ကၽြန္ေတာ္ ဤစာေၾကာင္းကို စတင္ေရးလိုက္သည့္ အခ်ိန္မွ စတင္၍ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ မသိစိတ္မ်ားကသာ လႊမ္းမိုးသြားပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ဤစာသားမ်ားကို ေရးေနျခင္းမွာ မသိစိတ္ျဖင့္ ေရးေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သိစိတ္ျဖင့္ ေရးသားေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုသုိ႔ ေျပာလိုက္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္၏ လိမ္လည္မႈတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သင္သိသလို ကၽြန္ေတာ္လည္း သိပါသည္။ စင္စစ္ “မသိစိတ္ကို သိေနသည္” ဟူေသာ ဝါက်မွာ ဝိေရာဓိအဆုိတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္သာ မသိစိတ္ျဖင့္ ဤစာေၾကာင္းမ်ားကို ေရးေနသည္ ဆိုပါလွ်င္ ထုိအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္သည္ မည္သုိ႔မွ် မသိႏုိင္ပါ။ ဤစာသားမ်ားကိုလည္း မည္သုိ႔မွ် ေရးသားႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္ မသိေသာအရာကုိ ကၽြႏု္ပ္က မည္ကဲ့သို႔ ေဖာ္ျပႏုိင္မည္နည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤ အေရးအသား တစ္ခုလံုးမွာ ဝိေရာဓိအဆိုသင့္ေနေသာ အေရးအသားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။
မနက္ျဖန္ သတင္းစာကို ယေန႔ဖတ္ျခင္း မွစ၍ ဝိေရာဓိအဆုိသင့္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ဥပမာ ဆိုရလွ်င္ သင္မေရးတတ္ေသာ စာလံုးကို ေရးၾကည့္ပါ။ သင္ မသိေသာအရာ အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါ။ ထုိသို႔ေသာ ကိစၥမ်ားသည္ ကိုယ့္တံေတာင္ဆစ္ကိုယ္ လွ်ာျဖင့္လွ်က္ၾကည့္သလို အေျပာလြယ္၍ လက္ေတြ႕မက်ေသာ ကိစၥမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ဝိေရာဓိမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္သည္။ ဝိေရာဓိမ်ားတြင္ တစ္နည္းတစ္ဖံုျဖင့္ သူတို႔၏ အလွအပမ်ား တည္ရွိေနသည္။ အနည္းဆံုး ၎တို႔အေၾကာင္း စဥ္းစားရျခင္းသည္ စိတ္ေက်နပ္မႈ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္မသိေသာ စာလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ မေရးတတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ကီးဘုတ္မွ ရိုက္မရေသာ စာေၾကာင္းမ်ားကို ရိုက္ၾကည့္ခ်င္သည္။ သူမကို ကၽြန္ေတာ္ ေမ့လိုက္ႏုိင္ျပီ ဆိုပါက သူမအား ဆက္ဆက္ အေၾကာင္းၾကားလိုက္ပါမည္။ ဒီမိုကေရစီရျပီ! ယခင္ ဝန္ၾကီးမ်ားျဖင့္ အစိုးရအသစ္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ အေပၚထပ္သို႔တက္ရန္ အဆင္းေလွကား ရွာမေတြ႕ပါ။ ဘုရားသခင္သည္ အရာအားလံုးကို ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္ေနာက္တစ္ခု (တစ္ေယာက္?) မဖန္ဆင္းႏုိင္ေခ်။ ျခင္ေဆးေခြေပၚတြင္ ျခင္ႏွစ္ေကာင္ လိင္ဆက္ဆံေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ မဝယ္ရေသးေသာ ဂစ္တာ(ဂီတာ?) တစ္လက္(တစ္ခု?) ေပ်ာက္ဆံုးသြားေၾကာင္း ရဲစခန္းမွ စခန္းမွဴးၾကီး ဦးေစာရ က ေထာက္ခံလႊာ ေရးေပးလုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သံသရာတြင္ သားအဖ ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။ ဤ စာသားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္ မသိစိတ္ျဖင့္ ေရးသားေနပါသည္။
