္က ဂနာမျငိမ္နဲ႔ အလိုလိုေနရင္း စိတ္တုိသလိုလို စိတ္ညစ္သလိုလို ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနျမင့္ေလ အရူးရင့္ေလလို႔ ေျပာၾကတာ ေနမယ္။ ေနပူတဲ့ေန႔ေတြဆို ကၽြန္ေတာ္ အျပင္ထြက္ေလ့ မရွိဘူး။ ညေနေစာင္းခါနီးအခ်ိန္မွာေတာ့ ေနအပူရွိန္ ေလ်ာ့သြားရင္ ထြက္ျဖစ္တယ္။


ပန္းျခံကို ဝင္ဝင္ျခင္း လူေတြ သိပ္မရွိဘူး။ ေက်ာင္းဖြင့္ရက္၊ အလုပ္ဖြင့္ရက္မုိ႔ ေနမယ္။ ေနအပူရွိန္ သိပ္မေလ်ာ့ေသးတာလဲ ပါလိမ့္မယ္။ ဒီ ပန္းျခံကို ခဏခဏ လာဖူးတယ္။ ဒီအခ်ိန္ေလာက္ပဲ။ ခ်ိန္းထားလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စာဖတ္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လာေနၾက။ စာေရးဖို႔ လာတာေတာ့ ဒီတစ္ခါ ပထမဆံုး အၾကိမ္ပဲ။ စေန၊ တနဂၤေႏြလို႔ ပိတ္ရက္မ်ဳိးဆုိရင္ ဒီပန္းျခံမွာ လူမ်ားေလ့ရွိတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ခ်စ္သူရည္းစားေတြ၊ မိသားစုေတြ လာေလ့ရွိတဲ့ ပန္းျခံပဲ။ ဒီေန႔ေတာ့ လူနည္းနည္းရွင္းတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ စံုတြဲ တခ်ဳိ႕ပဲ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ဘာ အက်င့္မွန္းေတာ့ မသိဘူး။ လုပ္စရာမရွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ခုခု စဥ္းစားရင္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္မိတဲ့အက်င့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာရွိတယ္။ မိုးေကာင္းကင္ရဲ႕ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္တဲ့ အရသာကို ခံစားခ်င္လို႔ျဖစ္မယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ေကာင္းကင္မွာ တိမ္ေတြမရွိဘူး။ ေႏြရာသီကို မုန္းတဲ့ ဆင္ေျခေတြထဲမွာ တိမ္ေတြကို မျမင္ရတာလဲ ပါလိမ့္မယ္။ တိမ္မရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကိဳက္ဘူး။ ေကာင္းကင္ မပီသဘူးလို႔ ခံစားမိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္စရာ ေနရာတစ္ခုကို ေရြးျပီး သြားထိုင္လိုက္တယ္။ ထမင္းစားပြဲခံုလိုမ်ုဳိးနဲ႔တြဲရက္ ထုိင္ခံုပဲ။ စာအုပ္တင္ဖို႔ အဆင္ေျပတယ္။ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ပဲ။ ဒီခံုကို ေရြးလိုက္မိတဲ့အတြက္ တျခားခံုေတြကို အားနာသလိုလို ျဖစ္ေနမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ ကိစၥေတြကို သိပ္သေဘာမက်ဘူး။ တကယ္ေတာ့ ေရြးခ်ယ္ရတယ္ဆိုတာ ဘက္လိုက္မႈကေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ား ပါေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ကံစီမံရာတို႔ ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလုိအတုိင္းဆုိတာမ်ဳိးတို႔ တကယ္သာ ဟုတ္မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းလိမ့္မယ္။ ေ႐ြးခ်ယ္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားမယ္။ ခက္တာက လူျဖစ္လာျပီးေနာက္ လူျဖစ္ေနရျခင္းကလြဲျပီး အားလံုးကို ေရြးခ်ယ္ေနရတာပဲ။ အခုေတာ့ ဆင္ျခင္တံုတရား သီးသန္႔နဲ႔ ေရြးလိုက္တာပါ ဆိုျပီးေတာ့ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ဆင္ေျခကန္လိုက္တယ္။ စာေရးရတာ အဆင္ေျပမယ့္ ထုိင္ခံုက ဒီတစ္ခုပဲ ရွိတယ္မဟုတ္လား။

စာအုပ္ကို စားပြဲခံုေပၚတင္ျပီး စာေရးဖို႔ စတင္ၾကိဳးစားလိုက္တယ္။ ခက္တာက ဘာေရးရမွန္း မသိတာပဲ။ စာေရးမယ္ ဆိုျပီးေတာ့သာ ဒီကိုေရာက္လာတာ။ ဘာေရးမယ္ဆိုျပီးေတာ့ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ျပီး လာတာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘာေရးရမွန္း မသိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္နစ္ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ စာတစ္ပုဒ္မွာ အေၾကာင္းအရာက အဓိကမဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းေကာင္း ျငင္းလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အခုျဖစ္ေနတာက အေၾကာင္းအရာတင္ မရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ စာလံုးေတြ မရွိတာပဲ။ ဘာ စာလံုးကို ခ်ေရးရမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မေရြးႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ စာလံုးေတြ မပါဘဲနဲ႔ေတာ့ စာတစ္ပုဒ္ မျဖစ္ႏုိင္တာ ေသခ်ာတယ္။ “ဗလာ” လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီးေတာ့ ဘာမွမေရးဘဲ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆိုျပီး သတ္မွတ္လုိက္ရင္ ေကာင္းမလားလို႔ (ခပ္ေပါေပါ) စဥ္းစားမိေသးတယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကို ရွက္တာန႔ဲပဲ အဲဒီ အဆိုကို ပယ္ခ်လိုက္တယ္။ ဒါမ်ဳိး စတန္႔က ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူေတြသာ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရး မဟုတ္လား။

စိတ္ပ်က္ပ်က္နဲ႔ ေရွ႕ခပ္လွမ္းလွမ္းက စံုတြဲႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ေနမိတယ္။ ပန္းျခံကို ခ်စ္သူစံုတြဲေတြ လာတာ အထူးအဆန္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးၾကည့္တယ္။ ပန္းျခံေနာက္ခံနဲ႔ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ ေရးလို႔ ရႏုိင္ေကာင္းမယ္။ ပန္းျခံမွာ ေကာင္ေလးက ေစာင့္ေနမယ္။ အျဖဴေရာင္အကၤ်ီ၊ ဂ်င္းေဘာင္းဘီနဲ႔။ ေကာင္မေလးအတြက္ ပန္းစည္းေလးကို ကိုင္ထားတယ္။ သူ နည္းနည္းေတာ့ စိတ္လႈပ္ရွားေနတယ္။ ဒီေန႔ဟာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ခ်စ္သူအျဖစ္ ပထမဆံုး ခ်ိန္းေတြ႕ျခင္းပဲ။ ခဏၾကာေတာ့ ေျခသံဖြဖြေလး ၾကားရတယ္။ သူ ေမွ်ာ္လင့္စြာနဲ႔ ေနာက္ကို လွည့္ၾကည့္မိတယ္။ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္။ ဒါေပမယ့္ သူေစာင့္ေနတဲ့ ေကာင္မေလး မဟုတ္ဘူး။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားတာကို ကၽြန္ေတာ္ ခဏရပ္လိုက္တယ္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ေပးေတြ႕ရင္ ေကာင္းမလား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ေကာင္မေလးက ေကာင္ေလးဆီ အလာ လမ္းမွာ ကားအက္ဆီးဒင့္ ျဖစ္ျပီး ေဆးရံုပို႔လုိက္ရင္ ေကာင္းမလား။ ဒါက အရမ္းရိုးလြန္းတယ္။ ခပ္ေပါေပါ မဂၢဇင္းေတြမွာ ဖတ္ရတဲ့ ခပ္ေပါေပါ ဝတၳဳတို အဆင့္ေလာက္ပဲရွိတယ္။ သမီးရည္းစား ဇာတ္လမ္းဆိုကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ဆို ဆက္မဖတ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့လည္း ကုိယ္တုိင္ေရးဖို႔က ဝန္ေလးလာတယ္။ ဒီအၾကံကို လံုးေခ်ျပီး ျမက္ခင္းေပၚကို လႊင့္ပစ္လုိက္တယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘဝင္ျမင့္တဲ့ေရာဂါလည္း သိပ္ေတာ့ မေသးဘူး။ ဒီလို ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ကိုယ္သာ မေရးႏုိင္တာ သူမ်ားေရးရင္ အထင္ေသးတယ္။ ငါ့ဦးေႏွာက္က ဒီလို ခပ္ေပါေပါ ေရးဖုိ႔မဟုတ္ဘူးလို႔ တစ္ခါတရံ အရွက္မရွိ ေျပာဖူးတယ္။ ဘဝင္ျမင့္တာဟာ ေကာင္းတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီေရာဂါဟာ ေတာ္တဲ့လူပဲျဖစ္တာ၊ ကုိယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ ရွိေစတယ္ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေတြနဲ႔ ေပျပီး ေမြးထားတယ္။ ဒီေတာ့ စီးကရက္ တစ္လိပ္ေသာက္ျပီး ဆက္စဥ္းစားတယ္။ အႏုပညာဆိုတာ အႏုပညာဖန္တီးတဲ့သူရဲ႕ သိမႈကလာတယ္ ဆိုတဲ့ အဆိုကို ၾကားဖူးတယ္။ ဆိုလုိတာက အခုလက္ရွိ ထိေတြ႕ခံစားေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြမွ မဟုတ္ဘူး။ ဟုိးအရင္က ထိေတြ႕ခံစားခဲ့ရတဲ့ မွတ္ဥာဏ္ထဲက သိမႈေတြကေန အႏုပညာဖန္တီးဖို႔ ေစ့ေဆာ္မႈ (motive) ျဖစ္ေပၚေစတယ္ ဆိုတာပဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ သိမႈထဲကို ျပန္ဝင္ၾကည့္လုိက္တယ္။

