Friday, October 1, 2010

အခ်စ္၊ ဘာလဲ ဘယ္လဲ

ရည္ညႊန္း - ေမာ္ေမာ္သင္း။ ။ သူရဲေကာင္း၏ မိုးစက္ပြင့္မ်ား၊ ရွုမ၀မဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၂၊ ေမလ၊

ဆုိရွယ္လစ္ သရုပ္မွန္စာေပ။ ေရးေသာခုႏွစ္မွာ ၈၂ ခုႏွစ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္အတြင္းတြင္ ဇာတ္အိမ္တည္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ျပည္သူ”၊ “ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစား”၊ “ဘဝမဆန္ဘူး” စသည့္ အသံုးအႏႈန္းေတြကို ေတြ႕ရသည္။ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ အတြင္းမွာ ျဖစ္တည္ေနေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေၾကာင္းကို အဓိက ေဖာ္က်ဴးထားသည္။ ရသအပိုင္းမွာ ေျပာစရာမရွိ။ သာမန္ရိုးက် အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေတြကို သေဘာက်ေသာ ခ်ာတိတ္ေတြ၊ ခ်ာတိတ္မေတြ အၾကိဳက္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စာေရးဆရာ၏ ေခတ္ကို ေလွာင္ေနေသာ အသံကို ၾကားရသည္။ “သူတို့သည္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္လ်ွင္လည္း ငါးက်ပ္တန္းကမွ၊ ဟင္းမေကာင္းလ်ွင္ ထမင္းမစားခ်င္ၾက၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရင္း အခ်ိန္မွန္သမွ်ကို ေရရာေသာအလုပ္ ဘာမ်ွမရွိဘဲ ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစားအတြက္ဟုဆိုကာ ၿဖဳန္းေနၾကေလသည္။” စသည့္ စာေၾကာင္းမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။


ဤ ဝတၳဳတိုမွာ ႏွစ္ဆယ္ရာစုမွ လူငယ္ေတြအၾကိဳက္ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း အခုေခတ္ (တိုးတက္တဲ့ အျမင္ရွိေသာ) ေခတ္ျပိဳင္လူငယ္ေတြ၏ အၾကိဳက္ျဖစ္ႏုိင္သလားဆိုသည္မွာ စဥ္းစားစရာပင္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၏ နက္ရိႈင္းပံု၊ အမွတ္တမဲ့မွ အမွတ္တရ ျဖစ္သြားပံု စသည္တို႔အား ဖြဲ႕ထားသည္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၌ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ ၾကီးမားတဲ့ အခန္းက႑တြင္ ရွိသည္ဟု ေျပာခ်င္တာထင္သည္။ ထိုစဥ္တုန္းကမူ ဒါဟာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပိတ္မိေနသည့္ ဆုိရွယ္လစ္ လူ႕ေဘာင္အတြင္း၌ အခ်စ္သည္ ေျဖေဆးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကန္႔သတ္ခံထားရေသာ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ေအာက္တြင္ လူသားသည္ တစ္သီးပုဂၢလဆန္လာသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ သူသည္ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းထဲကို တိုးဝင္ခ်င္ေနသည္။ ထို စိတ္ႏွစ္ခု၏ အားျပိဳင္မႈေၾကာင့္ သူ႕၏ ႏွလံုးသားမွာ ပင္ပန္းလာသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အခ်စ္သည္ ေျဖေဆးတစ္လက္ ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ဆယ္ရာစု ျမန္မာေတြသည္ အခ်စ္ကို ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ အခုေခတ္ျပိဳင္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းသည္ ေျပာင္းလဲသြားျပီ ျဖစ္သည္။ ကမာၻၾကီးသည္ ေျပာင္းလဲသြားျပီ ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေသာ အေတြးအေခၚေတြႏွင့္ အတူ အမွန္တရားေတြသည္ ေျပာင္းလဲခဲ့ျပီ။ အခ်စ္သည္ အရင္ကေလာက္ ဘဝတြင္ အေရးပါေသာ အရာတစ္ခု မဟုတ္ေတာ့။ လြတ္လပ္ေသာ လူသားတြင္ ေရြးခ်ယ္စရာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိလာျပီျဖစ္သည္။ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ေပါ့ပ္ယဥ္ေက်းမႈ စတာေတြႏွင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနသည့္ အတြက္ အခ်စ္ေပၚတြင္ ေလးနက္မႈ ေလ်ာ့လာသည္။ ထိုအရာေတြဟာ အခ်စ္၏ ေနရာကို ယူလာၾကျပီ ျဖစသည္။ လြတ္လပ္ေသာ ႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕မွာဆုိရင္ အခ်စ္သည္ လိင္ပိုင္းဆုိင္ရာ တပ္မက္မႈတစ္ခု သာသာပဲ က်န္ေတာ့သည္။ အခ်စ္ကို ကိုးကြယ္တယ္ဆိုသည္မွာ ဟာသတစ္ပုဒ္လို ျဖစ္လာျပီ။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခုလို အခ်စ္ကို ကိုးကြယ္သည့္ အေရးအသား၊ အႏုပညာေတြသည္ အခု ေခတ္ျပိဳင္လူငယ္ေတြအေပၚတြင္ လႊမ္းမိုးမႈ ေလ်ာ့နည္းလာေပျပီ။ အခုေခတ္ ကိုရီးယားကားေတြေတာင္မွ ေဆာင္းဦးရြက္ေၾကြလို အခ်စ္သက္သက္ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးထက္ ဂ်ဴမုံလို ႏုိင္ငံေရး အရႈပ္အေထြးပါတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးကို ပိုျပီး သေဘာက်လာၾကျပီ မဟုတ္ပါလား။

No comments: