Saturday, July 19, 2014

ကမာၻေျမမွ ေပးစာမ်ား (၂)

ေစတန္၏ ေပးစာ

ဒီေနရာ(ကမာၻေျမ)က သိပ္ထူးျခားတယ္။ စိတ္ဝင္စားဖို႔လည္း သိပ္ေကာင္းတယ္။ အိမ္(ေကာင္းကင္ဘံု) နဲ႔ တူတာ နည္းနည္းေလးေတာင္ မရွိဘူး။ လူေတြ၊ အျခားတိရစာၦန္ေတြ၊ ကမာၻၾကီးတစ္ခုလံုး၊ သဘာဝတရားၾကီးတစ္ခုလံုးက သြပ္သြပ္ခါပဲ။ လူသားကေတာ့ စိတ္ဝင္စားဖို႔ အေကာင္းဆံုးပဲ။ အေတာ္ဆံုးဆိုရင္ ေၾကးတံဆိပ္ တမန္ေတာ္ေလာက္ရွိတယ္။ အညံ့ဆံုးကေတာ့ ေျပာခ်င္စရာ၊ ေတြးခ်င္စရာေတာင္ မေကာင္းဘူး။ အေတာ္ဆံုးေရာ အညံ့ဆံုးေရာ အားလံုးက ဟာသခ်ည္းပဲ။ အဲဒါေတာင္မွ သူက ခပ္တည္တည္နဲ႔ "ဘုရားသခင္ရဲ႕ အမြန္ျမတ္ဆံုးလက္ရာ" သူ႕ကိုယ္သူ ေခၚေသးတယ္။ က်ဳပ္ေျပာေနတာ အမွန္ေတြခ်ည္းပဲ။ အဲသလိုေခၚၾကတာလည္း အခုမွ မဟုတ္ဘူး။ ဟိုးေရွးကတည္းက ေခတ္အဆက္ဆက္ အဲသလိုေျပာျပီး အဲသလိုယံုၾကည္ခဲ့တာ။ ဘယ္သူမွလည္း ရယ္စရာေကာင္းတယ္လို႔ မထင္ၾကဘူး။

ေနာက္ျပီးေတာ့ ထပ္ေျပာရရင္ သူက သူ႕ကိုယ္သူ ဖန္ဆင္းရွင္ရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္လို႔ ထင္ေနတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္က သူ႕အတြက္နဲ႔ ဂုဏ္ယူတယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္က သူ႕ကို ခ်စ္တယ္လို႔ေတာင္ ထင္ေနေသးတယ္။ တစ္ညလံုးသူ႕ကို အျမဲတမ္း အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ေနတယ္လို႔ေတာင္ ထင္ေနတာ။ ညတုိင္း ဖန္ဆင္းရွင္ကို ဝတ္ျပဳတယ္၊ ဟိုက ၾကားရတယ္လို႔လည္း ထင္ေနတယ္။ အူေၾကာင္ေၾကာင္ မႏုိင္ဘူးလား။ ဝတ္ျပဳရင္လည္း ရြံဖို႔ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ဖားျပီး ခၽြဲတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္က အဲဒါမ်ဳိးၾကီးကို သေဘာက်တယ္လို႔ ထင္ေနတာ။ အကူအညီေတာင္းတယ္၊ နားပူနားဆာလုပ္တယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ေျပာတယ္။ ေန႔တုိင္းပဲ။ သူဆုေတာင္းသမွ် တခါမွ် မျပည့္တာေတာင္မွဘဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အျပည့္နဲ႔ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔လုပ္တာ။ ေန႔တုိင္း ေန႔တုိင္း မေအာင္ျမင္တာေတာင္မွ အရင္လိုပဲ ဆက္ျပီး ဝတ္ျပဳေနတုန္းပဲ။ ဒီဇြဲကိုေတာ့ ေတာ္တယ္လို႔ေတာင္ ေျပာရေလာက္တယ္။ ေနာက္တစ္ခု ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ သူက သူ႕ကိုယ္သူ ေကာင္းကင္ဘံု ေရာက္မယ္လို႔ ထင္ေနတာဗ်ား။

သူ႕ကို အဲဒါေတြေျပာတဲ့ ခလစား ဆရာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီဆရာေတြက ငရဲျပည္ဆိုတာေတြ၊ ထာဝရ ေလာင္ေနတဲ့ မီးဆိုတာေတြ ရွိတယ္လို႔ သူ႕ကိုေျပာတယ္။ ျပီးေတာ့ ပဥာတ္ခ်က္ေတြကို မလိုက္နာရင္ အဲဒီကို သြားလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ပဥာတ္ခ်က္ဆိုတာ ဘာေတြလဲ။ သူတုိ႔က စိတ္ဝင္စားဖို႔ သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ က်ဳပ္ေနာက္မွ သူတို႔အေၾကာင္း နည္းနည္းခ်င္း ထပ္ေျပာဦးမယ္။