ျပႆနာက ဘာေစ့ေဆာ္မႈ တစ္ခုမွ မရတဲ့ အျပင္ သိမႈထဲမွာ ဘာတစ္ခုမွ မယ္မယ္ရရ သြားမေတြ႕ဘူး။ ဒါဟာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႔ ျငင္းေကာင္း ျငင္းႏုိင္လိမ့္မယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ အတိတ္မေမ့သေရြ႕ သိမႈထဲမွာ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိေနဦးမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ ဗလာနီးနီးျဖစ္ေနတယ္။ မပီမျပင္ ဝိုးတဝါး အေၾကာင္းအခ်က္ တခ်ဳိ႕ေတာ့ ရွိတယ္။ ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္းပဲ။ အိပ္မက္ မက္ျပီးေတာ့ ႏုိးလာတဲ့အခါ အိပ္မက္ကို ျပန္မွတ္မိ သလိုမ်ဳိး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မအံ့ၾသမိဘူး။ ဒီလိုျဖစ္တာဟာ ဒါ ပထမဆံုးအၾကိမ္မွ မဟုတ္ဘဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ မွတ္ဥာဏ္ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္တုိင္း ဒီလိုမ်ဳိး အပိုင္းအစေတြပဲ ေတြ႕ရတာ ရိုးေနျပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ အေျဖရွာၾကည့္ဖို႔ ၾကိဳးစားမိတယ္။ အရင္ကေတာ့ မၾကိဳးစားဖူးဘူး။ စဥ္းစာမိတာ တစ္ခုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေခါက္ရိုးက်ဳိးေနတဲ့ ဘဝျဖတ္သန္းမႈေၾကာင့္ပဲလို႔ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝမွာ အသစ္အဆန္းကို ေတြ႕ရခဲတယ္။ အေျပာင္းအလဲဆိုတာ မရွိသေလာက္ပဲ။ ရထားတစ္စီးလိုပဲ။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သံလမ္းကေန ဘယ္ကိုမွ မေရာက္ဖူးပဲ တန္းတန္းမတ္မတ္ သြားေနတယ္။ ဘူတာေတြမွာ ခဏရပ္ေပမယ့္ အေသးစိတ္ေတြကို မမွတ္မိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အရာအားလံုးဟာ ဒီအတုိင္းပဲ လည္ပတ္ေနတဲ့အတြက္ မွတ္ဥာဏ္ဟာ ေခါက္ရိုးက်ဳိးျပီး အေရထူ သြားတယ္။ အေသးစိတ္ေတြဟာ သိမႈရဲ႕ ေအာက္အလႊာ (sub-conscious) ထဲကို ေရာက္ကုန္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာကိုမွ မမွတ္မိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အတိတ္ေမ့ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲ။ ဒီအတုိင္း ပံုမွန္ သြားေနျပီး ဘူတာဆံုးသြားတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘယ္သူမွ သတိမထားလိုက္မိဘဲ ကမာၻေပၚက ေပ်ာက္ဆံုးသြားမွာပဲ။

ကၽြန္ေတာ့္လက္ေတြ တုန္ယင္လာျပီး ေခၽြးစီးေတြ ထြက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုကို ေၾကာက္ေနတယ္။ ဘဝမွာ အခုေလာက္ ဘယ္တုန္းကမွ မေၾကာက္ခဲ့ဖူးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုကို ေၾကာက္ေနတယ္။ ဘာကိုမွန္းလည္း အတိအက် မသိဘူး။ ပန္းျခံထဲက တျခားလူေတြကို ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ သူ႕တို႔ကေတာ့ သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႔ ရွိေနမွန္းေတာင္ သတိထားမိပံု မရဘူး။ စကားေတြ ေျပာေနတယ္။ လက္ေတြ ေျခေတြ လႈပ္ရွားေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုကို ေၾကာက္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ကို ကိုင္ျပီး မတ္တပ္ရပ္လိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီပန္းျခံထဲက ထြက္မွျဖစ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုကို ေၾကာက္ေနတယ္။ ပန္းျခံထဲကေန အျမန္ဆံုး မေျပးရံုတမယ္ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္လာခဲ့တယ္။