တကယ္ေတာ့ စာေရးသားျခင္းသည္ မသိစိတ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္၍ ရႏိုင္ေကာင္းသာ အရာမဟုတ္ပါ။ “က်ဳပ္ျဖင့္ အဲဒီတုန္းက မသိစိတ္က ေရးသြားတာေလ။ ဒီကဗ်ာကို။ ဘယ္လိုေရးသြားမွန္းေတာင္ မသိလိုက္ပါဘူး။ ျပီးသြားေတာ့မွ တစ္ေခါက္ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ရတယ္” ဆိုတာမ်ဳိး ၾကားရလွ်င္ “အာလူးလာေပးနဲ႔ ေလေတြနည္းနည္းေလွ်ာ့” ဟုသာ သီခ်င္း ဆိုျပလိုက္ပါ။ တကယ္တမ္း သတိမရွိဘဲ စာလံုးေတြ ေရးခဲ့လွ်င္လည္း ဒါဟာ ကဗ်ာ မဟုတ္ႏုိင္ပါ။ ထင္ရာစိတ္ကူး ငမူးအိပ္မက္ ေတာင္ျခစ္ေျမာက္ျခစ္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ စာရြက္ေပၚက လံုးလံုးဝိုင္းဝိုင္း မင္စြန္းရာမ်ားသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ မသိစိတ္ျဖင့္ အႏုပညာ ဖန္တီးႏုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ဳိး ဘဒၵကမာၻတြင္ မေမြးေသးပါ။ (သိလွ်င္လည္း လက္တို႔ပါ။ ျမင္ဖူးခ်င္လို႔ပါ)
Stream of consciousness ကို လံုးေကာက္အဓိပၸာယ္ အနက္ျဖင့္ သိစိတ္အလွ်င္ေရးနည္းဟု ဘာသာျပန္ေသာ ဆရာမ်ား၏ စာမ်ားကို တစ္လံုးစ ႏွစ္လံုးစ ဖတ္မိခဲ့ၾကျပီး စိတ္ထဲေပၚလာသမွ် စာလံုးတုိင္းကို ေရကဲ့သုိ႔ အလွ်င္မျပတ္ အထိန္းအကြပ္မရွိ ခ်ေရးကာ ကဗ်ာဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ လက္မွတ္ထိုးေနေသာ ေပါေတာေတာ ကဗ်ာဆရာ (ေယာင္ေယာင္) မ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္။ Stream of consciousness မွာ interior monologue သေဘာပင္ ျဖစ္သည္။ အထိန္းအကြပ္ ရွိသည္။ အရူးလြယ္အိတ္လုိ စာလံုးေပါင္းစံု စာမ်က္ႏွာေပၚ ေဗ်ာက္ေသာ ေရးခ်ေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ အဲဒါ အႏုပညာ မဟုတ္ပါ။
အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ အႏုပညာတစ္စံုတစ္ရာကို ဖန္တီးရာတြင္ သတိလက္လႊတ္ ဖန္တီးရသည္ မဟုတ္ပါ။ သတိ/အသိ ရွိပါသည္။ မသိစိတ္ျဖင့္ အႏုပညာတစ္စံုတစ္ရာ ဖန္တီး၍ မရပါ။ Stream of consciousness သည္ မသိစိတ္ကို အရင္းခံေသာလည္း စင္စစ္ မသိစိတ္မွလာေသာ စာလံုးမ်ားသည္ သိစိတ္ကို ျဖတ္ျပီးမွသာ စာရြက္ေပၚတြင္ ခ်ေရးလို႔ရသည္သာ ျဖစ္သည္။ ေဘာပင္ျဖင့္ စာေရးေသာ္လည္း လက္က ထိန္းခ်ဳပ္ေပးမွသာ ေရးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ မသိစိတ္ျဖင့္ ဖန္တီးေသာ္လည္း သိစိတ္က ထိန္းခ်ဳပ္ထားေပးမွသာ အႏုပညာပစၥည္း တစ္စံုတစ္ရာဟု သတ္မွတ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မသိစိတ္ျဖင့္ စာေရးျခင္းမွာလည္း ဝိေရာဓိအဆို တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။
အာကာေက်ာ္
March 8, 2011
1:00 AM
1 comment:
မသိစိတ္ျဖင့္ ဖန္တီးေသာ္လည္း သိစိတ္က ထိန္းခ်ဳပ္ထားေပးမွသာ အႏုပညာပစၥည္း တစ္စံုတစ္ရာဟု သတ္မွတ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေထာက္ခံတယ္ဗ်။ အနည္းဆံုးေတာ့ ခ်ေရးအျပီးမွာ အဲဒီ့လူေတြက ဒါ အႏုပညာပစၥည္းဆိုျပီး သတိရွိရွိနဲ႔ သတ္မွတ္လိုက္ၾက တာပဲ။
Post a Comment