(ဆက္ရန္)
* Mark Twain ၏ Letters From The Earth ကို ဘာသာျပန္သည္ *

Friday, July 18, 2014

ကမာၻေျမမွ ေပးစာမ်ား (၁)

ဖန္ဆင္းရွင္ ပလႅင္ေပၚမွာထုိင္ျပီး စဥ္းစားေနတယ္။ သူ႕ေနာက္မွာက အဆံုးမရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘံု၊ အေရာင္ေတြ လင္းလက္လို႔။ သူ႕ေရွ႕က အေမွာင္မည္းမည္း အာကာသ ဟင္းလင္းျပင္က နံရံတစ္ခုလို။ သူ႕ရဲ႕ ျမင့္မားလွတဲ့ ေမွ်ာ္စင္ၾကီးက ေတာင္ကမ္းပါးရံတစ္ခုလို အေပၚကို ထိုးေဖာက္လွ်က္။ သူ႕ရဲ႕ ဦးေခါင္းေတာ္က အေဝးက ျမင္ေနရတဲ့ ေနမင္းၾကီးကို အလွ်ံျငီးျငီးနဲ႔။ သူ႕ေျခေထာက္နားမွာေတာ့ ဧရာမ ျမင့္မားလွတဲ့ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ သံုးဦး။ သူနဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္ေတာ့ အျမင့္က ေျခမ်က္စိေလာက္ထိပဲ ရွိတယ္။

ဖန္ဆင္းရွင္ စဥ္းစားလို႔ ျပီးသြားတာနဲ႔ "ငါကိုယ္ေတာ္ စဥ္းစားလို႔ျပီးျပီ၊ ရႈစားေလာ့!" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။

သူ႕လက္ကို ေျမွာက္လိုက္တယ္။ အဲဒီကေန ေနမင္းတစ္ေသာင္းစာေလာက္ရွိတဲ့ မီးေတာက္ေတြ ေရပန္းလို ထြက္က်လာျပီး အေမွာင္ထုကို လႊမ္းခ်ဳံသြားတယ္။ အလင္းေရာင္က တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဟိုးအေဝးၾကီးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားလိုက္တာ အေမွာင္ထုဆိုတာ စၾကာဝဠာရဲ႕ မ်က္ႏွာၾကက္မွာ လက္ေနတဲ့ စိန္ပြင့္ကေလးေတြေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တဲ့ အထိပဲ။

တစ္နာရီအၾကာမွာေတာ့ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ညီလာခံကို ရပ္နားလိုက္တယ္။

တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ သံုးေယာက္လံုး ညီလာခံကေန တအံ့တၾသျဖစ္ျပီး စဥ္းစားစရာေတြနဲ႔ ျပန္လာၾကတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွိမယ့္ေနရာကိုေပါ့။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ စျပီး စကားေျပာေစခ်င္ၾကေပမယ့္ ဘယ္သူမွေတာ့ စျပီး မေျပာခ်င္ၾကဘူး။ အားလံုးက ဒီျဖစ္ရပ္ကို အင္မတန္ေဆြးေႏြးခ်င္ေပမယ့္ တျခားသူေတြ ဘယ္လိုထင္သလဲဆိုတာ မသိရေသးဘဲနဲ႔ေတာ့ ဘာမွမေျပာခ်င္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာမွ် မသက္ဆုိင္တဲ့ ေရာက္တတ္ရာရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနၾကရင္း ဘယ္မွ်မေရာက္ဘဲ အခ်ိန္ကုန္လာတယ္။ ေနာက္ဆံုးက်မွ တမန္ေတာ္ ေစတန္က (သူ႕မွာ အမ်ားၾကီးရွိတဲ့) သတၱိေမြးျပီး စေျပာလုိက္တယ္။ "က်ဳပ္တို႔အားလံုး ဘာေျပာခ်င္ေနၾကမလဲဆိုတာ အားလံုးအသိဘဲ။ ဒီေတာ့ အားလံုးသေဘာတူရင္ ဘာမွ ဟန္ေဆာင္မေနဘဲ စလိုက္ၾကရေအာင္။" လို႔ ေျပာတယ္။