ပန္းျခံရဲ႕ အေပါက္ဝကိုေရာက္ေတာ့ လမ္းမေပၚက ကားေတြကို ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ကားတစ္စီးရဲ႕ လြတ္လပ္မႈန႔ဲ ရထားတစ္စီးရဲ႕ လြတ္လပ္မႈတို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မိတယ္။ ရထားတစ္စီးဟာ ဂိတ္ဆံုးဘူတာကို ေရာက္ဖုိ႔အတြက္ ခ်ထားတဲ့ သံလမ္းကလြဲျပီး ဘယ္ကိုမွ မသြားႏုိင္ဘူး။ ဂိတ္ဆံုးမေရာက္ခင္ ရပ္လုိက္ဖို႔ပဲ သူ႕မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတယ္။ ကားတစ္စီးမွာေတာ့ ၾကိဳက္တဲ့လမ္းကေန ၾကိဳက္သလို သြားႏုိင္တယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေၾကာက္ေနတ့ဲ စိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးလိုက္မိတယ္။ ေရြးခ်ယ္ရတာကို ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ သေဘာက်မိသြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရြးခ်ယ္မႈတုိင္းမွာ တာဝန္ရွိေနတာပဲ။ ဒီေတာ့ ေရြးခ်ယ္ရတယ္ဆုိတာ  လူတစ္ေယာက္အတြက္ လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတတစ္ခုပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ပန္းျခံထဲက ထြက္ျပီး လမ္းေလွ်ာက္သြားတယ္။ ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ အိမ္ကို သြားတဲ့ဘက္ မဟုတ္ဘူး။

အာကာေက်ာ္
မတ္လ (၁၇)၊ ၂၀၁၁

6 comments:

ေတဇာ (လေရာင္လမ္း) said...

အက္ေဆးဘုရင္ မြန္တိန္းရဲ႕ လက္ကိုင္ေဆာင္ပုဒ္ကေတာ့ ငါသိတာ ဘာရွိသလဲလို႔ ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါဘာမွမသိဘူးလို႔ေျပာတာက၊ တစ္ခုခုကို သိတယ္လို႔၀န္ခံလိုက္တာထက္ ပိုၿပီးအႏၱရာယ္ကင္းသလားလို႔။ ဖတ္လို႔ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ရထားဒရိုင္ဘာျဖစ္ရင္ေတာ့ တိုက္မႈခိုက္မႈအတြက္ တာ၀န္သိပ္ယူရေလာက္မယ္ မထင္ဘူး၊ ဒါမွမဟုတ္ တာ၀န္သိပ္မယူရေလာက္ဘူး ထင္တယ္။

タカアキ.王 said...

Nice.

I like this one the best compared to all other things you've wrote before.

First part looked like a morning writing exercise, then it becomes a proper story in the ending.

Great work.

AungMyintMyat said...

အေရးအသားကေတာ့ ဦျမင့္သန္းအေသးစားေလးပဲ း)
မိုက္တယ္။ "ကၽြန္ေတာ္ဟာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အတိတ္ေမ့ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲ။ ဒီအတုိင္း ပံုမွန္ သြားေနျပီး ဘူတာဆံုးသြားတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘယ္သူမွ သတိမထားလိုက္မိဘဲ ကမာၻေပၚက ေပ်ာက္ဆံုးသြားမွာပဲ။" အဲ့ဒိနားက presentation ေလးမုိက္တယ္

Khine Zin Thant said...

I was stuck for about 10 min before I really decided to comment on this. I should say I am impressed since this keep stimulating a lot of thoughts about a lot of things. Here are some pieces of them.

I was reading about the biography of Jack London on your page previously. I have read some of his works and was greatly moved. No doubts his expriences make it possible for him to be the one of the world's greatest writers. Some people might have had similar experiences like him as well. But why didn't they become another Jack London? Was it for their lack of skills? Was it for their ignorance that those extraordinary expriences are too mediocre for them to be sharing to the public? I believe there would be other countless reasons but I assume 'ignorance' was their greatest reason. I am not suggesting that every people with extraordinary expriences and thoughts should start sharing them. But will we disappear into nothingness one day as you have mentioned above.

Your essay has indeed stimulated my consciousness about how the essence of our lives has been lost in those vicious daily routine. I strongly believe being young is an advantage. We can still afford to make mistakes, lead a spontanous life and get thrilling experiences.

Thanks! It's the most thought-provoking thing that I read these days.

Just My Personal Thoughts
Khine Zin Thant

Anonymous said...

I wanna translate this and post it on my blog sometime. Can I? =D

Chanm Zaw said...

ခင္ဗ်ားကိုေတာ့ က်ေနာ္ငယ္ငယ္က အရမ္းၾကိဳက္ခဲ့ဖူးတဲ့ တာရာမင္းေဝ ထက္ေတာင္ပိုၾကိဳက္သလိုပဲ း)