Thursday, July 17, 2014

လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ ေထာက္ခံစာျဖင့္ ဝယ္ယူရ႐ွိႏုိင္ေသးေသာ အမွန္တရား (ျမင့္သန္း)

ဘရွင္ေအာင္ေသတယ္။ ဒါကျပသနာမဟုတ္ဘူး။ လူအားလံုးသည္ ေသမ်ဳိးျဖစ္သည္လို႔ အယ္ရစ္ေတာ္တလ္က မေနႏုိင္မထုိင္ႏုိင္နဲ႔ ယုတၱိေဗဒရယ္လို႔ဆိုျပီး၊ ခုိင္မာတဲ့အဆိုတစ္ရပ္ ထုတ္ျပလိုက္ကတည္းက ဘယ္သူကမွ် အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး မျငင္းခဲ့ေလေတာ့ လူမွန္ရင္ ေသခ်င္သည္ျဖစ္၊ မေသခ်င္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေသေတာ့ ေသေနၾကရေသးတာပဲ။ ေသတာဟာ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလိုေနတဲ့သူေတြ၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့လူေတြ၊ သံသရာကိုေမွ်ာ္ကိုးျပီး ထီထိုးေနၾကတဲ့လူေတြ။ ဘယ္လိုမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္။ လူရယ္လို႔ ပစ္ခ်ခံထားလိုက္ၾကရကတည္းက အကုန္ေသၾကရေတာ့တာခ်ည္းပဲ။ ဒီေတာ့ ဘရွင္ေအာင္လည္း လူ႕အျဖစ္ကေန မတားႏုိင္ မဆည္းႏုိင္နဲ႔ ေသလိုက္ရေတာ့တယ္။ ေျပာခဲ့ျပီးတဲ့အတုိင္း ဒါက ျပသနာမဟုတ္ဘူး။ ျပသနာက သင္းရဲ႕ အသုဘကိုလာတဲ့လူေတြက ျပသနာ။ မေသႏုိင္ၾကေသးတဲ့ လူေတြကသာ ျပသနာ။

ဘရွင္ေအာင္က မေၾကာင့္မက်နဲ႔ ေသရတာပါ။ စားရမဲ့မဲ့ ေသာက္ရမဲ့မဲ့နဲ႔ ေသရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သနားစရာလို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ေျပာလည္းေျပာၾကတယ္။ ဒီေတာ့လည္း မေၾကာင့္မၾကနဲ႔ေသရတဲ့ ဘရွင္ေအာင္ ေသတာဟာ ဝမ္းနည္းစရာ သိပ္မရွိဘူး။ သိပ္မရွိဘူးဆိုလို႔ နည္းနည္းသနားစရာလို႔လည္း ေျပာမျဖစ္ျပန္ဘူး။ သနားတာဟာ သနားတာပဲ။ သနားတယ္ဆုိတာက ပဲၾကီးေလွာ္ဝယ္သလို အနည္း၊ အမ်ား တြက္လို႔ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလို မေျပာခ်င္ဘူး။ ဘရွင္ေအာင္က သနားစရာေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ သနားတယ္ဆိုတာက ေပ်ာ့ည့ံတဲ့လူေတြမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့စိတ္မ်ဳိး။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္က ေပ်ာ့ညံ့စိတ္မထားမိေအာင္ ေနတယ္။ သနားစိတ္မရွိေအာင္ေနတယ္။ ဘရွင္ေအာင္နဲ႔ၾကေတာ့ သနားသလိုျဖစ္မိတယ္။ မင္းေဆြကေတာ့ သနားစိတ္ေပၚပံုမရဘူး။ ဘရွင္ေအာင္အေၾကာင္း ေျပာၾကတုိင္း ဒီေကာင္က ညံ့လည္းညံ့ပါတယ္လို႔ေျပာတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ ဘရွင္ေအာင္ဘက္က ေတြးမိျပီး စိတ္နာနာနဲ႔ မင္းေဆြက ေျပာေသးတယ္။ ဒီေကာင္မွ သူ႕အေဖ ေျခရာနင္းတဲ့အေကာင္လို႔ေျပာတယ္။ အေဖေျခရာနင္းတဲ့သား ျမတ္တယ္၊ ဘာတယ္ ညာတယ္လို႔ လူေတြကေတာ့ ေျပာတာပဲ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ သူ႕အေဖလည္း သူ႕လိုပဲ။ ဒီေတာ့လည္း မင္းေဆြစကားနဲ႔ ေျပာရရင္၊ ဘရွင္ေအာင္က ခပ္ညံ့ညံ့ပဲလို႔ ေျပာရ႐ံုပဲ။